Mattel ficha á galega Susana Rodríguez para ser unha das súas novas 'Barbie'

A figura das bonecas Barbie foi controvertida por varias razóns ao longo das décadas.  Mattel está a facer esforzos por renovar a súa imaxe e fichou á atleta galega campioa paralímpica.


|

Archivo - La triatleta Susana Rodríguez posa con su muñeca 'Barbie'
 

'Mattel' anunciou este mércores o lanzamento de nove bonecas exclusivas 'Barbie' coas que renderá homenaxe a nove deportistas de todo o mundo, entre elas a triatleta española con discapacidade visual Susana Rodríguez, actual campioa paralímpica.

A galega rompe así a unha nova barreira e convértese nunha das protagonistas que elixiu 'Mattel' con motivo da celebración do 65º aniversario de 'Barbie' para deseñar unha boneca exclusiva feita á súa semellanza e coas que se quere "celebrar as barreiras que romperon para as mulleres nos seus respectivos campos". "Ao recoñecer ás deportistas que romperon barreiras para as mulleres nos deportes, 'Barbie' espera axudar a amplificar as voces das mulleres deportistas para conmemorar os seus logros dentro e fóra do campo", sinalou a compañía.

"Espero que as nenas cando nos vexan xuntas a min e á miña boneca 'Barbie' vexan niso un exemplo de alguén que a pesar de ter certas dificultades, mediante o traballo, o esforzo e sobre todo a confianza en ti mesma podes lograr moitas desas metas que en principio poden parecer difíciles de conseguir", afirmou Susana Rodríguez.

Ademais da viguesa, que o pasado mes de abril fixo historia no deporte español ao ser a primeira persoa, home ou muller, con discapacidade en recoller o Premio Raíña Letizia concedido á mellor deportista do 2022 durante os Premios Nacionais do Deporte, as outras elixidas son a tenista estadounidense Venus Williams, as futbolistas Christine Sinclair (Canadá) e Mary Fowler (Inglaterra), a boxeadora francesa Estelle Mossely, as ximnastas Alexa Moreno (México) e Rebecca Andrade (Brasil), a nadadora italiana Federica Pellegrini e a atleta polaca Ewa Swoboda.

Segundo indicou 'Mattel' en nota de prensa, 'Barbie' quixo estar nove "historias inspiradoras que servirán para demostrar ás nenas que todo é posible se loitas por iso". "A través de iniciativas como o Proxecto 'Barbie Dream Gap', 'Barbie' comprométese a nivelar o campo de xogo para as nenas en todo o mundo, nos deportes e máis aló, para pechar a brecha que se interpón entre as nenas e o seu pleno potencial", indicou.
 

Susana Rodru00edguez y su barbie
Susana Rodru00edguez e o seu barbie


"'Barbie' está encantada de poder continuar a celebración da súa 65º aniversario recoñecendo o impacto dos deportes para fomentar a autoconfianza, a ambición e o empoderamiento entre a próxima xeración", apunta dixo Krista Berger, Senior Vice President of Barbie and Global Head of Dolls, Mattel.

Para a directiva, despois de engadir á expatinadora estadounidense Kristi Yamaguchi á súa liña de 'Mulleres Inspiradoras de Barbie' o mes pasado, agora están "orgullosos de continuar impulsando o momentum ao redor das mulleres nos deportes" ao apostar por estas nove deportistas como os seus "novos referentes".

"As bonecas feitas ao seu xeito serven como unha demostración dos nosos valores compartidos de paixón, empoderamiento e individualidade. Ao destacar a estas atletas inspiradoras e as súas historias, esperamos defender a crenza de que cada nena merece a oportunidade de perseguir os seus soños e convertelos en realidade", engadiu.

 

Por que a figura das bonecas barbie é tan controvertida?
 

Un dos principais puntos de controversia é que Barbie foi criticada por promover un ideal de beleza inalcanzable. A súa figura extremadamente delgada, pernas longas, cintura diminuta e peitos grandes non son proporcións realistas para a maioría das mulleres. Os críticos argumentan que isto pode afectar negativamente a autoestima das nenas e fomentar unha percepción distorsionada do que é un corpo "normal" e "desexable".

 

Ademais, sinalouse que xogar con bonecas Barbie pode influír en como as nenas perciben os seus propios corpos e na súa autoestima. Algúns estudos suxiren que a exposición prolongada a bonecas con corpos irreais pode levar a insatisfacción corporal e a desexos de ter un físico similar ao da boneca.

Outro punto de controversia é a representación de roles de xénero. Durante moitos anos, Barbie foi vista principalmente en roles tradicionais e estereotipados, como ama de casa, modelo ou actriz. Aínda que Mattel tentou diversificar as profesións e roles de Barbie en anos recentes, introducindo Barbies científicas, médicas, políticas, entre outras, a percepción inicial de Barbie como un ícono de roles de xénero limitados persiste.

 

Historicamente, Barbie tamén foi criticada pola súa falta de diversidade étnica e cultural. As bonecas orixinais eran case exclusivamente brancas, con trazos europeos. Aínda que Mattel ampliou a liña de produtos para incluír Barbies de diferentes etnias, tipos de corpo e características físicas, a compañía foi criticada por non habelo feito antes e por seguir mantendo un predominio da Barbie branca e delgada.

Así mesmo, Barbie foi vista como un símbolo de materialismo e consumismo. A ampla gama de accesorios, roupa e produtos asociados coa boneca fomenta unha cultura de compra continua. Isto pode inculcar nas nenas a idea de que o valor persoal e a felicidade están ligados á posesión de bens materiais.

 

Algúns expertos en desenvolvemento infantil expresaron preocupacións de que as bonecas como Barbie, coa súa énfase na aparencia física, poidan desviar a atención das nenas doutras formas de xogo máis creativas e educativas. Isto pode limitar o desenvolvemento de habilidades cognitivas e sociais que se fomentan a través doutros tipos de xogos.

 

En resposta ás críticas, Mattel realizou cambios ao longo dos anos. Introduciron Barbies con diferentes tipos de corpo, cores de pel e características faciais, ademais de expandir significativamente os roles e profesións que Barbie pode ter. Estas medidas buscan facer de Barbie unha figura máis inclusiva e representativa da diversidade do mundo real. De aí a fichaxe da corredora galega.
 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE