​Os titubeos da Xunta contribuíron aos “problemas de concentración e tensión” dos opositores de Educación

A plataforma ‘#OPOñomeAEstaOPO’ atende a Galiciapress para debullar como están a preparar as oposicións convocadas para 2021 e critica a indecisión do Goberno de Galicia ao redor da celebración ou non da oposicións durante o estado de alarma, algo que tivo o seu efecto sobre o ánimo dos opositores.


|

A plataforma ‘#OPOñomeAEstaOPO’ atende a Galiciapress para debullar como están a preparar as oposicións convocadas para 2021 e critica a indecisión do Goberno de Galicia ao redor da celebración ou non da oposicións durante o estado de alarma, algo que tivo o seu efecto sobre o ánimo dos opositores.


Desde o colectivo tamén deixan constancia dos problemas burocráticos que experimentaron algúns aspirantes para matricularse na convocatoria, cuxo prazo para rexistrarse conclúe este 19 de xuño, e as carencias do sistema educativo que quedaron patentes nesta pandemia. “A cambio do esforzo e implicación do profesorado, a resposta da Consellería e do Ministerio de Educación é optar por mirar cara a outro lado, sen consultar nunca a opinión do profesorado”, denuncian.


Oposicións da Xunta no recinto feiral de Silleda

Oposicións no recinto feiral de Silleda


Aínda que a celebración de as oposiciónes de Educación aínda queda lonxe, a carreira de fondo xa comezou para moitos candidatos. A semana pasada algúns aspirantes denunciaron as trabas existentes no proceso de matriculación que lles impedían inscribirse en tempo e forma na convocatoria. A pesar de que este venres conclúe o prazo para matricularse, para acceder ao rexistro os opositores necesitan a coñecida como ‘Chave365’ que expiden centros de saúde e outros centros públicos, algúns opositores non tiñan a clave e as citas para solicitalo nalgúns casos expedíanse para o día 22, xa os centros de atención primaria non están a atender trámites burocráticos.


Esta situación provocou a indignación de opositores que sentiron maltratados pola administración pública, que á súa vez reaccionou dotando de máis persoal dedicado a atender o proceso de inscrición e habilitando cinco novas sedes para poñer fin ás esperas, despois da denuncia do sindicato de profesores ANPE.


Desde a plataforma admiten que ata a data non recibiron queixas sobre estes problemas, aínda que si manifestan ter “constancia” de que algúns candidatos “están a ter algunha dificultade para inscribirse".


O problema, en gran medida, está motivado pola Chave365, da que algúns carecen ou que caducou para moitos. Desde ‘OPOñomeAEstaOPO’ explican que esta é un sistema que serve para “identificar identifica as persoas co seu DNI e unha clave, coa que poden editar e asinar documentos sen necesidade de certificados dixitais”.


Nesa liña, cren que tanto o sistema como os servizos de atención da Xunta, con teléfonos saturados ou webs caídas, “poden ser mellorables” e que para evitar esta clase de problemas “é necesario facilitar a activación da Chave365 e actualización”. Con todo, desde a plataforma sosteñen que en todo caso “non é necesario ampliar o prazo de matriculación”. “Tamén existe a posibilidade de matricularse utilizando un certificado dixital”, agregan.


A pesar das dificultades, si hai moitos opositores que puideron matricularse e que agora esperan o peche do prazo e o anuncio das listas. En Galicia alcanzouse a cifra record de 3.654 prazas convocadas para este ano e algúns estiman que preto de 20.000 persoas presentaranse ás oposicións.


PROBLEMAS DE CONCENTRACIÓN, DE CONCILIACIÓN, TENSIÓN...

Unhas oposicións que non estiveron exentas de polémica durante a crise. Nos primeiros días do estado de alarma, a Xunta de Galicia mostrouse titubeante á hora de decidir se se celebraría ou non a convocatoria e, despois das moitas presións recibidas, o Goberno de Galicia terminou por anulala. Esa indecisión xogou en contra dos aspirantes, que subliñan que os receos da Xunta e a incerteza resultoulles “prexudicial” na súa preparación, xa que provocou un “aumento no nivel de tensión”.


A esta indefinición hai que engadir os problemas que sufriu o colectivo, xa fose polo confinamento ou pola situación persoal de cada un, algo que indubidablemente afectou á súa concentración e que supuxo un verdadeiro revés á estrutura dos seus programas de estudo. Isto, para un grupo que necesita tanta preparación e que se xoga tanto en tan pouco tempo, pode marcar as diferenzas durante os exames.


“Os opositores tiveron problemas de concentración e de conciliación durante a pandemia. Ademais da tensión de non saber que ocorría coas oposicións, tiveron que afrontar o teletraballo ou traballo, á vez que preparaban oposicións e atendían á súa familia”, comentan desde a plataforma. A continuación, subliñan que cada situación é distinta –“xente con nenos pequenos confinados en casa, outros con familiares dependentes e problemas para atendelos adecuadamente, posto que moitas empresas deixaron de prestar servizos de atención domiciliaria...”-, pero que en moitos aspectos os seus problemas non son moi diferentes aos doutros colectivos.


“A pandemia supuxo un problema para a sociedade e aínda vivimos a incerteza de non saber o que ocorrerá no futuro, se haberá rebrotes ou novos confinamentos”, razoan. Afortunadamente, nun clima un pouco máis despexado, os opositores celebran atopar unha certa estabilidade de fronte a súa preparación. “Agora xa é posible planificar e adaptar a preparación das oposicións ás circunstancias actuais, que é o aprazamento das oposicións a xuño de 2021”.


Oposicións 2Os opositores enfrontáronse tamén aos problemas de non poder contar coas bibliotecas e outros centros de estudo para a súa preparación


REAPERTURA DAS ACADEMIAS?

Para reactivar a súa rutina, os opositores tamén viven pendentes da reapertura das academias, onde moitos reciben instrución para perfilar as probas e que durante o confinamento trataron de readaptarse ofrecendo as súas clases de forma telemática. Con todo, a reapertura destes centros é un tema delicado, xa que o ensino presencial supón aínda un risco a día de hoxe.


“Estes centros deben de adaptarse e levar a cabo as medidas de seguridade necesarias, como en todos os sectores. Mentres estas non se planifiquen adecuadamente, a preparación pode continuar de forma online, xa que supón menos risco para a saúde dos estudantes”, expón.


“CONSELLERÍA E MINISTERIO NON CONTAN CO PROFESORADO”

Doutra banda, a crise sanitaria provocada polo coronavirus destapou en gran medida algunhas das deficiencias que presenta a Educación a día de hoxe en España. A radiografía que fan desde o colectivo mostra un sistema con moitas “carencias a nivel organizativo” e critican a “actitude despreocupada da Consellería de Educación” respecto diso.


Entre as reformas urxentes, os opositores apreman á Xunta de dotar de medidas de protección contra o coronavirus, “déixanse nas mans dos equipos directivos”. Nesta liña, reclaman material protector, como biombos ou máscaras “que non chegan” a algúns centros.


Ademais, durante o confinamento o profesorado esforzouse por manter a actividade lectiva e atender ao alumnado “poñendo ao dispor da Consellería os seus dispositivos tecnolóxicos persoais”. “A cambio do esforzo e implicación do profesorado, a resposta da Consellería e do Ministerio de Educación é optar por mirar cara a outro lado, sen consultar nunca a opinión do profesorado, elaborando protocolos e medidas ineficientes e deixando que a sociedade culpabilice ao profesorado de todo, liberándose así a administración educativa da súa responsabilidade”, lamentan.



Tamén denuncian a escasa ou nula formación recibida durante o confinamento, algo do que “non se molestou” a Consellería e que cando a oferta “é o propio profesorado o que ten que encargarse de organizala”.


De fronte ao próximo curso, a impresión xeneralizada é que non vai levar a cabo ningunha medida específica ante a pandemia, e as que se tomen, serán escasas e inadecuadas”, advirten, á vez que poñen o foco sobre o cociente profesor-alumno, que cualifican como “preocupante”, e a “sobrecarga burocrática do profesorado chega extremo de duplicar o horario laboral dos profesores, aumentando a súa carga de traballo aínda máis durante o confinamento”. 

relacionada A Xunta dá un paso atrás e apraza as oposicións de Educación para 2021
relacionada Galicia mantén en albas aos asiparantes a unha das 2.354 prazas nas oposicións de docentes, que a Xunta se resiste a desconvocar

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE