"Stellantis Vigo dinos que non hai carga de traballo e a pouca que hai lévanlla", alerta a CUT

|

A dirección de Stellantis Vigo anunciou na tarde de onte a suspensión dun dos sistemas da fin de semana, o que provocará a extinción de centenares de contratos de traballadores temporais.


A empresa fixo unha chamada aos sindicatos para negociar unha adaptación da forza laboral aos problemas de subministración de microchips que ten á factoría de parón en parón desde hai xa meses.


Galiciapress charla con representantes de CUT, un dos sindicatos do comité de empresa de Stellantis Vigo para ofrecer unha radiografía da situación real da planta. Os sindicatos denuncian a falta de transparencia dunha firma que presenta beneficio millonarios pero á que "acusan de falta de previsión" e ocultar información aos traballadores mentres comunica as decisións "por WhatsApp". 


Varios traballadores acceden a unha planta de PSA na que se instalaron medidas de protección

Traballadores fichando á entrada da planta de coches de Stellantis en Vigo  nunha foto de arquivo /EP 



A crise dos semiconductores levou a Stellantis Vigo (antes PSA) a tomar unha decisión drástica que afecta a centeneares de traballadores ao suspender temporal e indefinidamente a quenda de fin de semana do sistema 2 de produción, encargado de montar furgonetas e monovolúmenes. O anuncio afecta a en torno 700 e 900 traballadores eventuais, ademais dun centenar de indefinidos que terán que ser recolocados noutros sistemas. Desde a dirección manifestan a súa intención de establecer medidas “non traumáticas” e subliñan que non se rescindirán contratos.


A noticia non foi ben acollida polos sindicatos e desde a Sección Sindical da Central Unitaria de Traballadoras en PSA Peugeot Citroën – Vigo non esconden a súa preocupación polas artes dunha dirección que ata o de agora foi moi opaca nas súas comunicacións, limitadas en moitos casos a “chamadas e wasaps”. “Nós demandamos información para saber que compoñentes faltan. Por que o sistema 1 traballa de continuo e o sistema 2 para cando o 90% das pezas son compartidas?”, cuestionan desde CUT.


Os sindicatos temen que, escudándose na 'crise dos microchips', os motivos para esta suspensión sexan de rendemento económico dunha liña sobre outra ou por falta de demanda duns modelos. Ademais, reiteran que aínda descoñecen cando se suprimirá a quenda. Nese sentido, reclaman máis información para poder así ter unha valoración máis exhaustiva da situación real da planta e non caer nas suposicións ás que ven forzados. “O nivel de información é tan escaso que para analizar unha situación desta índole non se poden comunicar con wasaps”, denuncian.


Con todo, estes paróns non son exclusivos da factoría olívica, xa que outras plantas do grupo en Madrid ou Aragón tamén viven pendentes dunha chamada para saber se traballarán ou non ao día seguinte. Uns paróns que afectan sobre todo os traballadores eventuais cando Stellantis conta cuns niveis “alarmantes” desta clase de persoal, como non dubidan en cualificar desde CUT, que tamén alerta da chegada dos “minijobs” á factoría, algo que xera un maior rendemento económico ao grupo pero provoca unha maior precariedade laboral.



Con todo, e a pesar de que o futuro non é alentador, desde CUT sosteñen que “despidos de traballadores indefinidos non vai haber”, mentres que si contemplan a rescisión ou a finalización de contratos de empregados temporais.


POR QUE A CRISE AFECTA TANTO Á AUTOMOCIÓN?

A pesar de que a crise dos semiconductores é un problema que acosa a moitas industrias máis aló da da automoción, o certo é que a falta de compoñentes afectou de maneira moi severa ao sector, con paróns constantes ao longo de todo o ano, algo que se agravou pola “falta de previsión” de Stellantis. “Se fabrico 2.000 vehículos ao día pero recibo material para producir 1.000, non podo sobreproducir cando non teño compoñentes para fabricalos e sen facer un reaxuste da produción en función dos compoñentes”. Neste sentido asumen que se realmente hai que desmantelar a cuarta quenda do sistema dous, este proceso realícese “garantindo que os traballadores que tes en persoal conten con carga de traballo suficiente, porque se non o que fas é repartir a precariedade”.


“Para máis inri, resulta que traballos que estabamos a facer Stellantis continúaos externalizando para abaratar custos. Dinnos que non hai carga de traballo e que a pouca que hai lévanlla mentres ten a empregados en ERTE aproveitándose así do erario público”


“Para máis inri, resulta que traballos que estabamos a facer Stellantis continúaos externalizando para abaratar custos. Dinnos que non hai carga de traballo e que a pouca que hai lévanlla mentres ten a empregados en ERTE aproveitándose así do erario público”, critican os sindicatos.


O certo é que a ausencia de compoñentes vén precedida da decisión de “non contar con almacéns intermedios e trasladar plantas a países do leste ou de Asia para abaratar custos e ter aínda máis beneficios”. “Pero tamén provocou que deixasen de ter o control sobre a súa propia produción e sobre os compoñentes que antes fabricabas ti. De feito agora temos sobrevoando folgas en empresas auxiliares que poderían agravar esta crise de semiconductores. No momento no que externalizas perdes o control”, resumo desde CUT, onde non obvian outros conflitos de índole político que acaban pasando factura de forma colateral á planta viguesa.


PREVISIÓNS ERRONEAS, DECISIÓNS IMPROVISADAS...

A continuación, apuntan ás previsións de venda de vehículos en plena crise do coronavirus ou ás previsións “á baixa” dos expertos en canto á demanda de semiconductores nestes momentos nos que industrias como a fabricación de computadores poden ter unha maior necesidade nestes momentos de teletraballo, así como un posible elemento de presión aos gobernos europeos ante as intencións de que entre en vigor a en 2027 unha normativa para que os vehículos que se produzan entón sexan electrificados na súa totalidade e prohíbase a entrada nalgunhas cidades de vehículos de combustión ou nun movemento para abaratar custos polo aumento do prezo da luz.


“Funcionan a golpe de traballar agora para chamar pola tarde e dicirche que mañá xa non. Ou son decisións do grupo? Por que cambian as previsións e chámannos dun día para outro para traballar o venres? É que Carlos Tavares manda aterrar os avións con semiconductores no Peinador para que se traballe en Vigo e non noutro lado? Estas decisións non se toman dun día para outro, por moito que digan que se reúne o gabinete de crise a diario”, razoan desde o sindicato.


“Poderiamos facer todo tipo de conxecturas, pero non nos dan máis información e só podemos considerar que hai un aspecto económico que pesa máis. Só sabemos que cando un coche deséñase mal ou cando se fan mal as previsións os que o pagan son os traballadores, non a empresa que tivo un 11,8% de beneficios no primeiro semestre”, censuran desde CUT.


NEGOCIACIÓN CON STELLANTIS

Agora, á espera dese proceso de negociación que anunciou a dirección, en CUT afirman en primeiro lugar que non consideran que sexa necesario renegociar as condicións pactadas nos ERTE, xa que por agora “teñen xornadas dabondo para finalizar o ano”. Con todo, si reclamarán, xunto cos demais sindicatos, unha “previsión a longo prazo” e unha “redistribución en función aos compoñentes que vaian chegando” para a produción diaria.



En canto á carga de traballo “excesiva”, CUT incide na necesidade de reforzar algunhas liñas e en que se concreten as actividades formativas, xa que a planta está inmersa nun proceso de electrificación da produción: “É o momento para que a empresa preste esta formación, que de momento non fixo nada”. Ademais, volverán poñer encima da mesa “unha reivindicación histórica”, como é alcanzar o compromiso de que os eventuais completen un ano de emprego efectivo para que teñan dereito a unha prestación de desemprego durante catro meses.   

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress