A falta de acordo en Maitours pode estender a folga até Nadal
Os traballadores e traballadoras de Maitours, concesionaria do bus urbano en Ferrol, continuan en folga tras 67 días reclamando a súa incorporación ao convenio provincial de transporte. Denuncian o que consideran inmobilismo da empresa e unha actitude evasiva do Concello e só boas palabras desde o goberno autonómico. Por outra banda, o inicio de curso trouxo un cambio no percorrido dalgunhas liñas e nas que se aplican uns servizos mínimos que consideran excesivos
O persoal de Maitours, con setenta días de folga xa, segue mantendo un pulso coa empresa concesionaria do bus urbano de Ferrol-Narón-Neda. Unha parte e outra aluden a sentenzas xudiciais para manter nas súas posicións. Por parte do persoal reclaman incorporar ao convenio provincial do transporte da provincia da Coruña. Desde a empresa aducen tamén aos tribunais para continuar cun convenio de empresa asinado cando a concesionaria era Tranvías. Ante o que ven como unha posición de inmovilismo por parte de Maitours, o persoal non ve outra saída que continuar coa folga ata que a dirección sente a negociar. O temor é que pasado xa este período de tempo traballadores e traballadoras non comprendan a posición empresarial para non negociar. Por outra banda, e coa apertura do curso escolar, ampliáronse os servizos mínimos incluíndo a redución de liñas aos hospitais da cidade para cubrir as liñas aos colexios e institutos desde o barrio de Caranza. Socialmente este cambio reporta molestias aos usuarios das liñas suspendidas (moitos xente enferma e xente maior) que só tiñan posibilidade de desprazar até as instalacións sanitarias en bus urbano.
SEN NOTICIAS SOBRE NEGOCIACIÓNS
Maitours forma parte da UTE que cobre o servizo urbano e discrecional na área de Ferrol, sendo este último servizo atendido por Intercar. Tras case setenta días de folga, a situación das persoas que a secundan vese afectada ante a diminución salarial, aínda que segundo as fontes consultadas non teñen intención de desistir. Por outra banda, o curso escolar ha obrigado a ampliar os servizos mínimos “nun 300%” declaran fontes sindicais.
A situación parece estancada tras intentos de desbloqueo pero desde a CIG, sindicato que preside o comité de empresa, remarcan a actitude da compañía é “primeiro desconvocar a folga e despois sentámonos a negociar”. Con todo, e tras a última protesta realizada o pasado xoves 26 de setembro, a postura do persoal non é precisamente abandonar o paro. “A nosa petición é clara, igualdade salarial e estamos dispostos a falar sobre os prazos de aplicación”.
E é que a cuestión salarial é o cabalo de batalla sobre o cal cabalga o actual estado das cousas. Coa incorporación á UTE de empresas ligadas a ALSA, en intercar aplícase o convenio colectivo do transporte provincial cousa que non sucede en Maitours, cuxo convenio finalizou en 2020 e que contén unhas táboas salariais lonxe das que figuran no convenio provincial. As diferenzas poden roldar os 500€ entre un condutor dunha empresa e outra.
Actualmente publicáronse as táboas salariais do convenio provincial e devanditos soldos os que se pagan en Intercar (transporte discrecional). Con todo, o convenio non foi publicado na súa integridade no Diario Oficial de Galicia, o que lle daría xa peso legal. Cal é o motivo? “As dúas empresas que se repartiron o transporte en Galicia, Monbus e ALSA, están a bloquear esta publicación aínda que nalgún momento terán que pagar”.
SITUACIÓN TENSA
En caso de publicación no DOG, a aplicación dos salarios reflectidos nel deberían aplicar de forma inmediata. Con todo, a acumulación de meses sen aplicar as subidas correspondentes fai que a empresa deba afrontar pagos con carácter retroactivo, pois así o dita a última sentenza sobre a aplicación do convenio provincial.
Poderá afrontar Maitours os atrasos que acumula? Os traballadores sinalan que esta empresa dá beneficios e, por outra banda, non pode abandonar a concesión ao existir uns acordos asinados. A postura de Maitours interprétase como unha vontade de non asumir a subida salarial porque lle resulta máis rendible continuar baixo o convenio de empresa.
Segundo a representación sindical, moitas das accións que se están realizando desde empresa, Concello e Xunta responden “a intereses políticos que se nos escapan”. Aínda que houbo unha reunión coa delegada do goberno autonómico en Ferrol, a postura do executivo presidido por Alfonso Rueda de momento non se manifestou, din desde a CIG. Sobre o Concello de Ferrol “díxosenos que non poden facer nada cando si poden debido a que son os concesionarios”.
En canto á incidencia sobre a poboación, nestes momentos retiráronse dous autobuses que cubrían liñas aos hospitais da cidade. O motivo é a necesidade de atender á poboación estudantil que se dirixe a colexios e institutos. “Non temos nada en contra de que se cubran servizos para os estudantes, pero xa hai protestas en redes ante a falta de transporte público aos centros sanitarios”.
Nestes momentos non se descarta que a folga poida estender até Nadal. Aqueles e aquelas que secundan a folga fan fronte aos gastos mediante unha “caixa de resistencia” e bonos sociais para paliar, no posible, a perda de masa salarial. “A xente é moi solidaria e sabe o que sucede”. A pesar diso, o pulso que manteñen as dúas partes (empresa e persoal) parece quedar nun punto morto. A sección sindical anuncia máis mobilizacións e de momento a empresa non manifestou un cambio de postura..
Escribe o teu comentario