Rubén Pérez (Marea de Vigo): “Para as municipais e para as xerais ten que un pacto de toda a esquerda”

O entrevistado Rubén Pérez volverá liderar a lista da Marea de Vigo. A posible integración nesa candidatura de Podemos Vigo, as luces de nadal e a presunta aposta de Cabaleiro por empresas externas en detrimento do emprego público son algúns dos puntos desta conversación.

 


|

Galiciapress está a entrevistar aos alcaldables das cidades galegas de face aos comicios do 28 de maio. Na urbe máis poboada do país, é a quenda do candidato rupturista e xa se publicou unha entrevista coa candidata do Partido Popular, Marta Fernández - Tapias

 

Hai catro anos a marea de Vigo sumou dúas actas, co 7 por cento dos votos aproximadamente, como terceira forza máis votada. Nestes catro anos, a Marea exerceu unha dura oposición a Abel Caballero, o socialista que arrasou con case o 70% dos votos. Con todo, Pérez non pecha a porta a negociar co PSOE un acordo tras as votacións de primavera, mesmo co PP. A ambos lles esixiría o mesmo, aplicar os puntos básicos do programa rupturista.  

 

Por agora, as enquisas sobre as eleccións locais en Vigo indican que probablemente Cabaleiro non terá que negociar con ninguén. Á súa esquerda, a Marea de Vigo e o Bloque dispútanse quen consegue dúas actas.

 

Rubu00e9n Pu00e9rez es concejal en Vigo por la Marea de Vigo
Rubén Pérz é o único concelleiro en Vigo pola Marea de Vigo e será a cabeza de cartel nos comicios de primavera

Empecemos polo máis actual hoxe. Os traballadores dos autobuses municipais han advertido hoxe que irán á folga indefinida. O alcalde lávase as mans dicindo que é un problema de Vitrasa …


É unha barbaridade que diga isto o presidente da FEMP. A responsabilidade do cumprimento dos pregos, e que dentro dos pregos concesionales que se cumpran as cuestións relacionadas co convenio colectivo, é do concello. De feito o incumprimento dos pregos en cuestión laboral é un dos motivos para abrir un expediente de sanción. Díxoselles aquí por pasiva e por activa que esas condicións laborais que pretenden impor ao persoal non son legais.


A primeira responsabilidade é da administración, foi a administración quen decidiu incrementar o prezo do abono e os billetes e un dos argumentos foi que era para facer fronte ao custo laboral. É dicir, pagámoslle máis Vitrasa e Vitrasa quere pagar menos aos traballadores. Desde logo. a responsabilidade é da administración, o concello, que decidiu ampliar cinco anos a concesión.

 

Hai anos que a Xunta e o Concello viven nun enfrontamento constante que se explica, en parte, pola diferente cor do goberno. Prexudica en algo isto á cidade?

 

O PP e Abel Caballero decidiron que este choque de trens compénsalles.

 

Como?

 

Ao PP compénsalle porque alimenta o voto na periferia de Vigo e noutro concello, mostrar como a oposición de Abel Caballero, e a Cabaleiro polo concepto de localismo fronte ao concepto metropolitano.

 

Somos unha cidade incapaz de ter un transporte metropolitano, somos unha cidade incapaz de asinar de convenios importantes en materia de vivenda pública, que a nós parécenos  clave polo incremento dos prezos.

 

Calquera cidadán cun pouco de curiosidade que explore como son as relacións entre administracións autonómicas e  as grandes cidades noutras partes do Estado, atoparase que o de Vigo é unha situación anómala, só pasa nesta cidade, no resto de cidades hai certa comprensión independentemente do interese electoral e partidista.

 

Hai cuestións de cidade que se deben compartir por parte de todas as administracións. Que non que non desbloqueemos a área metropolitana e que non desbloqueemos o transporte metropolitano é unha vergoña, debería caerlles a cara de vergoña.


Nalgún momento teremos que asumir que a salubridade e a saúde nos centros urbanos está por encima o interese particular dunha persoa para entrar no seu coche até o mismísima porta do Corte Inglés


 

Un dos aspectos que máis preocupa aos votantes urbanos é como os seus concellos regularán as zonas de baixas emisións. Cal é a postura da Marea de Vigo sobre estas restricións ao tráfico?

 

Eu creo que Abel Caballero é unha persoa, non son dúas, non ten un clon. A min gustaríame que en Vigo diga o mesmo que di na Federación Española de Municipios e Provincias (#FEMP) [unha institución que preside o alcalde de Vigo]. 


Non é un tema menor, nin a saúde nin a mortaldade nas concentracións urbanas. A Organización Mundial da Saúde dinos que temos que reducir as emisións, relacionadas maioritariamente co tráfico. O debate que queren montar algúns é zonas de baixas emisións si ou non.  Nós dicimos rotundamente que si.  O que pasa é que antes de definilas, tería que haber un consenso de cidade, teriamos que ver as alternativas de transporte público, de aparcadoiros disuasorios. O que fixo o concello, sen consultar con ninguén,  é decidir tres ou catro zonas, que son as que se enviaron ao Ministerio para conseguir unha subvención de fondos europeos para financiar a súa implantación.

 

A nós parece que iso é empezar mal. Os ecoloxistas fixeron medicións de emisións nesta cidade e saben perfectamente por onde poden colocar as áreas de baixas emisións, que non é que non che deixan entrar na cidade, como se está dicindo, é simplemente que o teu vehículo para determinadas zonas non poderá entrar, si é un vehículo moi antigo e terá que pór unha alternativa, que ben é transporte público a prezo reducido, asumible, ou ben terán que ser aparcadoiros disuasorios, como os que están a funcionar todas as cidades de Europa.


Non cremos no modelo que criminaliza as zonas de baixas emisións. Nalgún momento teremos que asumir que a salubridade e a saúde nos centros urbanos está por encima do interese particular dunha persoa para entrar no seu coche até a mismísima porta do Corte Inglés.
 

Hai que lograr un equilibrio entre o dereito a vivir na cidade e o dereito a ter actividades como as luces de nadal, que efectivamente son o sustento económico de moitas familias.


 

Falando de tráfico e de Vigo é imposible eludir a cuestión das luces de nadal. Este ano houbo máis protestas cidadás molestas polo ruído e a contaminación.Que faría vostede coas luces de Nadal se fose alcalde?

 

Nós sempre dixemos que o problema non son as luces. O das luces é un custo asumible para a cidade. Son uns 800.000 euros de aproximadamente, entre 800 e 900.000 euros cada ano, e o retorno económico é evidente.
 

O que nos preocupa é que o Nadal sobe no seu conxunto aos 2.000.000 de euros entre as luces e o resto do gasto.Hai moitas cuestións que para nós son discutibles, entre elas que gran parte dos recursos están  a darse a medios de comunicación de Vigo para falar de Abel Caballero e para falar do Nadal de Vigo, cando o lóxico é que iso destinásese a promoción turística fose de Vigo. Non ten sentido pagar aos medios de Vigo para falar de Vigo, non ten sentido. Outra cousa é que se iso despois ten un retorno de tempo editorial e de presenza do Alcalde nos medios.


E si seguen as luces, como liquidar os atascos?

 

Calquera persoa que veña á cidade sabe que estivo saturada. O noso grupo municipal, en novembro, mesmo a finais de verán xa, dixemos que había que facer un plan de tráfico alternativo que pasase por evitar a entrada de vehículos no centro da cidade.

 

A maior parte do tráfico provén do turismo internacional. O  Instituto Nacional de Estadística cifra en 50.000 as persoas de fóra que viñeron ao Nadal de Vigo en decembro. Deses, 40.000 eran portugueses. Non era moi difícil prever que estando preto ao norte de Portugal pois eses visitantes van ser viaxeiros cun vehículo particular, pero non se fixo absolutamente nada, non se habilitaron apartamentos disuasorios para que eses vehículos puidesen aparcar no exterior da cidade sen penetrar ao centro urbano , que non ten a capacidade de asumir tal cantidade de vehículos.


Como non se fixo absolutamente nada, pretendeuse a última hora á última hora, xa co Nadal avanzado, facer un aparcadoiro en Samil. Podería funcionar se o expós en setembro e en outubro, cando estás diseando o nadal. Houbo unha improvisación.

 

O alcalde cifrou en tres millóns os visitantes este nadal .. 

 

Améntese cos datos de asistencia de varios millóns. Por exemplo, dise que Mos viñeron  213.000 persoas, cando o concello ten 15.000 habitantes. É un delirio que non se sostén por ningún lado. 

 

Abel Caballero achaca as protestas contra as luces a colectivos marionetas do PP. Cre que hai motivos reais para as queixas? 

 En todo caso, as protestas cidadás han servido para visualizar que hai oposición a unha cidade hipotecada simplemente para beneficio da hostalaría, porque xa nin sequera do comercio, durante dous meses. Nalgún momento teremos que lograr un equilibrio entre o dereito a vivir na cidade e o dereito a ter actividades como as luces de nadal, que efectivamente son o sustento económico de moitas familias.

 

O que denuncian os sindicatos é certo. Non se quere sacar adiante as ofertas de emprego público. Non se quere utilizar todos os recursos dispoñibles no capítulo 1 para utilizar a contratación a través de empresas externas.

 

Outro problema do Concello de Vigo é o número insuficiente de recursos humanos. Que faría vostede para liquidar os problemas de falta de persoal? O Comité de Traballadores do concello cifra en máis de 500 as prazas vacantes … Cal é a orixe desta carencia?
 

A orixe do problema é a concepción do goberno local, e que tamén teñen algúns altos funcionarios, de non aproveitar todos os recursos en materia de emprego público. 

 

Tendo 11 millóns de medias este ano máis 10 millóns do ano pasado para o capítulo 1 [o apartado dos orzamentos públicos dedicado aos gastos de persoal], a aposta do Concello é o capítulo dous, que é para darlle contratos a empresas para que fagan os servizos públicos. Por exemplo isto é basicamente o que acaba de ocorrer na apertura  dos pavillóns municipais, que se decidiu que no canto de persoal contratado polo Concello con cargo ao emprego público, ou con cargo á creación de bolsas, ou con cargo ás listas de vacantes nas ofertas públicas de emprego, faise a través dunha empresa privada.

 

É unha concepción política que aposta pola comercialización e a privatización de servizos. Isto é unha constante neste goberno municipal. O que denuncian os sindicatos é certo. Non se quere sacar adiante as ofertas de emprego público. Non se quere utilizar todos os recursos dispoñibles no capítulo 1 para utilizar a contratación a través de empresas externas.

 

É unha política moi típica do Partido Popular pero que cando o fai o Partido Socialista pois non deixa cando menos de resultar sorprendente. 

 

Nos pactos, falariamos sempre de programa, co PP ou con Cabaleiro, pero até agora demostraron que non queren recuperar servizos públicos

 

Falemos agora máis de temas políticos. Todas as enquisas até agora dan maioría absoluta para Abel Caballero. Con todo, se o PSOE necesitará o apoio da Marea de Vigo para gobernar, estaría disposto a negocialo? E ao revés, se o PP tivese opcións de acabar coa era Cabaleiro, a marea estaría interesada en discutilo?

 

A Marea de Vigo débese a dúas cuestións. ,o seu programa e  os seus inscritos. Estamos a tentar configurar un espazo máis plural no que a marea sexa unha parte e no que tamén estea Podemos e de feito estase traballando nesa nesa liña.
 

O que faría a marea primeiro é ver cal é a posición de goberno de calquera partido, de calquera organización que queira gobernar esta cidade e queira contar coa Marea de Vigo.

 

A Marea ten  claro catro cousas que son esenciais. Primeiro, a recuperación dos servizos públicos. Segundo, a democracia participativa no concello. Terceiro, un urbanismo razoable e a construción dun plan xeral [#PXOM] alternativo ao actual. Cuarto, cuestións que teñen que ver coa integración nunha área metropolitana potente .

 

Falariamos sempre de programa, co Partido Popular ou con Cabaleiro, pero até agora demostraron que non queren estas catro cuestións que a maioría de Vigo demanda. Non discutimos de persoas, non temos ningunha inquina persoal contra Cabaleiro pero o que queremos é que haxa un programa progresista e de esquerdas.
 

Na súa anterior resposta citaba vostede a Podemos Vigo Podemos Vigo estará representado nas listas da Marea de Vigo?

 

Pois non o saberemos ata que pechemos a negociación. Nós somos moi escrupulosos coa cos tempos doutras forzas políticas e cando toque pois falaremos. Desde logo apostamos por chegar a acordos co conxunto da esquerda da cidade e niso é o que nos emprazamos nas próximas semanas.

 

Ese debate local, ten que ver co debate que hai dentro da esquerda rupturista a nivel estatal sobre si Unidas Podemos debe confluír electoralmente coa marca Sumar de Yolanda Díaz …

 

Para nada. O que pase de face ás eleccións xerais de novembro non ten nada que ver co que se está vendo nas coalicións variables entre todos estes suxeitos en moitísimos concellos. En moitos sitios están a pecharse acordos. Nós somos moi escrupulosos co desenvolvemento diferente que teñen os acordos a nivel local do que se poida construír dentro de máis amplas para os xenerais 

 

En todo caso, a súa opinión sobre o debate a nivel estatal é relevante, como cabeza de cartel da esquerda rupturista na cidade máis poboada de Galicia onde se sitúa nese debate sobre Sumar Rubén Pérez?

 

Non me corresponde fixar postura.  Eu creo que tanto para as municipais como para as xerais ten que haber unha plataforma, un acordo ou unha coalición, algo que sume a toda a esquerda política. Defendino sempre e defendereino para todos os procesos electorais, sexa cal for.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE