O tren a Portugal necesita pasos reais e non as "promesas de Ábalos ou fotos de Feijóo", advirte o Eixo Atlántico

O secretario xeral do Eixo Atlántico, Xoan Vázquez Mao, debulla para Galiciapress a actualidade do Corredor Atlántico, un proxecto "carente de extrategia" por parte das administracións públicas pero do que depende a economía de Galicia e Portugal.


|

O secretario xeral do Eixo Atlántico, Xoan Vázquez Mao, debulla para Galiciapress a actualidade do corredor atlántico, un proxecto "carente de estratexia" por parte das administracións públicas pero do que depende a economía de Galicia e Portugal. 


"Do centro de Vigo ao centro do Porto nunha hora con parada no aeroporto? Onde hai que asinar?", preguntan desde o Eixo, que critica á conselleira Ethel Vázquez por propoñer unha liña de alta velocidade innecesaria entre Vigo e O Porto en lugar de apostar por outras alternativas máis eficientes e menos custosas para a conexión ferroviaria. 


Xoan Vázquez Mao, Secretario Do Eixo Atlántico.

O secretario xeral do Eixo Atlántico, Xoan Vázquez Mao | Foto: Eixo Atlántico


Promesas e boas palabras, pero poucos feitos. Nesa incómoda e pétrea realidade está establecido un proxecto que debería ser un eixo tractor da economía galega pero que nestes momentos dorme nun caixón pola indecisión dos gobernos tanto da Xunta como de España: o Corredor Atlántico de mercadorías. Mentres que desde Moncloa parecen facer unha aposta decidida polo Corredor Mediterráneo, ao oeste peninsular moitos esperan que os investimentos acaben chegando para unha infraestrutura decisiva tanto para a economía da rexión como para a da veciña Portugal, que tamén vive pendente da evolución deste proxecto do que depende a súa conexión co resto de Europa, a risco de quedar “albanizada” se esta non leva a cabo.


No acto de de clausura do foro CoLogistics 'Vertebración peninsular: Corredor Atlántico e ou desenvolvemento dás infraestruturas', que reuniu a personalidades como os presidentes de Galicia e Castela e León, os populares Alberto Núñez Feijóo e Alfonso Fernández Mañueco, ou a conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, a conclusión do evento foi que o Corredor é unha infraestrutura "estratéxica" e "irrenunciable".


"Somos un lugar xeoestratéxico importantísimo para a Unión Europea e necesitamos ter territorios competitivos", insistiu Feijóo, mentres que o seu homólogo castelán e leonés emprazou ao Goberno de Pedro Sánchez a pasar da “discriminación negativa” á “positiva”. Con todo, desde o Eixo Atlántico do Noroeste Peninsular reciben estas declaracións “completamente lixeiros e para a galería” como outro episodio do “pancartismo” no que parece haberse parapetado a administración pública sen lograr avances nun proxecto “carente de estratexia”.


O único tema que hai aquí é conseguir licitar o estudo informativo previo, que nós demandamos ao Ministerio e Adif pero sobre o que nin nos contestaron”, reclama Xoan Vázquez Mao, secretario xeral do Eixo, que tacha de “pantomima” a recente reunión entre Feijóo e Ábalos e a proposta de Madrid de realizar un estudo de alternativas que provocaría aínda máis atrasos sobre o saída sur de Vigo, algo que parecía un feito hai unha década cando estalou a crise económica.


“Feijóo non conseguiu sacarlle nada a Ábalos e víñalle ben a propaganda, pero non houbo nin un só compromiso”, incide Vázquez Mao. A continuación, subliñan a necesidade de que o Corredor Atlántico convértase nunha “cuestión de Estado”,“e non de campañas electorais”, cunha estratexia conxunta para desbloquealo. “Isto non se soluciona nin con promesas de Ábalos nin con fotos de Feijóo”, puntualiza.


ou00e1balos e feiju00f3ou

Encontro entre Ábalos e Feijóo | Foto: EP


“INSTALADOS NO NACIONAL-PANCARTISMO"

Nese sentido, critica a falta de vontade imperante e lembra que, a pesar da insistencia da Xunta de conectar Vigo e O Porto cunha liña de alta velocidade, os informes do Eixo desaconsellan esta opción ao tratarse dun traxecto demasiado curto e con paradas cada poucos quilómetros, o que impedirá o rendemento que ofrece un investimento tan custoso.


No Eixo procuramos facer as cousas con rigor, asesorados polo mellor experto que hai, que é Miguel Ángel Bugarín, pero a Xunta está instalada no nacional-pancartismo con Ethel Vázquez como máxima expoñente”, critican desde a entidade, á vez que lembran que mentres Feijóo está asesorado por Ethel, o Eixo estao “polo profesor de Ethel”.


“Podería apostarse por unha conexión como a que xa existe entre A Coruña e Vigo sen que os portugueses métanse nunha liña de alta velocidade á que non poderán sacarlle partido”, propón Vázquez Mao. “Do centro de Vigo ao centro do Porto nunha hora con parada no aeroporto? Con liña ata Coruña que a conecte con Lisboa en catro horas? Onde hai que asinar?”, comenta o secretario xeral. “E as vías non se fan para un só tren. Hai que pensar nas lanzadeiras, que non alcanzan a velocidade dun AVE”, lembra.


UN NOVO TRATADO BILATERAL

Doutra banda, Vázquez Mao considera que o número de conexións diarias entre A Coruña e Lisboa non serían as mesmas que entre Vigo e O Porto, xa que esta última liña necesitaría dunha conectividade constante polas relacións “fortes” existentes entre as dúas cidades. Con todo, nun contexto como o actual, a situación epidemiolóxica pon en xaque o tráfico trasnfronterizo por calquera medio.



Por este motivo, desde o Eixo insisten na necesidade de que en España comecen a traballar nunha solución “xuridica” que desde a entidade levan anos reivindicando: un novo tratado bilateral entre España e Portugal que substitúa ao acordo de Valencia de 2002.


Este tratado ten que contemplar a figura das eurociudades e que estas se convertan en consorcios urbanos como xa existen noutros países e que gocen de autorizacións dos dous estados”, argumenta Vázquez Mao. Unha proposta que aliviaría os problemas existentes nestes momentos e que tanto dificultan a convivencia entre todos os municipios que compoñen 'A Raia'.


Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE