"Acoso absoluto" aos traballadores de ABANCA para que coloquen produtos financieros complexos

Clodomiro Montero, responsable da CIG en ABANCA, atende a Galiciapress para denunciar o “clima de medo" que sofren os operarios das antigas caixas. Unha presión que inclúe vender determinados produtos financeiros complexos dun modo que "vai contra a lexislación europea", implantada para evitar que se repitan escándalos como os das preferentes. A “excesiva carga de traballo” e a suposta desigualdade salarial entre homes e mulleres son outros dos temas desta conversación.


|

Clodomiro Montero, responsable da CIG en  ABANCA, atende a Galiciapress para denunciar o “clima de medo" que sofren os operarios das antigas caixas. Unha presión que inclúe vender determinados produtos financeiros complexos dun modo que "vai contra a lexislación europea", implantada para evitar que se repitan escándalos como os das preferentes.  A “excesiva carga de traballo” e a suposta desigualdade salarial entre homes e mulleres son outros dos temas desta conversación.




Protesta traballadores abanca cig

Protesta dos traballadores de ABANCA en marzo | CIG


Os traballadores de ABANCA protestaron o pasado xoves 25 de abril nas rúas de Santiago de Compostela, no marco doutras 21 concentracións celebradas en toda Galicia no último mes. A CIG é o sindicato que está detrás destas protestas, como contestación a “a súa política de empresa, tanto comercial como laboral”. Así o afirma o responsable de ABANCA no sindicato, Clodomiro Montero, que anuncia unha nova quenda de concentracións o día 7 de maio en Vigo e chama aos demais sindicatos para sumarse ás protestas “para que a banca teña que negociar novas medidas”, ejemplificándolo coa implantación por parte do Goberno en torno ao rexistro de xornada obrigatorio nas empresas,.



PRESIÓNS PARA VENDER PRODUTOS COMPLEXOS

“É unha política común do sistema financeiro, pero pensamos que no caso concreto de ABANCA a súa política comercial é aínda máis agresiva se cabe. Son obxectivos comerciais crecentes, que aumentan ano a ano de forma exponencial e que son totalmente innegociables, que de non cumprirse os traballadores poderían ser mesmo despedidos”, critican desde a CIG. Con todo, o máis preocupante é que moitos estes obxectivos comerciais son os que desde o sindicato sinalan como “produtos financeiros complexos”; algo que lembra a as presións que recibían os operarios das antigas caixas para colocar as preferentes, produtos tamén complexos,  a miles de usuarios en todo o país, a miúdo sen a capacidade de comprender os riscos que estaban a asumir.


“Tras a normativa comunitaria de 2014, despois de todos os escándalos que houbo no sector financeiro, entendemos que un dos puntos establecidos pola directiva europea establece a prohibición de sistemas de remuneración ou de obxectivos de vendas que conviden o persoal a vender determinados produtos á clientela. E o que está a facer ABANCA é impoñer obxectivos comerciais que consideramos que van en contra da lexislación europea”, denuncian desde a CIG.


Respecto diso, desde o sindicato son meridianos en canto aos produtos financeiros complexos. “Non queremos ter obxectivos de produtos complexos, porque non podemos esquecer o que ocorreu no noso sistema financeiro, e o que non pode ser é que se Europa toma medidas para que non se volva a repetir os bancos, neste caso concreto ABANCA, sigan tentando vender produtos financeiros complexos”, expón Montero. 


Preferentes abanca

Protestas pasadas de afectados polas preferentes


Esta situación débese a distintos factores, principalmente á realidade especulativa do sistema financeiro. “Entendemos que o sistema financeiro ten un papel máis especulativo que antes da crise. Ademais, o estreitamento das marxes e a subida dos intereses negativos provoquen que os usuarios non reciban practicamente ningún tipo de retribución polos seus aforros”, comentan desde o sindicato.


As entidades emiten produtos cada vez máis complexos, algúns nos que a clientela pode perder parte do seu capital”, denuncia a CIG, poñendo o foco sobre o Banco de España, ao que acusan de estar “a mirar para outro lado” ou mesmo “incentivando estas prácticas”.


“É preocupante cando unha persoa ten que asesorar a un cliente sobre un produto financeiro destas características porque ten que colocar ese produto para cumprir coa cota imposta pola empresa, mesmo cun seguimento diario por parte da empresa para saber se se venden ou non”, argumenta Montero sobre a presión á que somete ABANCA os seus traballadores. “É un acoso absoluto ao cadro de persoal, que está sempre entre o eixo e a roda polo clima de medo imperante”, lamenta.


COLAS PORQUE NON HAI TRABALLADORES SUFICIENTES

A continuación, Montero sinala a ABANCA, que di négase a acatar a lei aínda que o 12 de maio deben poñer en marcha o rexistro, e reclama un “desafogo para o cadro de persoal” pola inasumible carga de traballo. “A carga de traballo debe adaptarse á xornada laboral, non ao contrario como vén facendo ata agora”, advirte Montero, aínda que é consciente que isto está provocado porque como ben di “vimos de onde vimos”, en referencia ao proceso de fusión das antigas caixas de aforros galegas, sinalando que foi un “proceso de reestruturación durísimo”.


Hai que atender á mesma clientela pero coa metade do cadro de persoal e con menos oficinas”, lamenta, aludindo á sobrecarga de traballo que afecta os clientes “que teñen que facer cola durante unha hora para ser atendidos” e ao mesmo tempo “á persoa que está alén do portelo”.


IMPOSIBLE A DESCONEXIÓN DIXITAL

Un dos puntos máis controvertidos que denuncia o persoal que traballa na banca é a desconexión dixital, xa que obriga a prolongar a xornada durante moitas horas fose do horario laboral, aínda que agora están amparados pola lexislación. Con todo, a excesiva carga de traballo, provocada polos obxectivos comerciais marcados pola entidade bancaria aos traballadores, impide esta desconexión dixital. “Conciliar a vida profesional e familiar está a volverse imposible”, quéixase amargamente Montero.


DESIGUALDADE ENTRE HOMES E MULLERES

Outro aspecto que vén denunciando a CIG desde hai tempo e que motiva as mobilizacións dos traballadores é a desigualad retributiva entre os empregados e as empregadas de ABANCA, din que cunha media de 11.173 euros de diferenza. Montero afirma que a entidade non deu pasos para cambiar iso, e que en todo caso o que houbo son “retrocesos”.


“Estamos desde hai anos en mesas de negociacións e non só non se avanzou senón que todo o contrario, mentres vemos como seguen poñendo en marcha distintos complementos salariais pero nunha estrutura onde nosas compañeiras cobran menos realizando o mesmo traballo que os homes ou mesmo con maiores obxectivos comerciais nunha discriminación absoluta por parte do banco”, subliña o responsable de ABANCA na CIG.


Juan Carlos Escotet, presidente de Abanca

Escotet, presidente de ABANCA


“Neste sector o que hai lamentablemente é un teito de cristal moi claro: lpoñer comerciais ou a subdirección son postos moi feminizados, con obxectivos moi altos, pero con menor remuneración; dirección ou xefaturas territoriais seguen sendo postos masculinizados, e isto dá unha tremenda desigualdade salarial, traducido en 26 millóns de euros ao ano de diferenza”, di Clodomiro Montero.


Na mesma liña, recalca que cando unha traballadora ten que reducir a súa xornada laboral “os seus obxectivos non se reducen, ou cando se reincorpora despois dunha baixa por maternidade mantén o mesmo número de obxectivos nada máis volver ao seu posto de traballo”.


ENTRADA EN VIGO DO REXISTRO DE HORARIO

“A Inspección de Traballo da Seguridade Social debería actuar e nós imos presentar denuncia en todos os centros de traballo para que sancione a ABANCA se realmente chegado o día 12 non hai o rexistro de xornada que marca a lei”, anuncia Montero, sen renunciar a emprender accións legais, aínda que matiza que “todos sabemos como funciona a xustiza” en referencia aos atraso, aínda que “non supón impedimento para que non o fagamos se é necesario, porque utilizaremos todas as nosas armas para que se poña en marcha o 12 de maio unha conquista pola que batallamos moito e para que non se obvie unha vulneración máis, como a da desconexión dixital”. 


En canto ás sancións pola denuncia contra ABANCA por vulnerar o dereito á desconexión dixital, a CIG está á espera da resolución da inspección de traballo para “valorar os seguintes pasos a dar”. “Cando unha empresa non cumpre, sabemos cal é o camiño que nos toca tomar, que é o das mobilizacións e a denuncia”, sentenza Montero. 



CLODOMIRO MONTERO

Clodomiro Montero

relacionada Xa nos esquecemos das preferentes? Traballadores de ABANCA protestan pola venda de produtos financeiros complexos
relacionada As empregadas de ABANCA mobilízanse en Lugo pola excesiva carga de traballo
relacionada Xunta, Banco de España e Axencia de Protección de Datos lávanse as mans tras os problemas de ABANCA
relacionada Denuncias relacionadas coa web de ABANCA multiplicáronse antes do apagamento

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE