O Eixo Atlántico presenta un plan para o Corredor Atlántico e que deixe de ser "un xigante durmido"

O Eixo Atlántico, da man do Consello Económico e Social de Galicia (CES) presenta un plan cunhas actuacións previstas de 2.358 millóns de euros.


|

O Eixo Atlántico, da man do Consello Económico e Social de Galicia (CES) presenta un plan cunhas actuacións previstas de 2.358 millóns de euros.


A falta de resposta por parte do Goberno para coñecer o futuro deste corredor, desde o Eixo optaron por crear un plan director "propio" a cargo do enxeñeiro e exdirector xeral de Mobilidade na Xunta Miguel Rodríguez Bugarín.


Miguel Rodríguez Bugarín


Miguel Rodríguez Bugarín, encargado de realizar o plan que presenta o Eixo Atlántico


O Eixo Atlántico e o Consello Económico e Social de Galicia presentaron un plan para o corredor atlántico ferroviario, con actuacións previstas por valor de 2.358 millóns de euros, co obxectivo de que esta rexión deixe de ser "un xigante durmido".


Nunha rolda de prensa telemática, o secreterio do Eixo Atlántico, Xoán Vázquez Mao, destacou que levan "meses solicitando ao ministerio o plan director", pero "ninguén" tivo acceso a el, polo que "non se pode afirmar se existe ou non", algo no que coincidiu a alcaldesa de Lugo, a socialista Lara Méndez.

De aí a elaboración dun plan director "propio", aínda que Vázquez Mao apostou por non chamarlle así, senón 'Elementos para a redacción dun Plan Director do Corredor Atlántico', título do documento, a cargo do enxeñeiro Miguel Rodríguez Bugarín, exdirector xeral de Mobilidade na Xunta.

"Na práctica recolle todo o que hai que facer en cada un dos tramos da vertente galega do corredor", subliñou o responsable do Eixo Atlántico.

Por iso, avisou de que "xa non hai escusa" e "ten que haber unha acción institucional conxunta", posto que o que está "en xogo" é "o futuro" dos portos e da economía xa non só galega, ao seu xuízo, senón o da española no seu conxunto.


"DEIXARSE DE ENFRONTAMENTOS"

Co propósito de "deixarse de enfrontamentos e posicionamentos políticos partidistas" e en procura de "unha voz única, máis despois da pandemia", Eixo Atlántico e CES lanzaron, ademais, un manifesto en defensa dunha rede "equilibrada" na Península Ibérica.

Respecto diso, Vázquez Mao confrontou os 2.358 millóns de euros en actuacións previstas neste plan cos ao redor de 7.000 millóns para o do Mediterráneo. É, subliñou, unha cantidade "asumible", teniendo en cuenta que o 50% estará cofinanciado por Europa.

Como novidade, o documento, cuxas particularidades expuxo o seu autor na convocatoria, inclúe un trazado "estratéxico" Ferrol-A Coruña-Lugo-Monforte, para dar "saída" a dous portos (Ferrol e A Coruña) que, "aínda que tecnicamente non son corredor atlántico", si existe a "intención de posicionalos para 2023, que se volve a abrir prazo", para que a Comisión Europea "intégreos como corredor".

"Mentres non poden ir aos fondos (do corredor), si (poden acceder) aos de reconstrución, porque encaixarían perfectamente coa filosofía de Bruxelas", resaltou o responsable do Eixo Atlántico.

En resumo, concluíu: "Sabemos o que hai que facer, sabemos canto costa, e ímosllo a mandar a todas as institucións (...) porque queremos que saiban o que hai que facer e que sabemos o que hai que facer".


"CRITERIOS DE IGUALDADE"

Por parte do CES, o seu presidente, Agustín Hernández, remarcou que a vontade do documento e do manifesto non é enfrontarse co Mediterráneo, senón esixir "que existan criterios de igualdade".

Ademais, remarcou a necesidade de que tanto o ministerio como Adif sexan "capaces de executar os orzamentos previstos" en materia ferroviaria.

Lara Méndez, na súa quenda, reivindicou que "este documento vale como punto de partida para iniciar ese traballo" para o corredor, e valorou "que se inclúa esa liña Lugo-A Coruña-Monforte".

1 Comentarios

1

617700664

escrito por Mercedes Rey ouviña 15/Nov/20    15:42 h.

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE