Con ou sen vacina, a USC non nos forma ben; protestan Maxisterio e outros graos críticos con tanto teleensino

|

Os alumnos da facultade de Ciencias da Educación da USC queren ir a clase e aprender, non seguir detrás dunha pantalla como nos momentos máis duros da crise sanitaria.


A pesar de que a situación epidemiolóxica mellorou, os alumnos de Maxisterio, Educación Social ou Pedagoxía denuncian que a súa facultade queda baleira unha vez cada tres semanas porque así o ditou o protocolo do reitorado, que os obriga a ter unha semana enteira de educación telemática. 


Minia, integrante de a Asemblea Aberta de Maxisterio, explica para Galiciapress o conflito entre os alumnos, que veñen de protagonizar unha gran sentada ante a facultade como protesta por esta situación, e a Universidade de Santiago de Compostela, á que acusan de non se sentar a dialogar con eles. 


WhatsApp Image 2021 09 22 at 21.12.54

Protesta de alumnos da USC pola educación presencial | Foto: Asemblea Aberta Maxisterio


Apenas levamos unhas semanas de curso, pero na Universidade de Santiago de Compostela a vella normalidade e a nova normalidade parécense bastante, sobre todo ao que ao descontento dos alumnos se refíre . O último capitulo da eterna batalla que parece manter a USC cos seus estudantes -xa arrincou o curso académico cunha protesta dos alumnos de Medicina- ten que ver coa escasa presencialidade na facultade de Ciencias da Educación, onde os alumnos de graos como Maxisterio protagonizaron onte unha sentada silente contra os protocolos establecidos pola pandemia e que os afastan cada vez máis das aulas.


Este problema, o da presencialidad, afecta a outras facultades da USC, pero resulta especialmente sanguento en Ciencias da Educación, onde o seu alumnado deu onte un paso á fronte convocando unha protesta á que acudiron decenas de alumnos.


Cada facultade vive unha situación diferente, xa que cada decanato elabora un protocolo propio contra a Covid-19, polo que o nivel de restricións que ten que asumir un alumno da USC é distinto segundo onde estude. Así, mentres en Filosofía e Historia gozan dunha presencialidad case total, en Ciencias da Educación, que reúne graos como Maxisterio, Educación Social ou Pedagoxía, contan cunha presencialidad “mínima”.


Como denuncia Minia, representante de a Asemblea Aberta Maxisterio e alumna da USC, o protocolo afecta ás dúas sedes, xa que conta con emprazamentos no Campus Norte e no Campus Vida, onde se reparten os graos. Na mesma liña, sinala que no caso concreto da súa facultade, as instalacións “xa non son moitas para o número de alumnos que hai”, o que complica aínda máis o tema dos aforos nas clases expositivas.


Apoiados nos datos do SERGAS, cunha vacinación que supera xa o 90% da poboación diana e co escenario epidemiolóxico cada vez máis favorable, desde a organización denuncian que a facultade lles obriga a que de cada tres semanas de clase unha delas sexa totalmente telemática: “Son ciclos de rotación de tres semanas, e a primeira é 100% en liña tanto para clases expositivas como interactivas. As outras dúas semanas son semipresenciais, onde as expositivas seguen sendo en liña, coa diferenza de que non son en directo, só cólgase o material no campus virtual. Ao final atopámonos que só unha semana de cada tres imos ás clases interactivas -tamén divididas en grupos-”.


O que non entende nin o alumnado nin o profesorado deste protocolo é por que hai unha semana 100% en liña, xa que o que provoca é que esa semana os dous centros queden baleiros cos alumnos dos catro graos nas súas casas”, denuncian desde a Asemblea Aberta Maxisterio.


EDUCACIÓN TELEMÁTICA SI, PERO SE É “ÓPTIMA”

Con todo, o alumnado da Facultade de Ciencias da Educación non rexeita de forma rotunda a educación telemática, se non que esta ten que darse “dunha forma óptima” nos aspectos técnicos, algo que hoxe non é posible. “Non todo o mundo ten as mesmas oportunidades. Non todos os alumnos teñen unha boa conexión a internet nin unha zona de estudo propia na súa vivenda para estar en igualdade de condicións con outros alumnos”, subliñan desde a plataforma. A socialización que só se consegue co contacto diario e o dinamismo das clases “máis interesantes a nivel comunicativo” son outros factores que animan a apostar pola presencialidade.

“Non todo o mundo ten as mesmas oportunidades. Non todos os alumnos teñen unha boa conexión a internet nin unha zona de estudo propia na súa vivenda para estar en igualdade de condicións con outros alumnos”

Doutra banda, hai que destacar o aspecto práctico de materias como Maxisterio, onde os alumnos retroaliméntanse uns doutros nunha carreira onde a presenza e a oratoria son moi importantes. “Moitas das propostas das clases presenciais non teñen cabida se suceden alén dunha pantalla”, lamenta Minia.


WhatsApp Image 2021 09 22 at 21.19.36

Alumnos de Maxisterio e outros graos protestaron ante a facultade de Ciencias dá Eduación | Foto: Asemblea Aberta Maxisterio


Outro aspecto para ter en conta é a estrutura de moitas clases telemáticas, xa que a maioría nin sequera quedan gravadas para que poidan acceder a elas outros alumnos que non puideron estar presentes no horario da clase e tampouco permiten a participación do alumnado. “Xeralmente o profesor ou profesora comparte pantalla coas diapositivas e expón a materia”, resume.


Ademais, e aínda que algúns profesores pídenlles aos alumnos que se conecten coa súa propias web cam para mellorar a comunicación, o propio decanato pediu aos alumnos que non o fagan “por temas de protección de datos”, o que fai aínda máis difícil a docencia.


PROHIBIDO ESTAR NA FACULTADE SE NON É NA AULA, A CAFETERIA OU A BIBLIOTECA

De igual maneira, a avaliación continua de moitas materias apóiase na realización de traballos grupais, pero por protocolo os alumnos non poden utilizar as aulas de traballo en grupo, polo que non é raro ver nos arredores da facultade ou mesmo nas escaleiras da entrada a mozos e mozas reunidos en roda cos seus computadores traballando de forma conxunta. “Son aulas que se poderían utilizar, coas súas medidas, como distancia ou redución de aforo, pero que se manteñen pechadas coa escusa da pandemia”, critican os estudantes.





“O reitorado dixo o 1 de setembro que se ían a retirar todo tipo de restricións de mobilidade dentro da facultade. Na nosa só nos permiten estar na clase, na biblioteca ou na cafetería, pero non podemos sentarnos en bancos, ou reunirnos dentro dunha aula, nin utilizar os locais de estudantes que utilizamos para as asembleas...”.


Ata o momento, e aínda que as reivindicacións do alumnado remóntanse a antes de iniciarse o curso, o diálogo coa universidade é “nulo”. “Non hai respostas, de modo que é absoluto monólogo”, lamenta Minia. Pola contra, algúns profesores si tentan buscar solucións “dentro dos límites legais do protocolo” para que todo o alumnado poida ter acceso ás súas clases. Con todo, propostas como impartir clases ao aire libre, non deixan de ser “parches” que a partir de outubro, coa chegada dos días de choiva e frío, serán irrealizables.


Agora, os alumnos queren esperar a coñecer o alcance da sentada de onte e ver se con esta presión logran desbloquear as negociacións dunha universidade que de momento parece pecharse en banda. A partir de aí, e segundo evolucione a posible resposta das autoridades docentes, desde a Asemblea barallan a posibilidade de realizar outro tipo de protestas, talvez menos silenciosas que a deste mércores. Do silencio da USC depende que os seus alumnos fagan máis ou menos ruído.


WhatsApp Image 2021 09 22 at 21.07.06

Protestas contra os protocolos da USC | Foto: Asemblea Aberta Maxisterio


Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE