Afectados de phishing contra Abanca: "Non teño que regalarlle o meu diñeiro ao señor venezolano porque el non gaste en seguridade”

O goteo de clientes de Abanca afectados polas ciberestafas derivadas do hackeo que sufriu a entidade e coa que ciberdelincuentes fixéronse con datos sensibles dos seus usuarios non cesa. O caso de Josefina Rial, que relata para Galiciapress, é un claro exemplo do proceder tanto dos ciberdelincuentes, que empregaron un número de teléfono oficial de Abanca para a estafa, como do banco que preside Juan Carlos Escotet, que se nega a rembolsar o diñeiro subtraído aos afectados e responsabilízaos por entregar datos persoais aos delincuentes.


|

Archivo - El presidente de Abanca, Juan Carlos Escotet, interviene durante la inauguración del Foro Económico de Galicia, en el Auditorio Sede Afundación, a 16 de septiembre de 2024, en A Coruña,
Arquivo - O presidente de Abanca, Juan Carlos Escotet

 

A de Josefina Rial é unha historia que podería ter como protagonista a calquera outro cliente de Abanca, pero que por motivos que só pode saber a entidade bancaria, ten a esta septuaxenaria de Sigüeiro en pé de guerra contra o banco que preside o empresario venezolano Juan Carlos Escotet. Hai que remontar até setembro do ano pasado para entender os motivos polos que esta xubilada, ex funcionaria da Xunta , “está de uñas”, como ela mesma recoñece, contra o banco que xurdiu da fusión das antigas caixas de aforros e que lle debe algo menos de 500 euros tras moitas décadas sendo clienta. 
 

 

UN TELÉFONO OFICIAL COMO GANCHO

“Unha tarde de setembro chámame un 981 e dinme que son de Abanca, que detectaron un movemento na miña conta e que compraron catro viaxes por máis de 3.000 euros”, relata a afectada, que xa nun primeiro momento desconfiou da chamada. Josefina puxo a chamada en espera e pediu a un coñecido seu que buscase o número de teléfono que saía na pantalla, momento no que comprobaron que se trataba dun número pertencente á sede central de Abanca na Coruña.

 

Ao tratar dun teléfono oficial, Josefina atendeu á chamada, onde “con moi boas formas e moita atención” indicaron á pensionista como debía proceder para anular os catro movementos que, presuntamente, realizaran. “Era o número da sede de Abanca. Como para non fiar!”, lamenta a septuaxenaria, que realizou os procesos que lle indicaron na chamada durante preto dunha hora para tratar de reverter esas transaccións que alguén fixera desde a súa conta.

 

“Era todo ficticio. Dixéronme que me anulaban a primeira viaxe, que era a Buenos Aires, cun voo desde Madrid e no mellor hotel. 464 euros no primeiro movemento. Mándanme un código ao teléfono, eu dáballo a eles e xa o anulaban”, lembra a vítima, que tivo que facer o mesmas catro veces. 
 

 

Tras isto, Josefina acudiuse ao día seguinte á primeira hora na súa entidade bancaria, onde lle confirmaron que todo se tratou dunha fraude e que eses 464 euros transferíranos por Bizum desde a súa conta. Nesa mesma consulta, na sucursal se desentienden do seu caso e din non facer cargo do sucedido, algo que xa ocorreu noutras ocasións coas decenas e decenas de afectados por casos de phishing como o que sufriu Josefina. “Como non vai ter que ver si chámanme desde o número da oficina central? Levo en Abanca practicamente toda a vida, e non teñen a seguridade suficiente para que non lles clonen ese número?”, pregúntase.

 

DENUNCIA E MÁIS DIÑEIRO ESTAFADO

O seu seguinte paso foi dirixir á Garda Civil de Santiago, onde interpuxo a demanda pola estafa que sufrira. Ao ser por encima dos 400 euros, a denuncia tivo que tramitala en Milladoiro, onde se atopan os axentes pertencentes ao ‘Equipo Arrob@’ da Garda Civil, encargados dos ciberdelitos. 

 

Co caso xa en mans das autoridades, Josefina decátase o 1 de novembro que quixeron furtarlle moito máis diñeiro: o diñeiro dos outros tres viaxes non fora subtraído, senón que fora financiado polo Corte Inglés. Grazas a un familiar descobre que en total foron uns 3.000 euros en distintas operacións. 
 

Despois de conseguir anular as compras e o cartón, e tras comprobar que dous dos movementos fraudulentos foran franquiciadas e reflectidas nos movementos da súa conta, Josefina acode nesta ocasión ao Corte Inglés, onde o trato é diametralmente distinto. “A min desde Abanca non me dixeron nada doutros movementos, senón denunciounos tamén na Garda Civil”, insiste.

 

Afortunadamente, as compras non foron en calquera marca. “O Corte Inglés é O Corte Inglés, non o banco do venezolano -en referencia ao seu presidente, Juan Carlos Escotet-. Aínda hai clase e formas de facer as cousas”, di Josefina, que celebra o feito de que a cadea de grandes almacéns “recoñecese que eu non tiven culpa, que teño o meu cartón comigo, que non a perdín nin lla dí a ninguén”. “Son unha exfuncionaria da Xunta, de Educación, eu non necesito enganar ao Corte Inglés por uns euros nin andar con criminais deste tipo”, reivindica a afectada que di pór “moi nerviosa” cando lembra todo o que está a pasar por este desagradable episodio.

 

 

Mira a diferenza de trato entre O Corte Inglés e Abanca. Abanca, sendo eu clienta, con tantas décadas, con todos os seguros das miñas casas, todas con luz, con auga, calefacción, até cámaras de seguridade…todo págoo eu todos os meses. Ese é o tratamento que merezo? Por 464 euros?”, reprocha a afectada. 
 

CANTOS AFECTADOS HAI?

Josefina di sentir “humillada” e, como outros clientes que pasaron polo mesmo, critica a Abanca por “facer sentir culpables ás vítimas”. “Grazas a deus eu pódome permitir algo así, vou comer igual. Pero non teño por que regalarlle ao señor venezolano o meu diñeiro porque el non gaste en seguridade”. 

 

Agora, a vontade de Josefina é formar parte da Plataforma de Afectados polos Roubos de Datos Bancarios, entidade que reune a moitos dos damnificados polo hackeo que sufriu Abanca e co que ciberdelincuentes fixéronse con datos sensibles dos clientes da entidade aos que, posteriormente, enganaron para facer con decenas de miles de euros nalgúns casos. 
 

O modus operandi é o mesmo: chamada de teléfono pertencente a Abanca e alguén que di ser da entidade contacta co cliente para resolver un incidente. Os afectados, ao ver que efectivamente é un número oficial de Abanca, seguen os consellos da persoa alén do teléfono. “Algúns por vergoña ou culpabilidade por ser enganados non queren participar”, explicaba no seu día para Galiciapress Eduardo Sebio, portavoz da organización, onde saben que aínda existe certo “medo a reclamar” esta clase de estafas. Desde Abanca, mentres, sinalan aos afectados como responsables, negan ter nada que ver e non informan sobre a cantidade de información roubada polos hackeos.

 

 

No caso de Josefina foron avogados de Legalitas os que remitiron un escrito Abanca relatando todo o proceso. Ante a negativa do banco, remitiron un novo documento e o último capítulo desta estafa tivo lugar o pasado venres, cando Josefina recibiu unha carta certificada dos xulgados onde lle notificaban o “sobresemento provisional e arquivo” do seu caso.

 

A Josefina foi precisamente a notificación de que o seu caso quedaba sobreseído -con posibilidade de apelar- a que a levou a contactar con esta plataforma e o feito de que desde Abanca ocultásenlle que a súa circunstancia non era extraordinaria, senón unha das moitas ás que se está enfrontando e polas que está a recibir sentenzas que obrigan ao banco que preside Juan Carlos Escotet a devolver a cantidade subtraída aos afectados. “Na oficina de Sigüeiro coñécenme dabondo. Por que non dixéronme que xa existía unha plataforma con máis casos e que xa había xente reclamando? Polo menos dimo”, implora.

 

 

 

Por agora, Josefina non quere ir de Abanca porque iso significaría “darlles a razón”. “Perdería os meus dereitos. Ademais, pechar a conta, levarme o diñeiro, abrir outra noutro banco…canto me custaría? Sería outra forma de perder máis diñeiro por culpa de Abanca”, razoa.
 

Cúlpanche do ocorrido. Quen é o guapo que ten a cara de dicirme que a culpable son eu? De culpable nada! O teléfono era de Abanca! Que tivesen todo mellor preparado a como o teñen, porque eles viven dos clientes”, reitera, aínda que anuncia que xunto cos outros afectados “vou ir a por eles, custe o que custe, todos xuntos cun avogado especialista, porque isto non se pode permitir que me suceda a min nin a ninguén máis, é un dano moi inxusto”.

 


 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE