Denuncias relacionadas coa web de ABANCA multiplicáronse antes do apagamento
A Policía Nacional en Vigo constatou un "significativo" aumento das denuncias de ciberdelitos relacionadas co portal de Abanca nas últimas semanas. Así llo confirmaron ha Galiciapress fontes oficiais do corpo este mércores.
A Policía Nacional en Vigo constatou un "significativo" aumento das denuncias de ciberdelitos relacionadas co portal de Abanca nas últimas semanas. Así llo confirmaron ha Galiciapress fontes oficiais do corpo este mércores.
Imaxe de arquivo da Brigada de Delitos Tecnolóxicos
As citadas fontes, iso si, aclaran que tal aumento non ese aumento é "alarmante". Preguntadas por unha cantidade de denunciantes, estiman que se nun mes preséntanse "10 ou 12", agora preséntanse a un ritmo dunhas 30.
VALORACIÓN DESDE ABANCA
Ten algo que ver este aumento de denuncias coa caída dos sistemas do banco de Juan Carlos Escotet, que no caso da banca electrónica dura xa dous días? Fontes próximas a Abanca consultadas por Galiciapress, hoxe negan tal vinculación e insisten en a explicación oficial: "un fallo nas comunicacións".
Tal e como vos comunicamos onte, confirmámosvos que acabamos de devolver as comisións a todos os clientes que tivésedes que usar outra rede de caixeiros durante o fallo nas nosas comunicacións.
— ABANCA (@SomosABANCA) 27 de febreiro de 2019
A cuestión é que o problema informático prolóngase xa máis de 36 horas, aínda que recuperouse o servizo en oficinas, moitos caixeiros e parece que na app. Con todo, as 09:30 horas do xoves, a web da banca electrónica seguía inoperativa.
Ademais do apuntando pola Policía Nacional, hai máis fontes que apuntan a un aumento nas últimas semanas de denuncias relacionadas coa páxina de ABANCA.
MÁIS DENUNCIAS NA GARDA CIVIL
Manuel de Novoa Seijo xubilouse recentemente como Policía Local en Vigo. Presentou este mes unha denuncia ante a Garda Civil por unha supuesta estafa de 590 euros a través do portal de ABANCA, á que accedeu Galiciapress. Durante o seu periplo, en varias ocasións diferentes fontes confesáronlle que o seu caso non é illado.
En primeiro lugar, acudiu á súa sucursal bancaria no Porriño onde di confesáronlle que houbo dous ou tres clientes que nos últimos días relataran situacións semellantes. Isi se, os empregados insistiron que en ningún caso o problema podería ser responsabilidade do sitio virtual de ABANCA.
Así que o ex-policía dirixiuse entón á Garda Civil no Porriño, onde presentou a correspondente denuncia. De acordo ao seu relato, no cuartel tamén lle dixeron que estaban a recibir máis denuncias das habituais relacionadas con a web da entidade.
Segundo as súas palabras, "máis de 200 denuncias", con días que mesmo había tantos denunciantes que había que facer moita cola para presentar as reclamacións.
Ao contrastar o seu relato con comisaría, as cifras apuntadas polas fontes oficiais da Policía Nacional son menores que as relatadas polo ex-axente, "en ningún caso chegan ás 100". Iso se, a pesar de non ser un número "alarmante", estas fontes deixan claro que se hai un aumento significativo nos últimos tempos.
O MESMO MODUS OPERANDI
A Policía Nacional engade que todas estas denuncias chegan coa mesma causística. Son clientes que denuncian porque sufriron retiradas de efectivo en caixeiros que alegan eles nunca utilizaron.
Esa é o tipo de estafa que di sufrir Manuel de Novoa, quen denunciou unha retirada de 590 euros nun caixeiro de Madrid momentos despois de que unha familiar se logueara a unha web, que di era a de ABANCA, e saltase unha xanela emerxente para que introducise un código que ía chegar ao seu móbil, código que efectivamente chegou e introduciu, podendo consultar os seus movementos nas súas contas con normalidade, ata que se sorprendeu ao ver o recente e irregular retirada de efectivo nun caixeiro, que descubriron a posteriori esta en Madrid. De Novoa asegura coñecer persoalmente outro caso case idéntico, unha persoa maior que perdio uns 1.000 euros retirados nun caixeiro de París.
Os portavoces da Policía Nacional sinalan que, do mesmo xeito agora ven un aumento das denuncias relacionadas coa web de ABANCA, noutras ocasións viron aumentos relacionados cos portais doutras entidades. É dicir, non é unha práctica que sufra só un banco, senón que van sufrindo por ondas moitas empresas e agora parece que lle toca á filial galega do grupo venezolano.
CONSELLO DA POLICÍA, FÍXACHE NO HTTPS
Portavoces oficiais do corpo insisten en que non lles consta que Banesco presentase ningunha denuncia. Os funcionarois lembran aos cidadáns que é imprescindible que se fixen na barra de direccións da web do banco para evitar ser vítimas de phising.
Nas webs con protocolo seguro, as direccións empezan con https, e non con http. Os navegadores adoitan mostrar un cadeado como icona para identificar esta maior robustez.
Mediante o phising , os ciberdelincuentes crean unha web falsa con aparencia similar á oficial. Adoitan aproveitar buracos de seguridade para que ao buscar nun motor de busca apareza entre os primeiros resultados esa web falsa, cunha dirección moi similar á verdadeira. Ao entrar nela e introducir os datos en os seus formularios, en realidade estamos a lles proporcionar nosos contrasinais aos delincuentes.
Escribe o teu comentario