A falta de persoal para a atención telefónica no SERGAS provoca atrasos de 15 días, denuncia unha plataforma
Desde a plataforma ‘SOS Sanidade Pública de Galicia’ denuncian a situación na que se atopa a sanidade galega desde o estalido da pandemia, que paralizou un gran número de servizos.
Desde a plataforma ‘SOS Sanidade Pública de Galicia’ denuncian a situación na que se atopa a sanidade galega desde o estalido da pandemia, que paralizou un gran número de servizos.
“A epidemia de a COVID 19 xerou danos para a saúde da poboación, especialmente da máis vulnerable, como son as persoas con enfermidades debilitantes, agudas e crónicas e de maior idade”, sinala a plataforma.
A organización estima que, por mor da suspensión das consultas, as probas diagnósticas e as intervencións cirúrxicas “paralizáronse ao redor de 3.000 intervencións cirúrxicas, 600.000 consultas e 20.000 probas diagnósticas”. Unhas consultas que se viron substituídas pola asistencia telefónica despois do peche dalgúns centros de saúde ou a limitación de acceso aos mesmos. Con todo, a plataforma denuncia que esta atención telefónica está a desenvolverse cun moi baixo número de efectivos, o que está a provocar “demoras de máis de 15 días”.
Isto vén condicionado polos recortes sucesivos que sufriu a sanidade na última década, segundo denuncia ‘SOS Sanidade Pública’, que ademais lembra a situación “precaria” de moitos profesionais da sanidade galega. A continuación, lembra que desde o comezo da crise sanitaria os centros de saúde tiveron que desdobrarse para “atender a enfermidade, informar á poboación, rastrexar, seguir a novos casos ou realizar numerosas actividades burocráticas relacionadas coa pandemia”.
“O malestar social e profesional é cada vez máis elevado, a imaxe do sistema sanitario público empeza a sufrir unha profunda deterioración, crece a utilización do sector privado polos sectores máis potentes, do mesmo xeito que crecen os seguros sanitarios (a 15 euros mensuais). Está en xogo o noso sistema de saúde público universal, accesible e equitativo”, recalcan.
MEDIDAS
Desde a organización recollen nun documento sete medidas para mellorar a situación da sanidade galega. En primeiro lugar, solicitan ao Goberno de Galicia que aumente a partida orzamentaria destinada a sanidade e a garantía de “os fondos estatais destínense a sanidade pública en Galicia”. Na mesma liña, esixe o fin das restricións de acceso aos centros de saúde “que están a limitar as actividades de promoción, prevención e recuperación da saúde da poboación”. “A atención telefónica debe ser un complemento á atención presencial e non a única opción para a poboación”, inciden. Ao fío da Atención Primaria tamén recalcan a necesidade de dotar de máis persoal e material aos persoais.
En canto á atención hospitalaria denuncian a urxencia de “acabar coa parálise dos servizos hospitalarios, para o que propoñemos crear circuítos separados para persoas con Covid e con outras patoloxías e abrir os centros pola tarde para acabar o máis pronto posible coa enorme lista de espera xerada durante a pandemia”.
Doutra banda, recomendan “dar participación aos concellos e os representantes da poboación” na loita contra a enfermidade, así como dar información “real e actualizada” sobre a situación da enfermidade en cada municipio. Ademais, reclaman o desenvolvemento de “instrumentos de participación social na sanidade, poñendo en marcha o Consello de Saúde de Galicia e os Consellos de Saúde de Área Sanitaria”.
Escribe o teu comentario