​Stellantis quere pechar o ERTE mentres moitos empregados “terán que apertarse o cinto en Nadal”, critica CUT

Galiciapress charla con representantes da CUT para coñecer os pormenores das súas propostas e os motivos que Stellantis trasladou aos sindicatos para xustificar o ERTE, algunhas tan singulares como o bloqueo da Canle de Suez, que ocorreu fai nove meses.


|

A dirección de Stellantis en Vigo e os sindicatos que compoñen o comité de empresa atópanse negociando o novo ERTE exposto pola compañía pola crise dos semiconductores que prometre prolongarse nos primeiros meses de 2022. 


Entre os sindicatos que se opoñen ás condicións do ERTE -medida que se aplicaría durante 90 días- está a Central Unitaria de Traballadores (CUT), que batalla para que o ERTE inclúa a todos os traballadores da factoría.


Galiciapress charla con representantes da CUT para coñecer os pormenores das súas propostas e os motivos que Stellantis trasladou aos sindicatos para xustificar o ERTE, algúns tan singulares como o bloqueo da Canle de Suez, que ocorreu fai nove meses. 


Felipe VI na fábrica de PSA Citroen Stellantis en Vigo nunha foto da Casa Real

Traballadores de Stellantis nunha visita de Felipe VI | Foto: EP


A crise dos microchips que golpea a todo o sector da automoción promete prolongarse máis aló deste nefasto 2021, que empuxou a plantas como a de Stellantisen Vigo -antiga PSA Citroën- a realizar paróns forzosos e declarar un Expediente de Regulación Temporal de Emprego (ERTE) para capear o temporal. Pero para 2022 a situación, polo menos nos primeiros meses, non parece que vaia a cambiar, polo que a falta de semiconductores ten como consecuencia un novo ERTE e un novo proceso de negociación entre a dirección e os sindicatos que compoñen o comité de empresa: o Sindicato Independente de Traballadores - F.S.I. Vigo, CC.OO., UXT, CIG e CUT.


Ante estas novas negociacións, a receita da CUT non difire moito das propostas xa presentadas ao longo deste ano nas mesas negociadoras: máis información sobre a carga de traballo do próximo ano cun calendario de traballo para 2022 que permita planificar a actividade e evitar paradas, a redución da velocidade das liñas e as cargas e ritmos de traballo, adaptándoas para minimizar os días de paradas "e coidar a saúde dos traballadores" -desde CUT destacan á súa vez que desde que se suprimiu en setembro un das quendas da fin de semana non houbo "tantas incidencias en canto a paradas como antes, pero seguen existindo"-, máis formación ou a "non discriminación de ningún traballador polo tipo de contrato".


O que está claro é que o sindicato non aceptará nin os 90 días que propón a empresa nin que o expediente non recolla a todos os traballadores, algo que parece empezar a contemplar a empresa e ao que se adhiren outros sindicatos. De feito, na reunión do xoves, Stellantis expuxo que o ERTE inclúa a todos os traballadores indefinidos, entre eles aqueles con xornada parcial, o que suma un total de 5.000 persoas.


Con todo, desde CUT aínda perciben a proposta con certo receo e táchana de “ficticia”, posto que a empresa expón que se supedite á bolsa de horas. "No ERTE de forza maior incluíuse a todos os traballadores porque á empresa interesáballe , pero no momento en que desaparece ese ERTE ten que manter igualmente as cotizacións polos empregados en situación de ERTE, polo que lles resulta moito máis vantaxoso ter a estes empregados en casa", explican desde CUT, algo que ten consecuencias directas sobre as pagas extras e as vacacións dos traballadores.


"O que demandamos con este ERTE é que os contratos a tempo parcial inclúanse pero téñase en conta a compensación que a empresa, a nivel de acompañamento social, poñerá encima da mesa", reclaman, á vez que rexeitan as "mesturas interesadas" que fixo a compañía no pasado coas compensacións cunha "tarifa plana na que garantía o 80% de seis horas de traballo, cando a maioría do persoal supera esas horas". "Isto vai ser un hándicap na negociación", inciden, a pesar dos bos "resultados económicos do grupo despois da baixada de produción” que con todo non evitou os preto de 500.000 coches na factoría olívica.



"A empresa acóllese a un mecanismo legal, pero está a descargar a xestión desta situación sobre a administración pública, sobre o erario público e sobre as prestacións dos traballadores, cando a súa achega é practicamente residual", lamentan.


UN PROCESO XUDICIAL QUE XA AXUDA Aos EMPREGADOS

Con todo, desde a CUT salientan que por mor do proceso aberto nos xulgados con motivo do anterior ERTE e a "discriminación" que a medida provocaba sobre os traballadores a tempo parcial, é moi probable que este aspecto non se volva a repetir no futuro. "Cremos que mellorarán as condicións. Os demais sindicatos chámannos 'O sindicato do Non'. E somos o 'Sindicato do Non' á precariedade, ao recorte de dereitos. Pero somos o 'Sindicato do Si' para que todos arrimemos o ombreiro, porque observamos que a empresa busca pescar en río revolto e sacar beneficio mesmo nesta situación", critica a un grupo cunha situación económica e produtiva "sa" que mesmo lle permite superar a Volkswagen.


Neste escenario, algunhas familias víronse abocadas a solicitar "axudas públicas para poder subsistir e pagar as facturas porque mensualmente ven que non poden afrontar esta situación de auténtica vulnerabilidade". "Moitas casas terán que apertarse o cinto este nadal mentres seguen minguando as nóminas", lamentan.


DE MESA NEGOCIADORA A "PETIT COMITÉ"

Con todo, aínda que algúns sindicatos parecen ir a remolque da CUT, o certo é que a mesa negociadora converteuse nun "petit comité" despois de que ata dous sindicatos renunciasen a ter aos seus representantes na mesa. "A circunstancia non cambia, porque para a empresa xuntar ao comité é unha perda de tempo, porque contan cunha maioría sindical máis que suficiente. Pasamos das reunións con 33 persoas a encontros cun ou dous representante de cada central sindical, onde lle resulta máis fácil expoñer os seus temas", expoñen.


"Non é o mesmo que escoiten só un par de orellas a que haxa unha audiencia maior, porque pode dar pé a máis interpretacións e achegas. Por iso nós pedimos contar con asesores, moitas veces externos que a empresa nos nega", lamenta, á vez que declara que non poden contar con todos os coñecementos para analizar os datos da empresa que si ofrecen os asesores en diversos campos.

"Non é o mesmo que escoiten só un par de orellas a que haxa unha audiencia maior, porque pode dar pé a máis interpretacións e achegas. Por iso nós pedimos contar con asesores, moitas veces externos que a empresa nos nega",

"Que nos sigan recortando en dereitos económicos e sociais xa é case o normal. Agora: que os dereitos que temos como representantes legais nunha mesa negociadora...Resulta relevante. E coa convivencia da maioría de sindicatos que conforman o comité de empresa", reprocha. Doutra banda, desde CUT subliñan un condicionante moi claro: o ano que vén celébranse eleccións sindicais. "Non podemos obviar que isto forma parte das políticas e a estratexia empresarial e sindical".


“PARECE QUE SON Os ÚNICOS Aos QUE PILLA A CRISE POR SORPRESA”

No que non cambiaron as cousas desde setembro é nos métodos da empresa no que a comunicación cos empregados refírese. Xa entón os sindicatos denunciaban que os traballadores vivían pendentes dunha mensaxe de texto que lles confirmase se traballaban ao día seguinte ou non. “Veremos se somos capaces de establecer uns mínimos. A empresa utiliza esta situación co pretexto da forza maior imprevisible. Pero parece que o Grupo Stellantis é ao único que pilla por sorpresa a falta de semiconductores”, ironizan.


“O que non poden producirse é meses con xornadas de paradas e acto seguido xornadas extraordinarias, porque é o que lles ocorre aos compañeiros de Zaragoza e Madrid. Isto non é outra intento do grupo de querer flexibilizar as relacións laborais e poñer encima da mesa, agora que está en debate a reforma labora, la flexibilización do mercado laboral moito máis alá do 10% que se establece de distribución regular ten que ser total e absoluta, e máis no mercado do automóbil”, denuncian. Nese sentido, a escusa para poder levar a cabo estas prácticas é argumentar que moitos compoñentes chegan ás plantas “a finais de semana” e que se quedan parados “outras plantas doutros países veríanse beneficiadas, polo que necesitan desas xornadas extraordinarias”.

"Parece que o Grupo Stellantis é ao único que pilla por sorpresa a falta de semiconductores”


Desde a factoría de Balaídos utilizaron moitos argumentos para xustificar o ERTE. Máis aló da falta de microchips, a dirección sostén que faltan outros compoñentes, desde aluminio ata magnesio. Llama a atención que ata o suceso do Ever Given de Evergreen na canle de Suez foi un dos escudos de Stellantis, amparada en que o fluxo de contedores e do transporte marítimo aínda segue arrastrando as consecuencias do bloqueo dese roteiro marítimo. Diso fai xa máis de nove meses.


“Habería que mirar se detrás de todo isto hai estratexias políticas e empresariais, ou se China e as pezas que fabrica empeza a encarecer os custos, e agora descargar un contedor nun porto sae moito máis caro que hai uns meses”, teorizan desde a CUT, á vez que advirten que o transporte por estrada pode verse beneficiado neste contexto. “Aquí hai para todos, o que ocorres é que os de arriba queren gañar máis do que gañaban e os de abaixo seguir asumindo as políticas do capital”.   


Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE