Jácome sospeita que moitos taxistas de Ourense fan fraude traballando como VTC

O Concello de Ourense anunciou que abrirá un expediente informativo por sospeitas de uso indebido das licenzas de taxis da cidade.


|

Para de taxis del Parque de San Lu00e1zaro en Ourense en una imagen de Google Street View
Parada de taxis do Parque de San Lázaro en Ourense nunha imaxe de Google Street View

 

O Concello de Ourense decidiu abrir un expediente informativo ante as sospeitas dun uso indebido das licenzas de taxi na cidade. Así o anunciou este mércores o alcalde, Gonzalo Pérez Jácome, quen manifestou a súa “preocupación pola falta de taxis en horas punta”, unha situación que vén agravando desde a chegada da AVE a Ourense.

 

Segundo explicou o rexedor, o servizo de taxi conta con 106 licenzas activas, pero o Concello detectou que ounas 19 poderían estar a ser utilizadas para fins distintos aos que permite a normativa municipal. En palabras do propio Jácome, os titulares desas licenzas “estarían a operar coma se fosen vehículos de transporte con condutor (VTC), prestando servizos privados”, o que vulneraría as condicións establecidas para a explotación dunha licenza pública de taxi.

 

Ante esta irregularidade, o Goberno local abrirá un expediente informativo para depurar responsabilidades e determinar si produciuse un uso fraudulento das licenzas. En caso de confirmar, podería derivar na retirada da autorización municipal aos taxistas implicados, unha sanción que Jácome considera “necesaria” para devolver a normalidade ao servizo.

 

O alcalde incidiu en que “é un feito grave”, porque “se un 20% dos taxistas non exerce correctamente o seu labor, a cidade nótao”. Subliñou ademais que a falta de cumprimento “prexudica directamente aos 87 profesionais que si cumpren coa súa obrigación de garantir o servizo público”. A intención do Concello é, segundo engadiu, asegurar que a oferta de taxis sexa suficiente e regular, especialmente en momentos de alta demanda, como os horarios de entrada e saída de trens ou as franxas nocturnas do fin de semana.

 

A problemática, explicou o rexedor, non se limita exclusivamente a Ourense. No municipio limítrofe de Barbadás, tamén se detectaron casos similares de aproveitamento fraudulento de licenzas, o que, segundo Jácome, agrava aínda máis a situación, xa que os taxistas ourensáns están a cubrir parte do servizo no concello veciño, que conta cunha poboación duns 10.000 habitantes. Esta circunstancia, engadiu, “resta capacidade de servizo á propia cidade de Ourense”.

 

Fontes municipais precisaron que o expediente que se porá en marcha terá carácter informativo na súa primeira fase, co obxectivo de recompilar datos, informes e testemuños. Nunha segunda etapa, se se confirman os indicios, o Concello procederá a abrir os correspondentes expedientes sancionadores para protexer o correcto funcionamento do sistema público de transporte urbano.

 

En que se diferencian en españa as licenzas de VTC e as de taxi en España?

 

🔹 Que son

  • Taxi:Vehículos con licenza municipal que prestan servizo público de transporte urbano e interurbano de viaxeiros. A súa actividade está regulada como un servizo público esencial.
  • VTC (Vehículo de Transporte con Condutor): Licenzas outorgadas polas comunidades autónomas (e xestionadas polo Ministerio de Transportes) que permiten o aluguer de vehículos con condutor. Son a base legal para plataformas como Uber, Cabify ou Bolt. A súa actividade non se considera servizo público, senón servizo privado baixo demanda.

 

⚖️ Marco legal e regulación

  • Taxi: Regulado por concellos (ordenanzas municipais) e, nalgúns casos, por normas autonómicas. Os consistorios fixan tarifas, condicións do servizo, zonas de actuación e quendas.
  • VTC: Regulado principalmente polo Real Decreto 1057/2015 e as normas autonómicas que desenvolven a súa actividade. Non teñen tarifas reguladas nin están obrigadas a operar como servizo público. En Galicia, non poden facer servizos intramunicipales.

 

💶 Tarifas e prezos

  • Taxi: 
    • Tarifas fixas e reguladas pola administración local.
    • Prezo pecho en traxectos preestablecidos (ex. aeroporto).
    • O usuario sempre sabe que pagará o mesmo polo mesmo traxecto, sen algoritmos de demanda.
  • VTC:
    • Prezos libres, fixados polas plataformas.
    • Poden variar segundo a demanda (tarifa dinámica ou “xorde pricing”).
    • O usuario coñece o prezo antes da viaxe, pero este depende do algoritmo.

 

🚖 Obrigacións como servizo público do taxi

O taxi asume funcións de interese xeral, que xustifican a súa regulación e dereitos exclusivos:

  • Obrigación de servizo: non pode rexeitar clientes salvo causa xustificada (por exemplo, risco para a seguridade ou forza maior).
  • Cobertura universal: deben atender toda a cidade, incluídas zonas de baixa demanda ou quendas nocturnas.
  • Tarifas controladas: non poden modificar prezos á súa conveniencia.
  • Accesibilidade: obrigación de dispor de taxis adaptados para persoas con mobilidade reducida.
  • Seguridade e control:
  • Vehículos con licenza visible, taxímetro, e seguro obrigatorio ampliado.
  • Condutores sometidos a requisitos profesionais (permisos, antecedentes, formación).

 

🚘 VTC: flexibilidade, pero menos obrigacións

  • Sen obrigación de servizo público: poden rexeitar unha viaxe libremente.
  • Reserva previa obrigatoria: non poden recoller pasaxeiros na rúa nin en paradas (prohibido a “captación directa”).
  • Limitacións territoriais: necesitan autorización autonómica e deben respectar proporción 1 VTC por cada 30 taxis, segundo a lei (aínda que na práctica hai litixios sobre este cociente).
  • Menor control tarifario: prezos xestionados por plataformas dixitais.
  • Enfocados ao cliente dixital: a maioría dos servizos xestiónanse mediante apps.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE