Moita menos contaminación en todas as cidades galegas pola corentena, salvo Ferrol
Un informe elaborado por Adega subliña que as medidas establecidas pola declaración do Estado de alarma para evitar a propagación do coronavirus e que limitaron gradualmente os desprazamentos de persoas contribuíron a reducir o tráfico nas cidades e, por tanto, a mellorar a calidade do seu aire, levando a que a polución se reducise á metade en case todas as urbes galegas.
As urbes reduciron máis da metade os seus niveis de NON2 durante o confinamento polo coronavirus, sobre todo Vigo, cun 71% menos. Pola contra, a caída en Ferrol é pouco significativa, polo que os autores do estudo, ADEGA, deducen que a polución ferrolá depende máis da industria.
QUE PASOU EN FERROL?
En concreto, Adega analizou a evolución dos niveis de concentración de óxidos de nitróxeno en tres etapas: desde comezos do ano 2020 ata a declaración do Estado de alarma (etapa A), desde o 14 de marzo ata o 30 de marzo ou fase inicial do confinamento (etapa B) e desde o 1 de abril ata o 1 de maio ou segunda fase do confinamento (etapa C), na que os desprazamentos se limitaron ás actividades esenciais.
A pesar de que nesta análise non se avalía a influencia do cesamento parcial da actividade industrial durante a corentena, explica Adega, "si se pode concluír que o descenso do tráfico nas urbes galegas neste período contribuíu en boa medida a diminuír os niveis de contaminación atmosférica".
Todas as cidades galegas, excepto Ferrol, diminuíron en máis da metade a súa contaminación por tráfico, unha cifra na que destaca a "mellora significativa" da calidade do aire en Vigo, onde as concentracións diminuíron nun 71% durante todo o período de confinamento.
Santiago de Compostela, Pontevedra, Ourense e Lugo tamén reduciron a máis da metade a súa contaminación atmosférica procedente do tráfico rodado con respecto a 2019.
En concreto, Compostela descendeu nun 57% a súa polución, seguida de Pontevedra e Ourense, coa baixada dun 55%, e de Lugo, cun 54%.
Escribe o teu comentario