Verse obrigados a reducir débeda contribuíu á caída de moitos alcaldes galegos


Dos 313 municipios que compoñen Galicia 303 viron reducida a súa débeda por habitante na súa última lexislatura. Os grandes concellos víronse obrigados a apertarse o cinto e a débeda viuse reducida de forma considerable nestes catro anos, algo que non evitou que na maior parte dos grandes concellos da comunidade producísense cambios de goberno.


|

Dos 313 municipios que compoñen Galicia 303 viron reducida a súa débeda por habitante na súa última lexislatura. Os grandes concellos víronse obrigados a apertarse o cinto e a débeda viuse reducida de forma considerable nestes catro anos, algo que non evitou que na maior parte dos grandes concellos da comunidade producísense cambios de goberno, ao contrario, sexa cal for a cor do goberno.


AV/AV.- 26M.-M.- Abel Caballero bate o seu récord en Vigo con 20 concelleiros, o BNG volve ao Concello e o PP afúndese

Abel Caballero foi, xunto a Lara Méndez e Lores, un dos alcaldes reelixidos nas grandes cidades


Salvo dez municipios de Galicia que aumentaron a súa débeda (catro en Ourense e Lugo; un en Pontevedra e A Coruña), o resto de municipios cumpriron a machada as súas obrigacións fiscais. E os grandes concellos son o mellor exemplo, e esa boa xestión puido contribuír a que algúns apostasen por estes gobernos municipais que se axustaron ao teito de gasto.


É o caso de Vigo e Lugo, onde os socialistas Abel Caballero e Lara Méndez retiveron a alcaldía despois de reducir as débedas practicamente ao mínimo. Na cidade amurallada pasouse de 23,8 millóns de débeda a 1,7, mentres que na cidade olívica a débeda situouse ao redor dos 100.000 euros, moi por baixo dos 22,4 millóns de débeda rexistrados en 2014.


Pontevedra en cambio viu reducida a súa débeda a un ritmo un pouco máis baixo. De 15,7 millóns a deber pasouse a 8,8 millóns. Iso non impediu a Lores reeditar o goberno pontevedrés, esta vez integrando aos socialistas dentro da corporación municipal. Cabe destacar que tanto en Pontevedra como en Lugo e Vigo rexistrouse un descenso importante no número de habitantes, sendo este último o máis sanguento con 1.300 veciños menos en catro anos.   


Mención á parte merece Ourense, onde si se produciu un cambio de goberno. Na localidade auriense a débeda reduciuse ata os 200.000 euros de 2018, cando catro anos antes era de 28,5 millóns. O goberno de Jesús Vázquez reduciu a débeda, pero iso non impediu que o taboleiro político a cidade termal cambiase por completo, con Vázquez como peza sacrificada para poder manter o baltarismo na Deputación de Ourense. O resultado: Jácome, de Democracia Ourensá, elixido alcalde, Baltar revalidando a Deputación grazas ao apoio de DO e Jesús Vázquez enviado a Madrid cun posto no Senado. Ademais, Ourense tamén perdeu poboación: case 1.400 habitantes menos en catro anos.


CONCELLOS DO CAMBIO

A Coruña e Santiago de Compostela, dous dos concellos do cambio, son os grandes municipios con máis débeda (45,9 millóns e 19,6 respectivamente), aínda que esta reduciuse en case 30 millóns no caso da cidade herculina e en 22,6 millóns na capital.


A pesar da boa xestión no aspecto económico de Marea Atlántica e Compostela Aberta, pasando dunha débeda por habitante de 188 euros no primeiro caso e de 204 no segundo (cando en 2014 eran de 309 e 440 euros respectivamente), iso non impediu que Xulio Ferreiro e Martiño Noriega perdesen a alcaldía, en detrimento do partido socialista, cedendo o mando a Inés Rey e Xosé Antonio Sánchez Bugallo.


Martiño Noriega e Xulio Ferreiro xuntos na Coruña.

Os exalcaldes de Santiago e A Coruña Martiño Noriega e Xulio Ferreiro


Ademais, ambos os municipios gañaron habitantes neste últimos catro anos, a diferenza do resto de cidades de Galicia. Mentres que na Coruña o crecemento demográfico reflectiuse nun saldo de 40 veciños máis, en Compostela ese aumento traduciuse en máis de 600 habitantes.


No lado oposto atópase outro dos concellos do cambio, o de Ferrol en Común gobernado por Jorge Suárez. A súa lexislatura si foi reflexo dun bo tratamento na redución da débeda, pasando dos 28,5 millóns que debía a cidade departamental en 2014 aos 10,2 da actualidade. Desta forma, dos 406 euros de débeda por habitante pasouse aos 152 euros que debía cada veciño de 2018. 


Con todo, o maior problema ao que se enfronta Ferrol é a perda de poboación. O ritmo nestes catro anos foi de perder case un milleiro de veciños por ano. Ese é o gran reto ao que se enfronta o futuro goberno do socialista Anxo Mato, que agora negocia con BNG e Ferrol en Común para formar un goberno estable.


A LEI MONTORO

Pero os concellos galegos, ademais de por unha xestión máis responsable, non reduciron a súa débeda por casualidade. Os municipios de Galicia víronse obrigados a apertarse o cinto a partir da entrada en vigor da regra de gasto pola Lei de Estabilidade Orzamentaria e Sustentabilidade Financeira, coñecida como ‘Lei Montoro’.


Con esta normativa, a Administración Xeral do Estado puxo o foco sobre as contas dos concellos de toda España. Desta forma, a administración exerce máis control sobre o gasto corrente ou o período de pago medio a subministradores, e se non se cumpren as obrigacións, os concellos poden sufrir penalizacións á hora de acceder a axudas económicas


Así, limitouse o gasto das corporacións locais mentres se apostóa reducir a débeda, a pesar de que ata en dúas ocasións a famosa ‘Lei Montoro’ foi tachada inconstitucional. Desde a súa aplicación os gobernos que pecharon os exercicios en positivo non puideron utilizar ese diñeiro para aumentar o seu gasto público, o que puxo en pé de guerra a moitos concellos, capitaneados por Abel Caballero a través da FEMP, ao considerar que a lei castigaba aos concellos que aforraban ou directamente non realizaban gastos.


No outro lado da balanza están as Comunidades Autónomas e a administración central, que non están suxeitos á ‘Lei Montoro’, foron ampliando progresivamente a súa débeda a pesar de que cada vez hai máis concellos con débeda cero. As leis do xogo parece que non son iguais para todos, aínda que serán as próximas eleccións autonómicas decidiranas se as contas galegas merecen ou non un cambio de goberno. 

.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE