Así será a planta de hidróxeno verde da Zona Franca de Vigo, alimentada con enerxía solar

|

Galiciapress entrevista a David Regades, delegado da Zona Franca de Vigo, sobre o plan de lanzar unha  planta de hidróxeno verde no polígono de Balaídos. Os prazos, o emprego, a funcionalidade e o papel das diferentes administracións na repartición dos fondos para a reconstrución que chegarán da UE son algúns dos puntos desta conversación.


Hai cinco proxectos de hidróxeno verde en Galicia, catro confirmados. Os confirmados son o da Zona Franca, o de Naturgy nas Encrobas, o de Naturgy no Porriño, o de Endesa nas Pontes non confirmado, de Reganosa. Ademais, o posible de Reganosa. En todo caso, o que diferencia ao proxecto de Vigo é que a iniciativa parte dunha Administración Pública. É necesaria a intervención directa da Administración para estimular a industria en Galicia, tan golpeada recentemente? 


Desde a Zona Franca cremos que as administracións teñen que ter este carácter ejemplarizan che. Especialmente nestes momentos en os que o hidróxeno está a xogar un papel moi importante no futuro de a loxística no sector da mobilidade. Ademais, a cidade de Vigo  sempre xogou un papel moi importante na innovación  do automóbil, pola implantación dun número importante de centros tecnolóxicos. Agora facemos unha aposta por o hidróxeno verde, por iso poñeremos paneis solares nos tellados dos edificios da Zona Franca.


Paneis solares sobre os edificios do Polu00edgono de Balau00eddos nunha imaxe do proxecto de planta de hidru00f3geno verde en Vigo

Paneis solares sobre os edificios do Polígono de Balaídos nunha imaxe da Zona Franca do proxecto da planta 

 

Ademas de servir como elemento tractor do sector do automóbil na provincia. Que utilidade práctica real pode ter a fábrica?

O que expomos en nosa planta hidróxeno son aplicacións que xa son son unha realidade e que, por tanto, poderían levar a prazos de tempo moi reducidos. A primeira é para o corredor de transporte que temos entre  o polígono de zona franca e o porto. Entre os dous hai un transporte diario de de vehículos e de mercadorías e queremos que  nese corredor aplíquese unha plataforma que se mova a través de de o hidróxeno.


Ao mesmo tempo, chegamos a un acordo co concello  de Vigo, que estes momentos xa ten camións que funcionan con gas natural. A transformación deses camións de gas natural, que teñen para a recollida selectiva de residuos, é moi sinxela de facer; son motores  que funcionan perfectamente con hidróxeno.


Referíase antes a que os paneis solares estarán nos tellados dos inmobles xa existentes da zona franca. En que edificios, en concreto?

A propia administración da Zona Franca ten varios edificios no polígono e se hai necesidade de instalar máis paneis chegariamos acordos coas fábricas que están de inquilinos na Zona Franca para utilizar as súas cubertas, claro.  A potencia estimada inicial é duns 800 megawatios.


Tamén facía referencia antes aos prazos. Que previsións manexan, por exemplo, para que Moncloa informe se este proxecto é un dos seleccionados para presentar a Bruxelas?

A selección está prevista que sexa no primeiro trimestre deste ano.


De superar a criba de Moncloa e da Unión Europea, cando podería estar en marcha definitivamente?

Despois, no resto de ano de 2021 e 2022, sería a fase de permiso técnicos e licitacións das obras. Xa estivemos a falar con Medio A e indican que normalmente este tipo de permisos necesitan entre oito e nove meses de tramitación. Así que nos poñeriamos no 2023 para a posta en marcha da instalación fotovoltaica. Calculamos que a finais do 2023 ou principios do 2024 podería estar en marcha a estación de servizo que forneza o hidróxeno producido. No ano 2025 estariamos en plena capacidade, tras facer as probas piloto cos camións do Concello. 


Polo vostede relata, trátase dun proxecto que aparenta, de ter éxito, facilmente escalable a outras zonas industriais ...

Esa é nosa nosa misión. A nosa non é unha misión puramente industrial , é ejemplarizante. Demostrar a funcionalidade desta fonte de enerxía , que se podería reproducir mediante proxectos similares en distintos lugares. Por exemplo, nós temos sete polígonos industriais en en o sur de Galicia, onde a mobilidade xoga un papel moi importante dentro dos polígonos. Tamén imos facer probas para ver se son rendibles carretillas elevadoras alimentadas por hidróxeno.


Creo que é momento de de unificar estratexias e non dividir. O noso sector industrial ten que ser competitivo a nivel mundial


Unha cuestión de índole máis político. Parece que a Xunta e o Estado están leados nun tira e afrouxa sobre quen debe controlar a distribución dos fondos que chegan de Bruxelas para a reactivación económica ...

Agora é o momento de que todas as administracións traballen xuntas. Hai proxectos que se poden xestionar desde os concellos, outros que se teñen que xestionar a nivel autonómico e outros a nivel de Estado. Por exemplo, nós participamos a nivel estado noutros proxectos, como o desenvolvemento do vehículo autónomo e do vehículo conectado, na que colaboramos coa zona franca de Barcelona.


Creo que é momento de de unificar estratexias e non dividir. O noso sector industrial ten que ser competitivo a nivel mundial. Para ter economías de escala é necesario ter unha estratexia de país. É o momento de sumar e non dividir.


Regades entre o alcalde de Vigo e a presidenta da Deputaciu00f3n de Pontevedra na presentaciu00f3n do proxecto de planta


Regades entre o alcalde de Vigo e a presidenta da Deputación de Pontevedra na presentación do proxecto de planta 





Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress