A "oportunidade de ouro" dos portos galegos co Brexit

Empresas de Reino Unido comezan a enviar cartas a provedores galegos para asegurarse de que contan con plans de continxencia


|

Porto Exterior

Empresas de Reino Unido comezan a enviar cartas a provedores galegos para asegurarse de que contan con plans de continxencia

Os portos galegos afrontan unha "oportunidade de ouro" de atraer tráficos dos dous principais portos españois con liñas con Reino Unido, Santander e Bilbao, ante o "colapso" que poden padecer debido ao incremento de mercadorías e controis aduaneiros derivados do 'Brexit'.

"Detectamos que, probablemente, os portos de Bilbao e Santander teñan máis tráfico de mercadorías, con maiores inspeccións, e para aliviar a carga que teñan eses portos é probable que determinadas rutas desvíense a portos galegos por proximidade como vías de escape", apunta nunha entrevista con Europa Press o director territorial de Comercio e ICEX en Galicia, Sergio Prieto.

Sobre esta posibilidade, Prieto chama a aproveitar esa "oportunidade" que abre o 'Brexit', "tanto para as empresas se se poñen as pilas como para incrementar os tráficos portuarios" en Galicia, "sobre todo" en Ferrol e A Coruña, pero tamén en Marín e Vigo.

"A Autoridade Portuaria da Coruña e de Ferrol poden ver esta oportunidade e dicir: pois imos tentar negociar liñas comerciais con Reino Unido e facernos valer para que entren por aquí", opina.

E é que para "evitar que a mercadoría estea un día en porto para ser inspeccionado pódense desviar rutas ao porto de Xixón ou os portos da Coruña, Ferrol e Vigo, un pouco por tendencia natural".

"Onde máis problemas entendemos que vai haber é na entrada e saída de Reino Unido, porque na Unión Europea hai moitos puntos de saídas, se por unha banda está máis atrancado en inspección aduaneira pódese saír por outro sitio", reflexiona.

POSICIONARSE PARA SER "VÍA DE ESCAPE"
Bilbao e Santander contan co maior tráfico marítimo entre España e Reino Unido en liñas de transporte de mercadorías e ferris, polo que van padecer "máis controis aduaneiros" e trámites. Por iso, chama a que portos como os da Coruña e Ferrol terían que "tentar facer uns portos franquía aos que poder traer as mercadorías" e ofrecerse como opción para "aliviar" esperas.

Deste xeito, búscase facer ver que "o que pode perder ese barco en chegar a Galicia vai gañar en trámites aduaneiros con catro portos da Coruña, Vigo Marín e Ferrol" para unha maior axilidade ao non sufrir atascos.

"O obxectivo é posicionarse e dicir, ollo, se ves que vas ter problemas méteo polos nosos portos porque vai ser máis áxil, que non temos tanto colapso, e logo sácase a Madrid, León ou onde sexa", explica. "Nun momento dado podemos ser vía de escape se somos capaces de posicionarnos", deixa claro.

Para iso, remarca a importancia de avanzar nas infraestruturas galegas como o corredor atlántico ferroviario, a Plisan e o porto seco de Monforte, entre outras. A meta é "converter os riscos do 'Brexit' en oportunidades".

PLANS DE CONTINXENCIA
Así mesmo, Sergio Prieto lembra que o 70% das empresas galegas que exportan a Reino Unido aínda non contan con plans de continxencia, na súa maioría pemes, xa que tan só as grandes compañías apostaron pola súa implementación. Todo iso, menos de tres meses para que se coñeza se se produce un 'brexit' duro ou se finalmente hai un brando a finais de 2020.

"A miña sensación é que non se pararon a pensalo", di sobre a que achaca esta situación. E é que as empresas "cren que vai seguir todo igual, pero non vai seguir todo igual". "Non son conscientes da problemática que pode traer a curto, medio e longo prazo", apostila.

De feito, Prieto informa a Europa Press de que "moitos clientes británicos xa están a mandar cartas a empresas galegas para preguntar se teñen plans de contigencia", "porque se non se cadra o cliente británico cambia de provedor".

De tal modo, remarca que os británicos "están a facer os seus plans de continxencia e están a buscar os seus posibles clientes" para evitar riscos haxa 'brexit' duro ou brando.

Por este motivo, o ICEX realizou diversas charlas nas últimas semanas en varias cidades galegas para informar sobre a importancia de levar a cabo plans de continxencia, unhas conferencias que proseguirán en 2019 máis centradas nos sectores máis afectados.

O Goberno central adoptará a través dun decreto, que se aprobará como moi tarde a principios de febreiro, os plans de continxencia necesarios para o caso de que Reino Unido abandone a UE sen aprobar o acordo de saída que negociou con Bruxelas, a través dun 'Brexit duro' que se produciría a finais de marzo.

Nesta liña, a Axencia Tributaria ha publicado unha serie de recomendacións dirixidas aos operadores económicos ante a posibilidade dun 'Brexit' sen acordo, nas que informa sobre os procedementos para seguir nas aduanas para partir do próximo 30 de marzo, data na que está fixada a saída do Reino Unido da Unión Europea.

O director territorial de Comercio e ICEX en Galicia indica que os custos de elaboración destes plans varían en función de cada empresa, respecto a os produtos e o cadro de persoal, por exemplo.

Entre outros factores para ter en conta está a posibilidade de incrementos de aranceis de ata o 25% para importación e exportación en produtos de sectores como a automoción.

Pero cre necesario "cambiar a mentalidade e velo como un investimento a medio prazo para nun futuro aumentar cota en Reino Unido e carteira de clientes". En caso contrario, "se cadra pódese atopar que unha empresa perde o seu cliente por non facer os deberes".

RADIOGRAFÍA DAS EXPORTACIÓNS A REINO UNIDO
Reino Unido é o cuarto cliente das exportacións galegas, supoñen o 6,5% do total, cunhas 500 empresas da Comunidade que venden neste mercado por valor de 1.420 millóns de euros.

Os sectores con maior presenza son a automoción e o téxtil, cunha gran maioría de pemes no total, nun cifra que se mantivo estable nos últimos anos.

Cada ano hai máis de 35.000 operacións da economía galega con Reino Unido, coa provincia da Coruña á cabeza, xa que conta con 25.000 operacións.

No outro lado, as importacións a Galicia son por valor de 270 millóns de euros, o 1,5% do total do que entra nesta autonomía. Isto arroxa un saldo comercial positivo de máis de 1.000 millóns de euros para a Comunidade galega, o que dá conta da importancia que pode ter a incidencia do 'Brexit'.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE