Jácome sospeita que moitos taxistas de Ourense fan fraude traballando como VTC
O Concello de Ourense anunciou que abrirá un expediente informativo por sospeitas de uso indebido das licenzas de taxis da cidade.
O Concello de Ourense decidiu abrir un expediente informativo ante as sospeitas dun uso indebido das licenzas de taxi na cidade. Así o anunciou este mércores o alcalde, Gonzalo Pérez Jácome, quen manifestou a súa “preocupación pola falta de taxis en horas punta”, unha situación que vén agravando desde a chegada da AVE a Ourense.
Segundo explicou o rexedor, o servizo de taxi conta con 106 licenzas activas, pero o Concello detectou que ounas 19 poderían estar a ser utilizadas para fins distintos aos que permite a normativa municipal. En palabras do propio Jácome, os titulares desas licenzas “estarían a operar coma se fosen vehículos de transporte con condutor (VTC), prestando servizos privados”, o que vulneraría as condicións establecidas para a explotación dunha licenza pública de taxi.
Ante esta irregularidade, o Goberno local abrirá un expediente informativo para depurar responsabilidades e determinar si produciuse un uso fraudulento das licenzas. En caso de confirmar, podería derivar na retirada da autorización municipal aos taxistas implicados, unha sanción que Jácome considera “necesaria” para devolver a normalidade ao servizo.
O alcalde incidiu en que “é un feito grave”, porque “se un 20% dos taxistas non exerce correctamente o seu labor, a cidade nótao”. Subliñou ademais que a falta de cumprimento “prexudica directamente aos 87 profesionais que si cumpren coa súa obrigación de garantir o servizo público”. A intención do Concello é, segundo engadiu, asegurar que a oferta de taxis sexa suficiente e regular, especialmente en momentos de alta demanda, como os horarios de entrada e saída de trens ou as franxas nocturnas do fin de semana.
A problemática, explicou o rexedor, non se limita exclusivamente a Ourense. No municipio limítrofe de Barbadás, tamén se detectaron casos similares de aproveitamento fraudulento de licenzas, o que, segundo Jácome, agrava aínda máis a situación, xa que os taxistas ourensáns están a cubrir parte do servizo no concello veciño, que conta cunha poboación duns 10.000 habitantes. Esta circunstancia, engadiu, “resta capacidade de servizo á propia cidade de Ourense”.
Fontes municipais precisaron que o expediente que se porá en marcha terá carácter informativo na súa primeira fase, co obxectivo de recompilar datos, informes e testemuños. Nunha segunda etapa, se se confirman os indicios, o Concello procederá a abrir os correspondentes expedientes sancionadores para protexer o correcto funcionamento do sistema público de transporte urbano.
En que se diferencian en españa as licenzas de VTC e as de taxi en España?
🔹 Que son
- Taxi:Vehículos con licenza municipal que prestan servizo público de transporte urbano e interurbano de viaxeiros. A súa actividade está regulada como un servizo público esencial.
- VTC (Vehículo de Transporte con Condutor): Licenzas outorgadas polas comunidades autónomas (e xestionadas polo Ministerio de Transportes) que permiten o aluguer de vehículos con condutor. Son a base legal para plataformas como Uber, Cabify ou Bolt. A súa actividade non se considera servizo público, senón servizo privado baixo demanda.
⚖️ Marco legal e regulación
- Taxi: Regulado por concellos (ordenanzas municipais) e, nalgúns casos, por normas autonómicas. Os consistorios fixan tarifas, condicións do servizo, zonas de actuación e quendas.
- VTC: Regulado principalmente polo Real Decreto 1057/2015 e as normas autonómicas que desenvolven a súa actividade. Non teñen tarifas reguladas nin están obrigadas a operar como servizo público. En Galicia, non poden facer servizos intramunicipales.
💶 Tarifas e prezos
-
Taxi:
- Tarifas fixas e reguladas pola administración local.
- Prezo pecho en traxectos preestablecidos (ex. aeroporto).
- O usuario sempre sabe que pagará o mesmo polo mesmo traxecto, sen algoritmos de demanda.
-
VTC:
- Prezos libres, fixados polas plataformas.
- Poden variar segundo a demanda (tarifa dinámica ou “xorde pricing”).
- O usuario coñece o prezo antes da viaxe, pero este depende do algoritmo.
🚖 Obrigacións como servizo público do taxi
O taxi asume funcións de interese xeral, que xustifican a súa regulación e dereitos exclusivos:
- Obrigación de servizo: non pode rexeitar clientes salvo causa xustificada (por exemplo, risco para a seguridade ou forza maior).
- Cobertura universal: deben atender toda a cidade, incluídas zonas de baixa demanda ou quendas nocturnas.
- Tarifas controladas: non poden modificar prezos á súa conveniencia.
- Accesibilidade: obrigación de dispor de taxis adaptados para persoas con mobilidade reducida.
- Seguridade e control:
- Vehículos con licenza visible, taxímetro, e seguro obrigatorio ampliado.
- Condutores sometidos a requisitos profesionais (permisos, antecedentes, formación).
🚘 VTC: flexibilidade, pero menos obrigacións
- Sen obrigación de servizo público: poden rexeitar unha viaxe libremente.
- Reserva previa obrigatoria: non poden recoller pasaxeiros na rúa nin en paradas (prohibido a “captación directa”).
- Limitacións territoriais: necesitan autorización autonómica e deben respectar proporción 1 VTC por cada 30 taxis, segundo a lei (aínda que na práctica hai litixios sobre este cociente).
- Menor control tarifario: prezos xestionados por plataformas dixitais.
- Enfocados ao cliente dixital: a maioría dos servizos xestiónanse mediante apps.
Escribe o teu comentario