Que ocorre cos clientes do Grupo Yáñez e Volkswagen? "Poden reclamar todos os prexuízos de non ser atendidos"

Xoan Antón Pérez-Lema, de Avogados e Consultores S.L., explica a Galiciapress a situación na que quedan os clientes dos concesionarios e talleres do Grupo Yáñez, hoxe en preconcurso e incapaz de atender aos coches que teñen que pasar as revisións obrigatorias ou que necesitan dunha reparación. "Que se acudan no lugar e si non os poden atender que chamen á Policía Local", di o avogado.


|

GpI5zV XgAAsTy1
Foto: CIG

 

"Volva vostede mañá". Esta é a frase que máis están a escoitar estes días os clientes dos concesionarios do Grupo Yáñez en Santiago de Compostela, A Coruña e Ferrol. Derívaa na que entrou esta firma está a deixar a moitos propietarios de Volkswagen sen atender porque as débedas que carrexan -os seus números vermellos superan os 7 millóns de euros, segundo aseguran desde a CIG- impídenlles poder dispor de subministracións para os seus talleres. Así, coches avariados ou que teñen que pasar a revisión obrigatoria en concesionarios oficiais téñense que dar media volta ao chegar ao taller. O problema é que nin a houbo onte, nin a haberá hoxe, nin seguramente mañá atopen unha solución para esta firma en preconcurso de acredores incapaz de abonar os últimos salarios a un persoal con máis dun centenar de traballadores, que temen que un ERE arrase a nómina de empregados nos centros de traballo.

 

 

GARANTÍA E REVISIÓNS

Neste contexto, ademais da incerteza na que viven os vendedores e mecánicos do Grupo Yáñez, os propieratios de vehículos Volkswagen tamén se atopan nunha situación complicada. Que pasa si o seu vehículo necesita dunha reparación? Como quedan as revisións obrigatorias da marca para manter a garantía? "Non poden atender practicamente a ninguén no taller porque a marca non lles dá pezas. Coa falta de pagamentos deixaron de enviar subministracións", comunicaron a este diario desde a CIG.

 

Os coches Volkswagen vendidos en España contan cunha garantía legal que protexe aos compradores fronte a defectos de fabricación. Esta garantía, que se rexe pola normativa europea e española, ten unha duración de tres anos desde a data de matriculación do vehículo, segundo o estipulado pola lexislación de consumo desde xaneiro de 2022. Durante este período, o fabricante, Volkswagen, está obrigado a reparar de forma gratuíta calquera fallo derivado dun defecto de fábrica.  


A garantía cobre os defectos de fabricación en compoñentes mecánicos e eléctricos instalados de fábrica, sempre que o vehículo non supere os 60.000 quilómetros no terceiro ano, segundo as condicións xerais da marca. Se xorde un problema, as reparacións deben realizar nun taller da rede autorizada de Volkswagen en España ou en calquera outro país da Unión Europea, garantindo que se utilicen pezas orixinais e que as intervencións as realicen técnicos especializados. Con todo, non se cobren os danos por desgaste normal, como o de pastillas de freo ou embrague, nin os provocados por un uso indebido ou unha falta de mantemento axeitado.  


Un aspecto fundamental para manter activa a garantía é cumprir coas revisións obrigatorias recomendadas por Volkswagen. Estas revisións deben realizar en talleres autorizados e seguir o programa de mantemento especificado polo fabricante, que inclúe cambios de aceite, inspeccións de freos, batería e outros sistemas. Se non se realizan estas revisións, ou si levan a cabo en talleres non autorizados, Volkswagen pode negar a cubrir as reparacións baixo garantía, xa que considera que un mantemento inadecuado pode ser a causa do problema. É crucial conservar os rexistros de servizo, xa sexa mediante o libro de mantemento selado ou facturas detalladas que inclúan data, quilometraxe e traballos realizados.  
 

Ademais da garantía legal, Volkswagen ofrece unha garantía comercial que pode incluír servizos adicionais como asistencia na estrada ou un vehículo de substitución, aínda que estas condicións varían segundo o contrato e poden estar suxeitas a límites de quilometraxe. Para quen desexen estender a cobertura máis aló dos tres anos iniciais, existe a posibilidade de adquirir unha garantía estendida, que pode prolongar a protección até un ano máis, sempre que o vehículo non supere os 100.000 quilómetros e cumpra cos requisitos da marca.  


En caso de necesitar unha reparación baixo garantía, o propietario debe acudir a un taller autorizado coa documentación do vehículo. Se o coche está en reparación durante o período de garantía, este esténdese polo tempo que o vehículo estea inmobilizado. Para máis detalles, os usuarios poden consultar as condicións específicas na web oficial de Volkswagen ou no seu concesionario máis próximo.
 

"Os CLIENTES TEÑEN DEREITO A SER ATENDIDOS"

Sabendo isto, desde a Asociación de Consumidores e Usuarios de Galicia (ACOUGA) remítennos ao despacho de Xoan Antón Pérez-Lema. En Avogados e Consultores S.L. están á corrente da problemática no Grupo Yáñez e asumen que, nestes momentos, os esforzos da firma pasan por "negociar cos acredores, entre eles Volkswagen".

 

 

"A cuestión é que os clientes teñen dereito a ser atendidos e aos que se lles recomenda ir a estes centros para reparacións", reafirma Pérez-Lema. "A esta xente estáselle negando un servizo. Non pode facelo no seu concesionario habitual e teñen que desprazar a Lugo, a Ourense... Entendo que os consumidores poden reclamar todos os prexuízos que lles poida causar: as viaxes, a gasolina, os posibles excesos de facturas, outros trastornos sufridos...", explica o avogado, considerando que o usuario "debe acreditar que se presenta no lugar e que non lle poden atender, para logo ir a outro concesionario e facer a revisión ou reparación no seu caso".

 

Con todo, no caso dos vehículos que necesiten dunha reparación "o asunto pode ser moito máis grave". "Imaxinemos un coche avariado e que non pode ser atendido. O máis probable é que teña que ser retirado cun guindastre. O cliente estará en disposición de reclamarlle todo iso á empresa", ejemplifica Pérez-Lema.

 

Pérez Lema abogado
Xoan Antón Pérez-Lema

 

Mención á parte merecen aqueles clientes que aínda están a esperar o seu coche. "Hai compradores que adquiriron o seu vehículo, que depositaron o sinal e que ven que agora a marca non os serve polas débedas", indica Pérez-Lema, na liña da denuncia dos representantes da CIG que criticaron que xa non conten case con vehículos de exposición nestes momentos.

 

"Os concesionarios xogan cun sistema de financiamento que se coñece como póliza de crédito stock. O que fan é mandar os coches, véndelos e cóbralos, atendendo o negocio pero cumprindo co compromiso da marca. Pero si excedes ese crédito a marca xa non serve máis para evitar unha débeda maior, aínda que sexas un grupo como Yáñez que foi unha referencia para Volkswagen", estiman desde o despacho. 

 

"VOLKSWAGEN DEBE RESPONDER"

Con todo, no escenario actual, Pérez-Lema recoñece que ao atopar a firma en preconcurso -o prazo termina o próximo 8 de xuño- a solución para os usuarios é moi complicado "a pesar de que están obrigados a facer esas revisións e reparacións", das que en moitos casos dependen as súas garantías. O que hai que contemplar neste punto é a responsabilidade da propia Volkswagen cos usuarios dos seus vehículos.

 

"Á parte de requirir a Yáñez os afectados deben requirirlle a Volkswagen. Volkswagen ten que buscar unha solución e compensar amplamente aos afectados, xa que non é só unha cuestión de quilómetros, senón tamén de tempo perdido. Se saben que os usuarios das áreas atendidas por estes concesionarios están se servizos deben prover ese servizo de marca, xa sexa autorizando a un taller, establecendo un propio ou creando unha liña de garantías nos propios centros de Yáñez onde se cumpran con esas obrigacións que son da propia marca", interpreta o avogado. 

 

"Até agora foron tirando, acabando coas reservas de materiais. En diante a situación empeorará porque é moi grave. Deberían tomar medidas desde o Instituto Galego do Consumo e dá Competencia", sostén Pérez-Lema, que recomenda aos afectados que "envíen correos electrónicos a Yáñez e ao servizo de atención ao cliente de Volkswagen sobre as súas necesidades, que o deixen todo ben plasmado en negro sobre branco, e facer unha recompilación das noticias que saian en prensa respecto diso deste caso".

 

 

"Que se acudan no lugar e si non os poden atender que chamen á Policía Local. Un consumidor se non pode ser atendido debe chamar á Policía para que se documente esa negativa. A partir de aí buscar a solución noutro lado, gardar as facturas e reclamar, aínda que si Yáñez entra en concurso será moi difícil que poida responder ante os seus clientes", gabia Pérez-Lema.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE