Transportistas ven insuficiente a rebaixa de peaxe na AP-9 que entará en vigor a fin de semana
As patronais do sector critican que Galicia vaia a soportar un terzo de todos os quilómetros de peaxe do estado.
A ministra de Transportes, Movilidad e Axenda Urbana, Raquel Sánchez, presentou na mañá deste luns nun acto na Delegación do Goberno en Galicia, na Coruña, as bonificacións das peaxes da AP-9. O Estado pagará máis dun terzo das peaxes, cunha contía de 2.300 millóns ata o ano 2048.
A ministra de Transportes, Movilidade e Axenda Urbana, Raquel Sánchez presentando "a maior rebaixa de peaxes da historia da AP-9"
A Agrupación industrial dá Función Loxística de Galicia e as principais asociacións de transporte de mercadorías por estrada de Galicia (Fegatramer, Apetamcor e Fetram) tachan de "insuficientes" as bonificacións que o Ministerio de Transportes vai poñer en marcha na AP-9.
Un estudo técnico realizado por parte da Agrupación industrial identifica que, para que as bonificacións sexan realmente eficientes, precísase que sexan, como mínimo, do 55%, e do 100% en tramos como as circunvalacións das cidades ou en zonas onde a autoestrada debe servir como itinerario alternativo á autovía A-55, na contorna do Porriño.
A este respecto, refírese ao "escaso impacto" que tiveron no ano 2015 as bonificacións do 35% nunha parte da autoestrada, motivo polo cal só duraron cinco meses en funcionamento.
O mes que vén, coa finalización da concesión e consecuente levantamento das peaxes na AP-7 e a AP-2, Zaragoza-Mediterráneo, un terzo dos quilómetros de peaxes estatais situaranse en Galicia.
GALICIA SOPORTA DEMASIADOS QUILÓMETROS DE PEAXE
Igualmente, a Agrupación industrial e as asociacións censuran que "existe unha situación de desequilibrio" no territorio español, que repercute na competitividade das empresas galegas.
"O mes que vén, coa finalización da concesión e consecuente levantamento das peaxes na AP-7 e a AP-2, Zaragoza-Mediterráneo, un terzo dos quilómetros de peaxes estatais situaranse en Galicia. Unha porcentaxe que se eleva ata o 44% se analizamos os quilómetros de peaxes estatais soportadas polo noroeste de España", expoñen.
E iso supón unha "situación gravemente prexudicial" para a economía galega, "que ve como os produtos aquí producidos son menos competitivos por ter uns custos de desprazamento uns 50% superiores ao resto do Estado como consecuencia das peaxes".
Na mesma liña, o sector do transporte e a loxística inciden na necesidade de que, no caso de implantarse un sistema de cobranza polo uso das autovías, este non prexudique aos territorios periféricos.
Escribe o teu comentario