A Valedora do Pobo admite a trámite "máis do 90%" das queixas, a maioría asociadas a servizos públicos
"As queixas, cuantitativamente falando, están relacionadas cos servizos públicos máis demandados e perentorios. Evidentemente, a sanidade, a vivenda, a educación e a política social son áreas cun número de queixas considerable", explicou nunha entrevista na Radio Galega
A Valedora do Pobo, María Dores Fernández Galiño, asegurou que se admiten a trámite "máis do 90%" das queixas que se presenta e as que máis reciben, cuantitativamente, están relacionadas cos servizos públicos máis demandados e perentorios.
"As queixas, cuantitativamente falando, están relacionadas cos servizos públicos máis demandados e perentorios. Evidentemente, a sanidade, a vivenda, a educación e a política social son áreas cun número de queixas considerable", explicou nunha entrevista na Radio Galega recollida por Europa Press.
Así, explicou que reciben un volume de 4.000 queixas ao ano, as cales cobren "moitas áreas" desde a sanidade, educación, inclusión, política social, pero tamén vivenda, medioambiente, función pública, infancia e adolescencia e, entre outros, delitos lingüísticos.
Neste sentido, asegurou que "hai asuntos complexos" entre os que ha ejemplificado os temas de menores, vulnerabilidade, discapacidade e, entre outros, enfermidade.
En canto ao perfil xeral das queixas "é individual", aínda que, indicou, tamén han investigacións de oficio. "Se eu teño coñecemento a través dunha queixa dun cidadán, abro un procedemento de queixa. Se eu teño coñecemento dun feito a través dun medio de comunicación, non hai unha queixa propiamente e aí podemos iniciar unha actuación de oficio", detallou.
Sobre o informe anual que presenta a institución, María Dores Fernández, sinalou que cre que realiza unha "representación fiel" da Administración e recoñeceu que as administracións acollen as propostas que se recollen no documento.
A Valedora do Pobo explicou que para presentar unha queixa non se necesita avogado, nin asesoramento xurídico e non ten custo. Desta forma, o cidadán pode enviar unha carta directa á institución en correo ordinario, a través da propia páxina web e presencialmente.
Escribe o teu comentario