Un de cada tres escolares sofre disfuncións visuais, que inflúen no fracaso escolar e na lectura
"O primeiro que ten que facer un neno durante a aprendizaxe é ver ben"
"O primeiro que ten que facer un neno durante a aprendizaxe é ver ben". O Colexio de Ópticos-Optometristas de Galicia sinala que o proceso de aprendizaxe da lectura, que se inicia na idade preescolar, utilizamos o noso sistema visual para transportar ao cerebro toda a información que lemos "para a súa interpretación e análise".
Por iso, unha boa visión pode ser clave "entre o éxito e o fracaso escolar". "O atraso ou fracaso escolar é o resultado da incapacidade dos nenos de conseguir o rendemento escolar establecido", explica o Colexio, que atendendo ao informe PISA (Programa para a Avaliación Internacional dos Alumnos) indican que este problema non depende das capacidades ou intelixencia do alumnado, senón de anomalías visuais.
O ollo vago ou ambílope é un dos problemas que máis inflúen ene o atraso escolar, e "incapacita ao estudante", explica o presidente do Colexio Eduardo Eiroa, "para fusionar as imaxes do ollo dereito e esquerdo e obter unha imaxe única e tridimensional, polo que esta disfunción dá lugar a fatiga visual, malestar e afecta considerablemente á eficacia da lectura e a aprendizaxe".
Así as cousas, desde o organismo recomendan realizar un exame visual completo nestas datas. Da mesma forma, sinalan a importancia do papel das familias e o profesorado para detectar problemas visuais, para o que suxiren prestar atención se a nena ou neno achégase moito aos libros ou á televisión; se expón unha distracción continuada ao ler e baixa comprensión; se se fatiga ante estímulos visuais; se ten mala escritura a man; se ten hiperactividade durante a clase e baixo rendemento, entre outras.
Escribe o teu comentario