Vázquez Mao, secretario xeral Eixo Atlántico: "o AVE a Galicia é o maior engano dos últimos cincuenta anos"

O secretario xeral de Eixo Atlántico, Xoan Vázquez Mao, manifesta o seu malestar coa falta de empatía desde o Goberno central sobre a AVE a Galicia e o atraso cos trens Avril. Analiza a situación como unha falta de peso político por parte dos responsables autonómicos fronte a Madrid cualificando a súa actuación, sobre todo da Xunta, como "plañideras" ante o Goberno de Sánchez e, en caso de haber un goberno do PP, gardarían un escrupuloso silencio. Reclama ao ministro Ponte, co cal non se reuniu aínda, que tome en serio a cuestión dos trens Avril e non faga máis "shows" con Reis Meigos. 


|

Vázquez Mao
Vázquez Mao

-Cales son os argumentos do Goberno central para o novo atraso na chegada dos trens AVRIL?

Só podo ofrecer unha visión persoal, miña. Primeiro, non teño o pracer de coñecer ao señor ministro de Transporte e isto marca unha diferenza cos ministros portugueses cos que si temos unha relación fluída. Co tres últimos ministros españois non tivemos ocasión de reunirnos con eles. Sobre as cuestións ferroviarias, en conxunto son unha tomadura de pelo, unha falta de respecto cara a Galicia e que esta entendeu perfectamente, só hai que ver os resultados das eleccións autonómicas. Lamento que Besteiro pague estas actitudes do Goberno. Sobre o corredor do Atlántico, non se sabe nada. Ábalos, cando era ministro presentou en Madrid unha estratexia do Corredor Atlántico que era mentira. Por outra banda, nomearon como comisionado a un señor que non se reúne con quen debe reunir ou vén aquí a insultar a todo o mundo. Non xestiona nin propón nada, só vende “chapa e pintura”, obras de mantemento que venden como Corredor. Ademais, a AVE a Galicia é o maior engano dos últimos cincuenta anos. Dicíannos que había obras cando realmente estaban paradas, agora si hai AVE a Ourense, si, é parte de Galicia pero non é toda Galicia, con dúas frecuencias ao día e ás veces non consegues billete. Durante a época de José Blanco como ministro de Fomento, créase un dobre sistema de ancho de vía, un ancho de vía até Ourense e outro de Ourense a Madrid. Branco dixo que o sistema quedaba preinstalado, con todo, Talgo homologa un tren co que non habería que mover travesas. Esa posibilidade tampouco prosperou, era o famoso Avril. Até agora non se puxo sobre a mesa unha data de entrada para o Avril en Galicia. Os maquinistas non fixeron prácticas antes de conducir os Avril antes de construílos, fano agora, por tanto hai trens pero non hai maquinistas. E por último o bochorno do ministro Ponte cos Reis Meigos.

 

-Que sentido ten unha AVE só a Ourense cando a xente se pode desprazar por outros medios entre Galicia e Madrid?

Iso por unha banda porque despois están os horarios establecidos moi cedo. A que hora debes saír de Vigo para ir a Ourense e tomar a AVE? Se sumas as dúas horas de viaxe e buscar aparcadoiro a AVE non é rendible. Agora o PP culpa ao PSOE pero esta é unha historia na que todos participaron e así levamos vinte e cinco anos de atrasos e enganos.

 

-Que sucede con Lugo, é certo que quedará excluída da liña de AVE como apuntan algunhas voces?

Non, Lugo non está excluída da liña AVE, outra cousa é que a poñan en funcionamento ou non. Toda a liña Ourense-Monforte-Lugo está en obras de electrificación, algo que reclamabamos desde hai tempo. En tal caso, non é necesaria unha electrificación especial para a AVE como se dixo. A AVE pode ir por calquera liña electrifica e no caso de Lugo o problema son as variantes. Reclamamos a variante de Peares-Canaval que pode quedar fose si declaran BIC a Ribeira Sacra, e a variante de Rubián porque son as claves para que teñan tempos competitivos. Todo isto permitirá que o Alvia chegue a Lugo en condicións e espero que a AVE tamén despois de acabar todas as obras. 

 

-Como se pode liquidar a cuestión da AVE a Galicia? É necesaria a presión política para que se materialice?

Con gobernos sólidos, que non dependen doutros deputados e senadores, as políticas de cohesión pódense levar adiante. Cando isto non sucede así, os investimentos vanse a outras partes, por tanto, é necesario presionar para defender o que nos corresponde. Por outra banda, isto non ten que ver con cuestións relacionadas sobre este ou aquel partido, isto ten que ver co peso político. Nunca tiven simpatías políticas por Fraga, alguén nada sospeitoso de ser nacionalistas e aínda así, foi capaz de pór de acordo con Felipe González para facer as autovías. Con todo, Feijóo non foi capaz de pór de acordo con ninguén, nin cos seus nin cos outros, para traer o tren e o mesmo pasa con Rueda. Se a actitude é a de ser plañideras cando non están os seus e gardar silencio cando si están, desta forma Galicia nunca terá peso político. Aquí tamén gobernou o PSOE con Touriño e houbo problemas coas infraestruturas en Galicia. O problema é o peso político dos dirixentes.

 

-Solicitaron desde Eixo Atlántico reunir co ministro Óscar Puente?

Reunións pedíronse a Ábalos quen nunca se quixo reunir connosco, pedimos unha reunión con Raquel Sánchez e tampouco se reuniu connosco. Con Óscar Puente non pedimos nada aínda, leva pouco tempo no cargo e ademais, tocaban eleccións e non queremos interferir en períodos electorais. Non queremos que estes temas sexan manipulados por outros. Realmente, este ministro tampouco se reuniu con ninguén en Galicia. Por outra banda, o ministro debe identificar quen son os interlocutores necesarios para falar sobre a AVE. 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE