Galicia, Asturias e CyL calculan que esa será a cantidade necesaria para lograr un tren propio do "século XXI"

Galicia, Asturias e Castela-León unidas para lograr un tren digno do século XXI

|

A mensaxe das tres autonomías, a asturiana gobernada polo PSOE, a Moncloa é claro. Á marxe de diferencias partidarias, reivindican a España unida, solidaria e vertebrada fronte ao secionismo catalán


Galicia, Asturias e Castela e León solicitaron ao Goberno de España que "programe as actuacións que supoñen un investimento de ao redor de 3.000 millóns de euros" para lograr un ferrocarril no noroeste peninsular propio "do século XXI" que redunde nunha conexión cun corredor atlántico "completo".


Clausura xornada sobre corredor atlántico noroeste en Santiago.
Así o destacou o presidente galego, Alberto Núñez Feijóo, quen, xunto aos seus homólogos de Asturias e Castela e León, Javier Fernández e Juan Vicente Herrera, respectivamente, clausurou un encontro en Santiago para o impulso do corredor atlántico noroeste.

Ante a presenza de unhas 150 persoas do mundo da economía, a política e distintos axentes sociais, e ao modo doutra cita similar que anteriormente se produciu en Asturias, Núñez Feijóo foi o encargado de dirixirse ao Executivo central, no tramo final do seu discurso, o último, para que "programe" ditas investimentos de modernización do tren.

Respecto diso, lembrou que no seu día o popular Mariano Rajoy "fixo seus" os argumentos destas tres comunidades e instou ao actual Goberno a que demande fondos comunitarios que, segundo dixo, poden supoñer un 50% de cofinanciación.

Tanto o presidente galego como Fernández e Herrera fixeron referencia nos seus discursos ás tensións territoriais no estado autonómico, para reivindicar a súa "cooperación" desde a "lealdade" e á marxe de intereses partidistas.

De feito, pola súa banda, Feijóo terminou preguntándose "por que se van os bos políticos", en alusión ao próximo adeus dos xefes dos executivos asturiano e castelán leonés.

HERRERA: "VERTEBRACIÓN CRAVE"
Na súa intervención, Herrera fixo referencia á "longa traxectoria de traballo conxunto" entre as tres comunidades, algo que contrapuxo "fronte a aqueles que se empeñan en voar o modelo autonómico ou propoñen dar pasos atrás".

"Creo cada vez máis que a maior lexitimidade que podemos darlle é a da súa eficacia", aseverou, sobre o estado das autonomías.

Así, desde a "convicción" de que España "constrúese colaborando", reclamou a "ampliación" do corredor europeo atlántico para conectar cos grandes portos de Galicia e Asturias como unha "peza crave" na vertebración e cohesión estatal.

"Queda moito traballo", advertiu, antes de basear a súa petición en razóns de competitividade, demográficas e tamén "de loita contra o cambio climático".

Precisamente sobre isto, nun momento no que "parece que as autoridades españolas han empezado unha carreira veloz" pola transición ecolóxica, demandou que esta sexa "xusta" mediante o arbitrio de "alternativas económicas por exemplo ao fin da minería do carbón".

Pola súa banda, solicitou que as comunidades poidan "participar na elaboración" do plan director que o Ministerio de Fomento anunciou que se elaborará.

FERNÁNDEZ: "RISCO DE DESCOMPOSICIÓN TERRITORIAL"
Na súa quenda, o presidente asturiano ha constatado que o modelo das autonomías é un "punto de eterno retorno" no debate político, no que avogou por asumir que se produciron "realidades propias".

Neste escenario, apuntou ás "carencias" compartidas polo noroeste peninsular e á "relevancia económica e loxística" que ten a conexión plena co corredor noroeste, ante o "risco de descomposición territorial" na rede de infraestruturas.

Neste punto, resaltou a cooperación entre gobernos autonómicos e a implicación da sociedade civil, á vez que esperou poder celebrar o "compromiso" do ministerio "para facer realidade a ampliación". "Axudará a unha España máis equilibrada e mellor", sentenciou.

UNHA NECESIDADE "OBXECTIVA"
Para o titular de la Xunta de Galicia  a necesidade do corredor atlántico noroeste é "obxectiva". "Aquela meta que parecía quimera hoxe está ao alcance das nosas mans", subliñou, sobre o cambio de parecer na Comisión Europea.

Deste xeito, asegurou que "ninguén pode dubidar" sobre "que a unidade foi a clave" para dar marcha atrás a unha configuración do corredor que "errónea e inxustamente esquecía o mar".

Á espera da "vitoria definitiva", Feijóo dixo entender que "entre aqueles" que "entenden a política como trincheira haberá quen atope disonante que representantes de distintos lugares, mesmo de partidos distintos, únanse ao redor de causas máis poderosas que calquera diferenza ideolóxica".

De feito, trouxo a colación ao expresidente de la Xunta Manuel Fraga, quen, na súa opinión, emprendeu o "camiño" que segue desde entón o Goberno autonómico.

"Entendeu xa ao comezo dos 90 a necesidade de ganduxar os intereses lexítimos do noroeste peninsular", defendeu, con mención expresa á eurorrexión.



ASTURIAS GALICIA CASTELA LEON TREN

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress