AVE Galicia - Portugal: "Non hai atrasos, Portugal está cómoda con España e a data é 2030", asegura o Eixo
Con motivo da presentación do Informe Económico do Eixo Atlántico, o secretario xeral do Eixo Atlántico, Xoán Vázquez Mao, avanzou a cuestións de Galiciapress a actualidade referente aos plans para a conexión entre Galicia e Portugal a través da Alta Velocidade e da conexión Lisboa-Madrid, que os dous países fixan aínda para 2030.
A presentación do último Informe Económico do Eixo Atlántico no Club Financeiro de Santiago de Compostela deu para falar de moitos temas. A análise de Fernando González Laxe trata asuntos como a gobernanza, a economía ou a mobilidade, elementos que conflúen nun asunto de rabiosa actualidade en Galicia como é a conexión con Portugal a través da Alta Velocidade, un proxecto que o Eixo Atlántico reivindicou como propio nun momento no que cada vez se escoitan máis voces tratando de apropiar da autoría desta iniciativa que promete revolucionar a conectividad na Eurorrexión.
“A conexión do tren de alta velocidade entre Galicia e Portugal foi unha proposta nosa. Así consta nos documentos”, lembrou o secretario xeral do Eixo, Xoán Vázquez Mao, que indicou que hoxe hai dúas vías para facer política “ou planificación ou populismo”.
“PORTUGAL ESTÁ MÁIS VACINADA CONTRA POPULISMOS”
Afeito saltar dun lado a outro da Raia, Vázquez Mao é un perfecto coñecedor da realidade política que se vive nos dous Estados, nun contexto de continua confrontación e auxe dos extremismos. Consultado por Galiciapress polas diferenzas entre os dous países neste sentido e por aqueles que queren apropiar da liña Lisboa-A Coruña, Vázquez Mao ve a Portugal “en xeral, bastante máis afastada do populismo”.
“Véxoo nas cidades, onde hai unha forte cultura da planificación, que non sei si é pola influencia administrativa francesa, pero é certo que Portugal sempre coidou a planificación urbana. Moitas das transformacións das cidades portuguesas responden a formulacións feitas no ámbito ambiental ou urbano”, explica Vázquez Mao, que entende que ‘Chega!’, o equivalente portugués a Vox , ten en Portugal moitas máis limitacións que o seu homólogo español.
“Alí está bastante máis controlado do que poida estar noutros países. Incluso o centro dereita portugués fai un cordón sanitario e négase a pactar coa extrema dereita”, apuntan desde o Eixo. “Por todo isto Portugal está bastante máis vacinada contra o populismo”, consideran.
O TREN, UN PLAN NACIONAL
Neste escenario, onde os socialistas portugueses como os conservadores lograron entendementos definitivos como facer do ‘Plano Ferroviario Nacional’ un proxecto de país aprobado pola Asemblea da República sen distinción de quen sexa inquilino no Palacio Nacional de Belém, Vázquez Mao avanzou que nos últimos días mantivo encontros coas autoridades portuguesas para coñecer de primeira man como se están desenvolvendo as obras e avances para que esta infraestrutura se cumpra cos dous gobernos traballando de xeito conxunto, algo que garantiron desde Lisboa.
“Podo dicir que Portugal ten todo absolutamente planificado, que xa ten liñas adxudicadas como as da fase entre Lisboa e O Porto, que non existe ningún atraso e que só hai diferenzas na cantidade de traballo realizado, sendo na liña Lisboa-Madrid onde España ten máis avances e na de Lisboa-Galicia onde Portugal ten máis concretado”, explicou Vázquez Mao, á vez que apostilou que no que concierne a Galicia refírese no trazado entre Vigo e a fronteira, xa que outros tramos, como o de Ferrol coa Coruña mostra aínda un preocupante déficit.
“Portugal está a cumprir escrupulosamente a planificación. Discutiron o plan con todos e aprobárono para que fose política de Estado”, sostén o secretario xeral da entidade transfronteiriza, que nese sentido ve a España uns chanzos por detrás e nunha situación política menos favorable, considerando que en termos municipais, por exemplo, as diferenzas con Portugal son moi evidentes, mencionando o feito de que no país veciño non existen mocións de censura ou que os partidos independentes son practicamente anecdóticos.
PONTE DO MIÑO E DATAS
“As cousas están ben no tema da liña ferroviaria. Portugal atópase cómodo coas autoridades españolas, a planificación téñena pactada, España está a desenvolver o Saída Sur de acordo ao previsto con Portugal e no próximo mes de febreiro van ter unha reunión para marcar o punto da nova ponte que conectará a fronteira no río Miño, que xa saben onde vai ser, xa están de acordo e teñen que oficializarlo”, expón Vázquez Mao.
Nese sentido só queda acometer as expropiacións e definir o modelo de xestión da ponte, con tres modelos que pasan pola creación dunha empresa mixta, que cada un faga a súa metade para atopar no centro ou que un dos dous países asuma a construción e o outro abone a cantidade correspondente.
“O que me dixeron é que o Estudo Informativo Previo de Vigo e O Porriño farase público nos próximos días e que inmediatamente se avanzará co Porriño-Fronteira”, adianta Vázquez Mao, que asiste con preocupación a que o gran debate sexa sobre si chegar ou non ao obxectivo de 2030.
“Manteñen esa data. É o obxectivo. En Portugal mantéñena tanto para Lisboa-Madrid como para Lisboa-Galicia, pero non descartan que poida atrasar até 2031 ou 2032, pois nestas obras de gran envergadura pode dar calquera tipo de circunstancia que provoque algún atraso”, matizan desde o Eixo, que achaca a “unha guerra política” a preocupación coa data, “que é un obxectivo que manteñen os dous gobernos”, en gran medida polas facilidades que estas conexións poden dar para a celebración do Mundial de Fútbol que compartirán España e Portugal dentro de cinco anos.
Escribe o teu comentario