O Porriño lembra un ano despois as vítimas do accidente ferroviario

A investigación encara a súa fase final, á espera de realizar unha simulación informática do descarrilamento.


|

PorrinotrendescarrilamientoDescarrilamento do Tren Celta.


Decenas de persoas concentráronse pasado o mediodía na estación de Vigo-Guixar en memoria das vítimas do accidente ferroviario do Porriño ocorrido agora hai un ano, no que faleceron catro persoas e houbo medio cento de feridos.


Nesta conmemoración con motivo do primeiro ano da traxedia, atopábanse presentes os dous fillos do interventor de Renfe de Vigo que faleceu no accidente, así como traballadores, veciños e alcalde da cidade olívica, Abel Caballero, entre outros.


Pola súa banda, o sindicato ferroviario CGT lamenta que "a maioría" dos investimentos destínanse á alta velocidade e o Eixo Atlántico mentres por Galicia circulan trens "de 30 anos e sistemas de seguridade dos anos oitenta".


Veciños e autoridades do Porriño homenaxean cunha concentración as vítimas do accidente ferroviario que sufriu hai un ano, nesta localidade, o Tren Celta que cubría o traxecto Vigo-O Porto.


O 9 de setembro de 2016, o Tren Celta descarrilou e provocou a morte de 4 persoas e case medio cento de feridos. Así, perderon a vida o maquinista (un cidadán portugués, empregado de Comboios de Portugal), un interventor de Renfe e dous pasaxeiros, dun total de 65 persoas que se atopaban a bordo do tren.


O xulgado de instrución número 2 do Porriño fíxose cargo da investigación xudicial, mentres que a Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios (CIAF) iniciou a súa propia investigación, que se atopa na súa fase final.


INVESTIGACIÓN DA CIAF


Así, ao longo do último ano, os peritos e expertos da CIAF solicitaron información tanto no lugar do accidente como analizando os restos do tren sinistrado, e recompilando datos acerca das características do convoi, a situación da vía, os sistemas de sinalización, a formación do maquinista, o réxime de explotación da liña, e as circunstancias específicas do día do accidente.


Tamén se reuniron con testemuñas presenciais, viaxeiros afectados, e con persoal de Comboios de Portugal e de Adif; realizáronse probas periciais, medicións e mesmo simulacións, recreando o percorrido nun tren do mesmo servizo, co mesmo itinerario e en circunstancias análogas.


Todo iso recóllese nun informe da propia CIAF, datado o 1 de setembro, e no que se avanza que, a falta dalgunhas probas (como unha simulación informática do descarrilamento), está a redactarse un primeiro informe provisional da investigación.


DISTRACCIÓN DO MAQUINISTA


Con respecto ás causas do accidente, a CIAF non se pronunciou oficialmente. Con todo, algúns peritos xa apuntaron, en diversas ocasións ao longo deste período de investigación, que a principal hipótese se centra nunha distracción do maquinista que, en lugar de frear, entrou na estación do Porriño a unha velocidade de 118 quilómetros por hora, nunha vía secundaria limitada a 30 quilómetros por hora.


Os expertos constataron que o condutor do tren confirmou recibir os avisos que o alertaban de que debía reducir a velocidade pero, por motivos descoñecidos, non freou. Ademais, as probas e medicións realizadas non determinaron que houbese ningún factor externo (condicións do tren, sistemas de sinalización, etc.) que influíse no accidente.


relacionada A reconstrución do accidente do Porriño mantén a "distracción do maquinista" como causa do sinistro
relacionada Unha condutora métese por erro na vía do tren no Porriño

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE