Laporta abre a porta a converter o FC Barcelona nunha empresa expondo unha enquisa
A estrutura xurídica do FC remóntase á fundación do club en 1899, e o Barça logrou mantela a pesar das presións para converter en SAD. Unhas presións que agora chegan do propio presidente, angustiado polas débedas. A decisión final está nas mans dos socios, que rolda os 150.000, unha masa social das máis importantes de todo o planeta deportivo.
En España, a maioría dos equipos de fútbol profesionais son Sociedades Anónimas Deportivas (SAD) desde que se aprobou a Lei do Deporte en 1990, que obrigaba aos clubs a adoptar esta forma xurídica dadas as súas enormes débedas.
Con todo, existen algúns equipos que aínda non se converteron en SAD e que seguen sendo asociacións deportivas porque en teoría tiñan mellores contas, pero tamén por motivos históricos e culturais.

Recentemente, o Barça lanzou unha enquisa aos seus socios para saber que modelo de club prefiren. O club é propiedade dos socios ao 100%, pero a enquisa expuña cinco posibilidades:
a)Mellor seguir como até agora con propiedade do 100% para os socios/socias do Barça.
b) Mellor optar por ser Sociedade Anónima Deportiva con accionistas.
c) Mellor un modelo mixto onde polo menos o 51% é dos socios/socias.
d) Ningún dos modelos anteriores.
e) Non o sabe.
Esta pregunta non é do todo aleatoria, tendo en conta a situación financeira do Barça. Converter nunha SAD implicaría que chegase un comprador que adquirise todas as accións e convertésese no dono do club, algo similar ao que sucede co Manchester City ou o PSG, por exemplo.
Doutra banda, o modelo mixto sería similar ao do Bayern de Munich, onde o propietario maioritario segue sendo o socio pero o 49%, e por tanto a minoría, corresponde a un accionista externo. Desta forma, a vontade dos socios seguiría prevalecendo pero detrás terían un impulso económico importante.

UNHA SUBIDA MASIVA DOS ABONOS DURANTE A PRÓXIMA TEMPADA
Hai que ter en conta que o Barça pechou recentemente o financiamento de 1.450 millóns de euros para reformar todo o Espai Barça, que albergará o novo Spotify Camp Nou, o Novo Palau Blaugrana e outros elementos do terreo, como as novas oficinas, un hotel, un petit Palau con pista de xeo e a remodelación urbanística da contorna.
Para construír esta futura xoia da cidade Condal, o Barça terá que trasladar a próxima tempada ao Estadi Olímpic Lluís Companys, onde o aforamento pasará a ser practicamente a metade: uns 49.000 afeccionados fronte aos case 100.000 que pode albergar actualmente o Spotify Camp Nou, e que aumentará até os 105.000 espectadores.
É por iso que a xunta directiva ha decidido suspender temporalmente os abonos que os afeccionados mantiñan no feudo azulgrana e pasará a haber uns pases cun incremento do 30% no prezo.

Por tanto, os prezos socios poderán adquirir este abono da tempada por un prezo que oscila entre os 723 e os 1.738 euros. Elena Fort, a vicepresidenta institucional, afirmaba que estes prezos partían dunha pinza de entre 25 e 60 euros por partido. Haberá uns 27.385 abonos dispoñibles para o éxodo azulgrana.
Desta forma, a metade dos asentos serían para os abonados e o resto estaría libre para que os afeccionados puidesen accedir mediante a compra de entradas.
O EFECTO 'MESSI'
Máis aló de todo o deportivo que o astro arxentino pode seguir achegando ao xogo, Leo Messi pode ser un activo que axude a esta transición. Por unha banda, aseguraríanse de que a xente acudise ao campo, xa que o retorno do mellor xogador da historia sería un elemento moi goloso para os afeccionados. A parte, a venda de camisetas e os patrocinadores que poderían chegar ao club grazas á súa chegada axudarían a paliar todas as perdas neste éxodo.
O xogador parece que está polo labor de vir e o Barça parece decidido a facer todo o posible para a súa volta. Agora só falta que LaLiga acepte o plan de viabilidade económico presentado polo conxunto azulgrana para dar luz verde ao regreso do astro arxentino.
Escribe o teu comentario