O Congreso tramita o traspaso da AP-9 a pesar da negativa de Cidadáns
O Congreso apoiou este martes a tramitación parlamentaria dunha proposición de lei do Parlamento galego para traspasar á Xunta a Autoestrada de Peaxe AP-9, pero non foi por unanimidade xa que Cidadáns desmarcouse ao considerar que se trata dun "agasallo electoralista".
O Congreso apoiou este martes a tramitación parlamentaria dunha proposición de lei do Parlamento galego para traspasar á Xunta a Autoestrada de Peaxe AP-9, pero non foi por unanimidade xa que Cidadáns desmarcouse ao considerar que se trata dun "agasallo electoralista".
A iniciativa, que foi aprobada por unanimidade en Galicia en marzo de 2016, foi defendida no Pleno do Congreso por unha delegación de tres deputados do Parlamento autonómico. Con todo, PSOE e PP xa anticiparon, nos seus discursos, que previsiblemente esta lei será cambiada na tramitación parlamentaria para asemellarse ás dous posteriores que se aprobaron na Cámara galega e que, en esencia, exclúen a posibilidade do rescate público.
Martín Fernández Prado, deputado do PPdeG, destacou que a Xunta ten os medios para xestionar a AP-9 ao ser a Administración "máis próxima" e ser "unha infraestrutura vital para Galicia, principal motor de competitividade". É máis, pediu ao Goberno de Pedro Sánchez convocar a comisión mixta de transferencias para asegurar que o traspaso non se dilate, na mesma liña que se pronunciou o presidente autonómico, Alberto Núñez Feijóo, leste mesmo martes.
Fronte á axilidade reclamada polo PP galego, o deputado autonómico de En Marea Antón Sánchez lembrou que esta iniciativa aprobouse tres veces por unanimidade no Parlamento galego --as últimas dúas sen incluír a posibilidade de rescate, un aspecto que foi eliminado en aras de lograr levantar o veto do Goberno de Mariano Rajoy-- e que nas dúas ocasións anteriores foi bloqueada polo Executivo popular.
Ao seu xuízo, con "o silencio estruendoso e a complicidade do PP", os galegos veñen padecendo unha "estafa diaria" coa AP-9, que no seu día foi rescatada con diñeiro público e privatizada polo Goberno de José María Aznar no que considera unha mostra de "capitalismo de amiguetes".
En similares termos pronunciouse o seu compañeiro do Congreso Antón Gómez Reino, que representou ao grupo confederal de Unidos Podemos --onde se integra En Marea-- e que reiterou a súa rexeitamento xeral ás autoestradas de peaxe para que o público deixe de beneficiar á privada: "Autoestrada do Atlántico pública, galega e gratuíta", proclamou.
Polo PSOE, o deputado por Pontevedra Guillermo Meijón, cargou contra a empresa concesionaria e pediu unha tramitación áxil da iniciativa e un consenso sobre a política de infraestruturas. Igualmente, o deputado socialista autonómico Luís Álvarez Martínez pediu o apoio unánime de todos os grupos da Cámara para que a unanimidade do Parlamento galego vísese tamén no Congreso.
A BOLSA DE CARAMELOS PARA COLLER VOTOS EN ELECCIÓNS
Con todo, ese respaldo unánime non se viu no debate celebrado este mércores nun hemiciclo semivacío, xa que Cidadáns negouse a votar a favor. O seu portavoz de Fomento, Fernando Navarro, lembrou que se trata dunha autoestrada que conecta con Portugal, o que a converte en vía estratéxica para o país, e criticou que se pretenda o traspaso á Xunta da xestión, con opción a rescatala e fixar prezos, e en cambio as obrigacións económicas sigan a cargo do Estado.
Ao seu xuízo, os investimentos de Fomento son "a bolsa de caramelos" coa que se busca conseguir votos e este traspaso é un "agasallo" que ten un custo que debe pagar o Estado. Navarro lembrou que o Goberno de Rajoy negábase a asumir ese custo e agora todos o aceptan abonar por motivos "electoralistas". "Nós non aceptamos facer electoralismo cos investimentos, non aceptamos usar 500 millóns para pagar unha campaña electoral", resolveu.
Fronte a iso, Celso Delgado Arce, do PP, ha replicado que Cidadáns non descartaba o traspaso da AP-9 en anteriores debates e acusou ao partido laranxa de estar "fóra de xogo en Galicia" e de non sintonizar coas aspiracións dos seus habitantes.
Tras criticar que os Gobernos do PSOE tamén se opoñían a tramitar esta transferencia, Delgado pediu "unha tramitación sosegada, sen espaventos nin demagoxias e pensando nos usuarios".
PALABRAS DE FEIJÓO
Previamente, Alberto Núñez Feijóo, considerara que, unha vez que o Congreso dea luz verde á tramitación para que Galicia pase a ser a titular da titularidade da Autoestrada do Atlántico, a AP-9, é o momento de que o Goberno central e o autonómico senten na mesa da comisión mixta de transferencias para establecer os termos desta actuación.
"Espero que esta tarde confírmese o que os grupos xa adiantaron que é votar a favor da toma en consideración e sentarnos para falar da transferencia da Autoestrada do Atlántico", dixo o presidente apenas unha hora antes de que comezase o debate no Congreso dos Deputados. Feijóo lembrou que "é a primeira vez que o Congreso abre a posibilidade" do traspaso da titularidade --ata agora o debate da lei aprobada no Parlamento de Galicia fora vetada polo Goberno de Mariano Rajoy--, polo que considerou que se a Cámara Baixa aposta pola tramitación, "automaticamente manda" a Xunta e Goberno de España "a responsabilidade de chegar a un acordo".
"Ábrese unha esperanza, que espero que finalice con éxito", manifestou Feijóo, quen defendeu que o Ministerio de Fomento, o de Administracións Públicas e a Xunta "senten para concretar o contido e o alcance o contido desta transferencia". "Se non houbese acordo, esa transferencia non se produciría; e se o houbese, esa mesa de negociación sería factible", apuntou.
Feijóo considerou que os galegos "merecen esta transferencia, porque afecta ao 60 por cento da poboación galega" e "ás zonas máis poboadas de Galicia". "E non podemos seguir con este nivel de encarecemento permanente, ano a ano, da peaxe que a converte neste momento na autoestrada máis cara de España", apuntou.
APOIO DE NACIONALISTAS E INDEPENDENTISTAS
Pola súa banda, Ferran Bel, do PDeCAT, pediu que unha medida similar ocorra en Cataluña pero en todo caso, prometeu non presentar emendas e axudar a que se tramite por urxencia para que o traspaso concrétese o máis rápido posible.
Tamén o PNV ha apoiado a tramitación, aínda que Iñigo Barandiaran censurou que Galicia teña que presentar unha lei no Congreso para impulsar a transferencia dunha competencias que figura no seu propio Estatuto. "Fai falta que as comunidades pidan permiso para cumprir o seu estatuto?", preguntouse
Joan Margall, de ERC, lamentou que o BNG non puidese defender esta iniciativa na delegación, da que foi impulsora no Parlamento de Galicia, pero en todo caso apoiouna subliñando que "Galicia ten todo o dereito de xestionar as súas propias infraestruturas".
DELEGACIÓN GALEGA E OUTROS DEPUTADOS
Ademais da delegación designada polo Parlamento de Galicia para defender a normativa, acudiu a Madrid a portavoz nacional do BNG e portavoz parlamentaria, Ana Pontón, o secretario xeral do PSdeG, Gonzalo Caballero, e o seu portavoz na Cámara, Xoaquín Fernández Leiceaga.
Así, Pontón reclamou que, unha vez aprobada a toma en consideración, tramítese con "celeridade" e se "respecte a literalidad" do texto orixinal aprobado polo Parlamento galego; mentres que Caballero considerou que é necesario "buscar vías" para "evitar a subida continua" de peaxes durante os próximos 30 anos.
Tamén asistiron o vicepresidente do Parlamento, Diego Calvo, e o secretario xeral do PP galego, Miguel Tellado, quen asegurou que a súa formación política "como partido de Goberno en Galicia e en España, será capaz de casar o lexítimo desexo dos galegos de que a xestión da AP-9 resida na autonomía sen que iso menoscabe o interese xeral do Estado".
Escribe o teu comentario