O Congreso logra convalidar a reforma da estiba no seu segundo intento
Ciudadanos cambiou da abstención ao voto a favor e os deputados de PDeCAT finalmente abstivéronse e reduciron os votos en contra que houbo hai dous meses.
O Congreso validou este xoves o decreto lei de reforma da estiba, o segundo presentado polo Goberno, despois de que hai dous meses o primeiro texto exposto rexistrase un histórico rexeitamento da Cámara Baixa. O texto, que xa estaba en vigor, non será modificado pois rexeitouse a tramitación como proxecto de lei.
O Executivo logrou sacar finalmente adiante a reforma da estiba grazas a que C's pasou da abstención ao voto a favor, onde xa estaban o PP, PNV, UPN e Foro, e a que os deputados do PDeCAT finalmente abstivéronse e reduciron os votos en contra que houbo fai dous meses.
Coa reforma da estiba o Goberno pretende modificar o réxime legal do sector da estiba, a carga e descarga de mercadorías dos barcos nos portos, para que cumpra coa normativa europea, á que actualmente contravén, e evitar así unha multa do Tribunal Superior de Xustiza da UE.
Con todo, coa reconversión do sector, tamén se pretende tamén liberalizar e romper o monopolio de facto en que actualmente se presta este servizo portuario, básico para a economía, dado que os portos canalizan o 86% das importacións e o 60% das exportacións do país.
PROTESTAS NAS TRIBUNAS
O Congreso tivo que desaloxar das súas tribunas aos estibadores que foran convidados por Unidos Podemos para seguir o debate sobre o decreto lei de reforma da estiba.
A presidenta do Congreso, Ana Pastor, avisou de que serían desaloxados se non se mantiñan en silencio, pero cando interviña o portavoz do PP, Miguel Barrachina, foron os propios traballadores quen se levantou e abandonaron as tribunas entre protestas.
Víctor Díaz, avogado portavoz dos estibadores, explicou que o PP foi "un provocador" que se dirixiu aos estibadores "e despois moléstase porque lle contesten". "Como é un provocador, os estibadores levantáronse e saímos", detallou.
Ao abandonar o Congreso, os traballadores foron identificados pola Policía e despois desprazáronse á Porta dos Leóns para escenificar unha nova protesta, esta vez con deputados de Unidos Podemos e outros grupos.
ANA PASTOR DETECTA EXPRESIÓNS CENSURABLES
O debate do decreto lei tivo varias interrupcións e cruces de acusacións entre as bancadas do PP e de Unidos Podemos, cuxos deputados, encabezados por Pablo Iglesias, aplaudían as protestas dos traballadores.
A presidenta da Cámara avisou de que examinará as actas do debate porque asegura oír "catro ou cinco" expresións que "van en contra do decoro da Cámara e das súas señorías", que serán retiradas do Diario de Sesións.
MANTEÑEN As FOLGAS
Os sindicatos de estibadores consideran que o Goberno está "a abocar" aos traballadores do gremio a un "conflito" do que o "único responsable é o Decreto Lei que se aprobou sen ningún tipo de pacto nin con empresas, nin con traballadores".
Así o indicou Antolín Goya, dirixente de Coordinadora de Traballadores do Mar, principal sindicato do sector, tras aprobarse o Decreto Lei de reforma do sector no Congreso.
Goya transmitiu a "decepción" do sector pola aprobación do Decreto e, por iso, ratificou o calendario de folgas que teñen convocadas nos portos, que arrincan o próximo 24 de maio e se estenden durante tres semanas.
Con todo, en declaracións ás portas do Congreso, o dirixente sindical avanzou a disposición dos sindicatos do gremio a "dar unha oportunidade á mesa de negociación" e de sentar a negociar coa patronal "nunha mesa rodeada de normalidade", para "tentar buscar unha solución ao conflito".
"TEMPO DE DESCONTO"
O ministro de Fomento notificará este mesmo xoves á Comisión Europea a aprobación da reforma da estiba no Congreso, co fin de evitar que o Tribunal de Xustiza da UE impoña a súa anunciada multa a España por incumprir a normativa comunitaria co réxime da estiba.
De la Serna indicou que coa aprobación da reforma, España evita que se lle impoña unha segunda multa, a que, segundo o ministro, estaba a piques de fallar o Tribunal, duns 134.000 euros diarios, por non atender á primeira, a que impuxo en decembro de 2014.
"A Comisión Europea non deu esta vez garantía, en contra do que fixo co anterior Decreto, de que se pode salvar a primeira multa", desvelou o ministro.
Esta primeira multa xa acumula uns 24 millóns de euros, dado que ascendía a 27.000 euros diarios, e cuxa condonación aínda non ten asegurada o Executivo, a pesar da aprobación da reforma.
"Ese será agora o maior empeño do Goberno", indicou o ministro no Congreso tras lograr a aprobación da reforma no seu segundo intento, dous meses despois de que a Cámara Baixa rexeitase o primeiro Decreto presentado polo Goberno.
Durante a súa intervención no debate de convalidación, o ministro subliñou a "imperiosa e inaprazable necesidade" de aprobar definitivamente ao reforma, ao considerar que "España estaba xa no tempo de desconto" para evitar a segunda multa.
O ministro destacou ademais o Real Decreto cos aspectos laborais da reforma que inclúe o novo Decreto de reforma, con medidas para garantir o emprego, melloras para os portos e as axudas do Goberno de 120 millóns de euros
Ademais de cumprir a normativa europea, o ministro asegura que a reforma permitirá liberalizar o sector da estiba, que actualmente operaba como un monopolio, garantir a estabilidade do sector e mellorar a competitividade dos portos, claves na economía española, dado que canalizan o 86% das exportacións e o 60% das importacións.
Escribe o teu comentario