O mar, o gran aliado de Navantia en Ferrol, mergullará a factoría en 2050
Despois de revisar os efectos que terá a subida do nivel do mar en cidades como A Coruña e Vigo e nunha das zonas máis turísticas de Galicia como é a Ría de Arousa, Galiciapress pon o foco na comarca de Ferrolterra, unha das zonas que tiveron unha dependencia histórica do mar e o sector naval, que sen dúbida se vería terriblemente condicionado polos efectos do cambio climático.
Despois de revisar os efectos que terá a subida do nivel do mar en cidades como A Coruña e Vigo e nunha das zonas máis turísticas de Galicia como é a Ría de Arousa, Galiciapress pon o foco na comarca de Ferrolterra, unha das zonas que tiveron unha dependencia histórica do mar e o sector naval, que sen dúbida se vería terriblemente condicionado polos efectos do cambio climático.
Os estaleiros de Navantia, en Fene, ocupados polo mar
Navantia, gústenos ou non, non vai durar para sempre na Ría de Ferrol…polo menos non como a coñecemos hoxe día. E non por motivos económicos ou políticos, senón que será a natureza a que reclame para ela as instalacións onde hoxe eríxese Navantia, en Fene, o gran motor económico de Ferrolterra.
E é que o estaleiro é un dos puntos que quedarán mergullados pola subida do nivel do mar, tal e como revelan os mapas pertencentes ao estudo da revista Nature, que predín –segundo o ritmo de contaminación actual- un alarmante aumento do desxeo que traerá consigo un subida nivel do mar sen precedentes no próximas tres décadas.
MAR: DE ALIADO A INIMIGO
Neste escenario, case a totalidade do complexo da construtora naval en Fene terá que empezar a planear un futuro onde o mar, ata hora un aliado da sociedade pública, non se converta no inimigo número uno. Doutra banda, cabe destacar que a auga só reclamaría o que no seu día era seu, xa que a localización do estaleiro atópase en territorio gañado ao mar co paso dos anos.
Pero non só o estaleiro veríase prexudicado. En Ferrol toda a fachada portuaria veríase invadida polo Océano Atlántico: o arsenal militar, o Museo Naval ou toda a zona da Malata quedarían engulidos pola ría ferrolá. Do mesmo xeito, todas as pontes que cruzan a ría e vertebran Ferrol serán superados pola auga, polo que haberá que tender novas pontes por encima dos que coñecemos hoxe.
NEDA E NARÓN, DOS MÁIS AFECTADOS
Tamén a subida dos océanos cambiará a xeografía de Neda. A icónica igrexa de Santa María de Neda pasará a ser unha catedral para o mar, mentres a igrexa de San Nicolás quedará a beiras da nova costa.
Santa María de Neda quedará ao mercé da auga
Narón non o ten moito mellor. Os veciños de Ferrol teñen ante si un panorama moi complicado, onde as marismas que rodean o río Santa Cecilia, facilitando a entrada do mar ata máis aló do campo de fútbol de Cadaval.
Entrada da auga polo río Santa Cecilia
MUGARDOS, ARES, VALDOVIÑO…
Pero os municipios máis poboados á ría non serían os únicos que notaría a subida do nivel do mar. A Praia de Seselle de Ares desaparecería case por completo, mesmo destino que os areais de As Estacas e Barrosa. As praias de Chanteiro ou de San Xurxo serán tamén devoradas polo implacable océano. Mesmo destino para o areal de Valdoviño, que transformaría a lagoa da localidade noutra parte máis do mar cantábrico.
Lagoa de Frouxeira
En canto ás comunicacións, Mugardos tería que investir en ponte s tanto na aldea, na desembocadura dúas Frades, como na desembocadura de Barca, xa que o mar penetraría en ambos os lugares ata ocupar as estradas de acceso ao municipio.
De modo que, ou cambiamos o noso modelo de vida de forma que logremos ser máis respectuosos co medio, ou en Navantia e en todos os estaleiros de Galicia xa poden ir construíndo un bo puñado de barcos. Porque nos van a facer falta.
Escribe o teu comentario