As cidades galegas aproban raspado en sustentabilidade, segundo un informe

O Atlas de Sustentabilidade de Galicia, elaborado por Economía Dixital Galicia, outorgou ás urbes galegas un 5,5 de nota media en sustentabilidade


|

Archivo - Bares y restaurantes en el casco histórico de Orense durante el primer día de restricciones en la hostelería de los municipios que se encuentren en niveles máximos y altos de restriccion
Arquivo - Bares e restaurantes no centro histórico de Ourense / Foto: @EP

Entre o sete grandes cidades galegas, obtiveron unha nota media dun 5,5 en sustentabilidade. Un aprobado. Con todo, ningunha delas emerxe como un modelo a imitar por parte das demais, segundo as conclusións do Atlas Urbano da Sustentabilidade en Galicia, elaborado por Economía Dixital Galicia.

 

Este estudo indica que as cidades destacan nalgún aspecto analizados, aínda que tamén "necesitan mellorar en moitos apartados", para lograr así niveis idóneos para contribuír á sustentabilidade.

 

No caso da Coruña, o informe indica que esta destaca polo uso do transporte público, aínda que está suspensa en contaminación do aire e acústica. Pola súa banda, Vigo tamén suspende en contaminación, neste caso de auga e aire, aínda que obtén bos resultados en augas residuais. Santiago suspende, ao contrario que A Coruña, polo deficiente transporte público, aínda que logra unha boa nota pola recollida selectiva de residuos urbanos.

 

De feito, a urbe compostelá é a que peor nota obtivo neste informe en canto a mobilidade e transporte, tan só un 1,1, seguida de Pontevedra, cun 1,5. Estas dúas cidades son dúas claras apostas pola peonalización e polo intento de afastar os coches do centro urbano.

 

Na cima destes datos de transporte e mobilidade sitúanse Ourense e Ferrol, cunha nota de 9,1 e 7,6 respectivamente. Vigo, cun 5,9 de nota, tamén supera a media galega, que non alcanza o aprobado (4,9). Pola súa banda, Lugo é a terceira urbe por baixo nesta escala, cun 3 de nota.

 

A Coruña e Vigo, pola súa banda, son as cidades que presentan uns mellores indicadores en canto a vivenda (8,7 e 6,9 de nota respectivamente). Sitúanse así, xunto con Ourense (6,6) por encima da media galega (5,3), con Pontevedra (2,3) e Santiago (3,7) á cola.

 

PUNTOS DESTACADOS E A MELLORAR

O Atlas Urbano da Sustentabilidade finaliza dando a cada cidade un punto destacado positivamente e un a mellorar de cada unha das cidades.

 

A Coruña foi destacada polo uso do transporte público aínda que suspendeu en canto a contaminación, tanto acústica como do aire. Vigo ten a súa fortaleza na evacuación de augas residuais, aínda que, pola súa banda, ten unha gran proporción de verteduras na ría e de partículas no aire.

 

Santiago aproba na recollida selectiva de residuos, en contraste coas deficiencias do transporte público, en canto ás súas paradas e rutas. Ourense é a que máis nota obtivo en mobilidade e é por iso que o informe destaca desta ciduada a compacidad urbana e a súa mobilidade peonil ou non motorizada. Con todo, a súa melloría necesaria é o gran número de vivendas infrautilizadas que hai na urbe.

 

Lugo ha susperado ao resto das cidades nos seus baixos rexistros de contaminación e no elevado cociente de zonas verdes. Con todo, o seu solo urbano ten a menor das eficacias do seu solo urbano, en canto a compatibilidade, mobilidade e socialibilidad.

 

Ferrol ten o cociente de metros de carril bici por habitante máis alto de Galicia, aínda que hai que darlle a peor nota, con todo, polo elevado uso de vehículos a motor. Pontevedra, pola súa banda, supera ao resto en contaminación acústica, pois é a urbe galega con menor porcentaxe de poboación exposta a niveis de ruído prexudiciais para a saúde. Con todo, dela destacan negativamente as súas taxas de accidentes de tráfico e fogares sen servizo de recollida selectiva de lixos.

 

CONTAMINACIÓN QUE MATA

Este Atlas tamén ha incluído un pequeno apartado para mostrar datos sobre a mortalidade prematura evitable en caso de cumprir os índices da #OMS.

 

A media en Galicia é de 80,2 mortes prematuras por cada 100.000 habitantes por enfermidades derivadas da contaminación, como as do sistema respiratorio ou as cardiopatías.

 

Nelas, Ferrol ostenta a taxa máis alta: 122,6 mortes por cada 100.000 habitantes, seguida da Coruña (104,3) e Vigo, xa por baixo da media (77,2). Neste sentido, Santiago é a que menor taxa ofrece, 49,1 mortes por cada 100.000 habitantes.

 

O estudo afirma, ademais, que se se lograsen cumprir as novas directrices da #OMS, as taxas brutas de mortalidade "reduciríanse unha media do 7,6% nas sete cidades galegas, desde o 5,2% en Santiago ao 9,9% na Coruña".

 

CONCLUSIÓNS

Os datos, segundo conclúe o informe, apuntan a que non existe en Galicia ningunha cidade modelo de sustentabilidade. No entanto, tampouco existe ningunha que destaque negativamente en todos os aspectos analizados.

 

Conclúese en que as sete urbes ofrecen aspectos mellorables, á vez que todas elas teñen buenen exemplos de xestión nalgúns outros. E é por iso que o informe outorga de media un 5,5, "un aprobado, pero con marxe de mellora".

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE