O pequeno comercio loita por sobrevivir en tempos de Amazon

Para ser capaces de chegar ao público obxectivo, os negocios insertos en ambos os modelos deben manexar unha serie de códigos informáticos e de márketing.A evolución de Amazon no mercado e como supón un problema para o comercio localAmazon comezou como unha plataforma de compra e venda, na que diferentes usuarios rexistraban a súa tenda e empezaban a vender, coa compañía americana ocupándose de gran parte das tarefas de loxística.


|


Shopping ga0219b295 1920


Actualmente, o xigante Amazon xa ha eclipsado á súa competencia directa na maioría de países occidentais. Trátase dun modelo de negocio flexible e creativo que deu resultados cos anos, conseguindo colocarse como un aliado imprescindible na vida de moitos. A diario xestiónanse millóns de pedidos e moitos clientes reciben os seus paquetes en casa, no traballo, noutros comercios ou en puntos de recollida. Como é evidente, tal despregamento de medios é difícil de igualar por parte das pequenas e medianas empresas que se dedican a ofrecer ou a distribuír tanto produtos propios como alleos. Para ser capaces de chegar ao público obxectivo, os negocios insertos en ambos os modelos deben manexar unha serie de códigos informáticos e de márketing.


A evolución de Amazon no mercado e como supón un problema para o comercio local


Amazon comezou como unha plataforma de compra e venda, na que diferentes usuarios rexistraban a súa tenda e empezaban a vender, coa compañía americana ocupándose de gran parte das tarefas de loxística. Con todo, co tempo o seu servizo de envíos fíxose cada vez máis amplo e especializado. Isto levou a moitas empresas para confiar nela, mesmo para as súas compras por xunto. Converteuse así nunha marca moi coñecida por os consumidores. A clave do seu éxito é que foi capaz de copar un mercado que estaba a nacer e no que aínda había referencias. A maioría de persoas coñecían negocios de compra na internet e de mensaxería, pero Amazon foi a primeira en facer ambas as cousas de forma exitosa.


Isto empezou a xerar problemas a as pequenas e medianas empresas, que vían como moitos veciños das cidades e pobos pedían artigos a través da rede, en lugar de comprar de forma presencial. Cada vez un maior volume de vendas ía parar ao xigante da loxística. Isto fixo que moitos se pensasen se era sostible relegar todas as compras nunha compañía multinacional deste tipo, en lugar de negocios locais e pequenos. A cuestión é que a compañía estadounidense ofrece un catálogo de produto difícil de igualar, así como unhas condicións de entrega que poden chegar a ser case instantáneas.


Neste sentido, os negocios locais tentaron pasar do físico a o dixital creando tendas en liña e plataformas nas que apoiarse mutuamente. Con todo, á hora de chegar a internet, Amazon tamén copa os primeiros postos en resultados, debido a un investimento agresivo e intelixente en publicidade. Neste momento, o comercio local atópase nun punto de inflexión para poder manter a súa supervivencia e a súa independencia respecto a este tipo de plataformas xigantes.


Ideas para potenciar o comercio local

Neste momento, é importante que as empresas se reinventen e conten con profesionais con grandes coñecementos nesta materia. É necesaria moita creatividade para ser capaz de operar nestes mercados actuais e darlle a volta á situación. Unha das ideas máis repetidas foi a de crear plataformas similares, como mencionamos. Tendas de libros, roupa ou alimentación sostible uníronse para crear catálogos de produto enormes nos que figuran os artigos dos negocios adheridos. Así, o usuario pode gozar do pracer de ter á súa disposición miles de produtos, pero confiando en comercios locais que xeran riqueza. 

Outras das ideas que xorden é a de utilizar un sistema de envíos, mensaxería e loxística que poida rivalizar coa corporación laranxa. Neste sentido, a idea sería poñer en común entre todas as pemes interesadas unha serie de recursos e deseñar un servizo á medida. En xeral trátase de replicar todo o que fai a multinacional americana e que satisfai ao usuario, pero tendo estas o control do proceso.


Tamén é interesante a incursión en plataformas de compra en redes sociais, como Instagram ou Facebook. Nestas contornas, os vendedores particulares de Amazon apenas teñen presenza como comercializadores da marca. Así, é unha oportunidade estupenda para que os produtos destaquen e as persoas empecen a apreciar as diferentes marcas. Isto debe estar sustentado ademais por un forte investimento en publicidade e publicacións orgánicas.. O punto positivo é que hoxe en día é posible pagar pola publicidade eficiente e detectar as fontes de gasto de forma rápida.


Hoxe en día, os pequenos negocios tamén poden chegar á súa audiencia obxectivo sen que isto supoña investir grandes orzamentos. Contar con contido de calidade en diferentes formatos como vídeo, stories ou reels permiten ás marcas competir contra xigantes como Amazon sen ter que contar con recursos ilimitados. Para iso, xorden ferramentas que axudan a negocios e pequenas empresas que lles permiten obter recursos de forma sinxela sen as obrigacións de contratar a especialistas a tempo completo. Desde ferramentas de deseño gráfico en liña que ofrecen persoais predefinidas, ata plataformas de freelancers como Fiverr en español na que se ofertan gran variedade de profesionais en áreas como deseño ou márketing e están dispostos a traballar por proxecto. É así como negocios pequenos poden combater contra os xigantes, utilizando estratexias de márketing personalizadas e sacándolle partido a todas as ferramentas gratuítas que plataformas como Facebook, TikTok e demais poñen á nosa disposición.


Debería o comercio local aliarse con Amazon?

Esta é unha pregunta que moitos se fan. Ao final, se todos fixesen o mesmo e afiliásense a ela, estarían xa baixo as condicións da empresa estadounidense. Con todo, as condicións ás que se enfrontan os consumidores que deciden seguir traballando por independente son moi duras. É importante que cada comercio analice o seu modelo de negocio e o custo anual de traballar por libre no canto de afiliarse a Amazon. Estes datos darán información moi valiosa para tomar esta decisión. Tamén é importante remarcar que dentro desta plataforma, cantas máis pemes haxa, maior poder terán estas de decisión sobre as condicións da empresa.

Trátase dun tema complexo que preocupa a moitos pequenos e medianos empresarios.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE