Telefónica adiántase á lei e bloquea chamadas estranxeiras con numeración española
Telefónica empezou a bloquear de forma proactiva chamadas e SMS que, aínda que se emiten desde fóra de España, utilizan números nacionais sen cumprir as condicións legais de roaming. A medida adiántase á normativa estatal que busca frear as estafas telefónicas e que outorga aos operadores de telecomunicacións un prazo até xuño para aplicar estes filtros.
Telefónica comezou a bloquear de forma proactiva as chamadas e mensaxes SMS que, aínda que se orixinan desde o estranxeiro, utilizan numeración española sen estar en situación de roaming permitido. Con esta medida, a compañía anticípase aos prazos fixados pola recente orde do Goberno contra as estafas telefónicas.
A orde, emitida polo Ministerio de Transformación Dixital e Función Pública, entrou en vigor o pasado 7 de marzo e concede aos operadores até o 7 de xuño para implementar estes bloqueos. Con todo, Telefónica decidiu adiantar a súa aplicación, tal e como confirmaron fontes da compañía a Servimedia.
O obxectivo principal desta prohibición é frear as suplantaciones de identidade mediante chamadas ou mensaxes que simulan proceder de números locais fiables, unha técnica habitual en casos de fraude.
Para iso, Telefónica ha implementado os mecanismos técnicos necesarios que permiten controlar as comunicacións orixinadas fóra de España por clientes Movistar en itinerancia.
Ademais, a compañía xa cumpre con outra medida incluída na orde: o bloqueo de chamadas e mensaxes cuxo remitente non teña asignación válida por parte dos operadores ou que aparezan sen remitente no dispositivo do usuario.
Outra das disposicións crave da normativa é a creación, por parte da Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC), dun rexistro público de "alias", é dicir, códigos alfanuméricos que poden usar como remitentes nas mensaxes. Este rexistro deberá incluír tanto os alias como os datos identificativos dos operadores ou provedores de servizos de mensaxería autorizados a utilizalos.
Todas as mensaxes que cheguen cun alias non rexistrado deberán ser bloqueados polos provedores. Telefónica xa mostrou a súa disposición para colaborar co regulador no desenvolvemento deste sistema, que conta cun prazo de implantación máis amplo, até o 7 de xuño de 2026.
Spam comercial e atención ao cliente
A orde tamén establece novas regras que entrarán en vigor a partir do 7 de xuño de 2025 en relación coas chamadas comerciais e de atención ao cliente. Entre outras cousas, prohibirase o uso de números móbiles para realizar chamadas comerciais e habilitaranse os números 800 e 900 para este tipo de comunicacións por parte dos centros de chamadas. Telefónica xa traballa neste ámbito, contactando cos clientes afectados para ... seguir lendo en Catalunyapress.é.
Escribe o teu comentario