Feijóo pediu menos seguridade no AVE para que chegase antes, acusa o Ministro Ábalos, algo que nega a Xunta

"O señor Ábalos é especialista en inventar escusas cando se atopa en problemas. As peticións galegas son claras, están recollidas por escrito e non figura un AVE con sistema ASFA en ningunha delas" , reacciona inmediatamente o Goberno Galego ás duras acusacións do ministro, que chegou a relacionar as supostas présas de Feijóo co accidente do Alvia en Angrois, onde non estaba implementado o sistema de mellor seguridade que si tendra os novos tramos.


|


"O señor Ábalos é especialista en inventar escusas cando se atopa en problemas. As peticións galegas son claras, están recollidas por escrito e non figura un AVE con sistema ASFA en ningunha delas" , reacciona inmediatamente o Goberno Galego ás duras acusacións do ministro, que chegou a relacionar as supostas présas de Feijóo co accidente do Alvia en Angrois, onde non estaba implementado o sistema de mellor seguridade que si tendra os novos tramos.


O ministro de Transportes, Movilidad e Axenda Urbana, José Luis Ábalos, no Senado.

O ministro de Transportes, José Luis Ábalos, asegurou que o presidente da Xunta de Galicia, Alberto Núñez Feijóo, "suxeriu" ao seu departamento a incorporación do sistema de seguridade ASFA no AVE nesta Comunidade para acelerar a chegada do tren, pero que optaron polo "nivel máximo", o sistema ERTMS nivel 2, aínda que a execución sexa máis lenta. "Non ma xogo en seguridade", dixo.

O ministro fixo estas manifestacións no Pleno do Senado en resposta a unha pregunta da senadora do PP Pilar Rojo sobre investimentos en Galicia, a pouco máis dun mes de que se celebren eleccións autonómicas na Comunidade galega.

SUPOSTA SUXERENCIA DE FEIJÓO
Tras revisar prazos de obras e execución, o ministro explicou que se optou por ese sistema ERTMS por responsabilidade e apuntou nese momento que Feijóo fixo outra formulación.

"Suxeriunos o seu presidente que con ASFA quizá podiamos chegar antes. E se cadra chegásemos antes, pero falamos de Galicia e de seguridade ferroviaria", díxolle á senadora o ministro, en alusión clara ao accidente de Angrois de 2013 que causou a morte de 80 persoas e máis de 140 feridos.

Ábalos fixo fincapé en que se instalou o sistema de protección de trens ERTMS nivel 2 e que non se vai acelerar a apertura do tramo ata que a seguridade sexa completa. "É preferible un nivel máximo de seguridade antes que despois, xa temos experiencia. Non corramos, non nos xoguemos a seguridade", recalcou.

Polo demais, o ministro defendeu a implicación do seu departamento coa execución do AVE a Galicia, segundo dixo, a diferenza dos sete anos de Goberno do PP. Asegura que "procede ser optimista e confiar" en que se lograrán os "obxectivos", sen máis detalle.

POSTA EN SERVIZO EN ZAMORA NA PRIMAVERA
Entre outros datos, situou as probas a máxima velocidade entre Zamora e Pedralba de la Pradería (Zamora) a finais de marzo, co obxectivo de solicitar a autorización de posta en servizo na primavera deste ano. O pasado 25 de febreiro o tramo púxose ao dispor do Sistema de Xestión do Tráfico para empezar estas probas a 300 quilómetros por hora e que se espera autorizar a posta en servizo de todo o tramo nos meses seguintes.

Engadiu tamén que a actividade é "frenética" na execución do tramo entre Pedralba e Taboadela (Ourense), no que está "todo contratado" e trabállase "a pleno rendemento".

CRÍTICAS DO PP
A senadora 'popular' Pilar Rojo criticou a imprecisión do ministro sobre cando efectivamente chegará o AVE a Galicia, que a parlamentaria situou xa no ano 2022, e apuntou a Ábalos que está a executar as obras cos Orzamentos do Estado do Executivo anterior, xa que as contas de 2018 están prorrogadas.

Vermello repasou unha listaxe de infraestruturas que necesitan investimento, tanto estradas, como portos e aeroportos de Galicia e a rede convencional ferroviaria, con trens "que levan 35 anos funcionando", dixo, e un sistema "degradado". Entre outros moitos asuntos, a senadora galega ha censurado a subida de peaxes na AP-9 e esixiu o traspaso a Galicia desta autoestrada.

O ministro, pola súa banda, respondeu cunha batería de investimentos que están en marcha nesa Comunidade ademais do AVE, sobre o que dixo que o PP está a perder "a batalla pola confusión".

"NON HAI PROBLEMA" PARA O TRASPASO DA AP-9
Con respecto ás peaxes na AP-9, admitiu que Galicia é unha comunidade "prexudicada" por este pago, pero que "non sería así se o PP non o prorrogase ata 2048".

Dixo que se estudan bonificacións para viaxeiros habituais, como os que usan a vía para acudir ao traballo a diario, e que se negocia coa empresa concesionaria porque será necesario modificar o convenio. "Pero se lles interesan as bonificacións na AP-9, convídolles a aprobar os Orzamentos do Estado", engadiu o ministro.

Tamén se mostrou partidario de que a Comunidade participe na xestión da autoestrada e sobre o traspaso da vía, dixo que "non hai problema" porque é partidario da xestión galega, así que retou ao PP para levar un acordo do Parlamento de Galicia ao Congreso. "E votámolo. Fagan algo de verdade", concluíu, "porque ata fai nada vostedes non estaban polo labor da transferencia".

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE