Alivio para Stellantis Vigo: adxudicada a plataforma eléctrica STLA Small á planta de Balaídos
O anuncio da compañía garante o traballo na planta olívica, que vía como moitas dos investimentos do grupo ían a outras factorías. Galiciapress charla con Aser Sanz e Aclamación Mariño, portavoces de UXT e CUT, sobre as impresións do comité de empresa tras o anuncio.
Fumata branca en Stellantis Vigo. A planta viguesa do Grupo Stellantis será unha das que se adxudiquen a plataforma eléctrica STLA Small, tal e como viñan esperando desde o comité de empresa olívico e como confirmou hoxe, por fin, a casa automobilística, que tamén anunciou a mesma adquisición para a planta Figueruelas, en Zaragoza.
LOMBEIRADA PARA VIGO
O anuncio ten lugar pola "competitividade, saber facer e clima social" da planta de Vigo, segundo destaca a empresa no comunicado no que confirma esta medida que supón unha auténtica lombeirada para o emprego na cidade, sobre todo despois das últimas noticias que comprendían á actualidade de Stellantis, marcada nos últimos meses pola renuncia de Carlos Tavares ou as iniciativas anunciadas pola empresa en plantas que deixaban fóra a Vigo dos plans da firma.
Así, Stellantis celebra no seu comunicado que conta co apoio das administracións públicas, outro dos motivos polo que toman esta decisión. Con todo, cabe lembrar que o clima en Galicia no tocante á industria da automoción non é o mellor nun momento no que se están sucedendo as mobilizacións en toda a comunidade, con especial énfase sobre Vigo.
Da STLA Small, "un dos alicerces da estratexia de electrificación do grupo automobilístico", cabe dicir que é unha plataforma nativa eléctrica multienergía para a fabricación de coches do segmento B, que ofrece unha autonomía de até 500 quilómetros. Está pensada, segundo subliña a firma, para facilitar unha mobilidade eficiente. Supón un gran avance para o compromiso de Stellantis coa cidade viguesa.
CANDO SE CONCRETARÁN Os NOVOS MODELOS?
A noticia levaba sobrevoando a planta atlántica moito tempo e unha vez que se concretou foi unha bocanada de aire fresco para todo o persoal, que entende esta adxudicación como unha garantía para o emprego na fábrica, que nos últimos anos protagonizou moitos titulares polos continuos paróns provocados pola crise dos semiconductores e non tantos por boas noticias como esta.
Aser Sanz, portavoz de #UXT no comité de empresa de Stellantis Vigo, mostra a "satisfacción" do sindicato por esta nova que é "un recoñecemento ao traballo ben feito polo persoal durante estes anos, que sempre se adaptou ás esixencias que chegaban desde o grupo en canto a competitividade e a facer ben as cousas que se ordenaban". "Si somos competitivos é, sobre todo, polo persoal que temos", remarcou Sanz.
A adxudicación da plataforma era un dos compromisos que adquiriran desde o comité de empresa durante as negociacións para a aprobación dun novo convenio colectivo, a propósito de que só unha das dúas liñas operativas en Balaídos tiña un futuro claro. Agora, con esta plataforma o escenario clarifícase: "Por fin está confirmado e iso garante que teñamos visibilidade".
Sanz non oculta o clima de certa inquietude que se respiraba no complexo polos continuos anuncios que nunca tiñan a Vigo entre as prioridades do grupo. "A estratexia de Stellantis sempre foi non anunciar nada ata que estivese perfectamente definido. Nese sentido estabamos tranquilos porque tiñamos o compromiso de que ía vir a Vigo, porque cumpriamos todos os estándar e sempre se di que é unha das fábricas punteiras do grupo", lembran desde UXT, aínda que si recoñecen que "cando vas vendo que sempre se confirma a outras che preguntas que ocorre co teu".
Con todo, Sanz incide en que todos os pasos dados pola casa automobilística referenda boas noticias "tanto para Vigo como para Zaragoza e Madrid, polo que nos alegramos polos compañeiros e pola industria en España, onde Stellantis significa o que significa ao ser a que máis produce".
O futuro de Stellantis Vigo, en calquera caso, perfilarase nas próximas semanas, que será cando se determine que modelos serán os que se empecen a producir nesta nova plataforma.
"O seguinte será saber que modelos irán nesta plataforma, que leva un determinado tipo de modelo do Segmento B, pero aínda non sabemos en concreto cales serán, porque o tipo de modelo e a súa aceptación no mercado é moi relevante", razoa Sanz, que espera que a visita do directivo francés Jean-Philippe Imparato, que estará mañá en Vigo, poida descifrar un pouco máis o futuro inmediato da planta.
"UN SEGREDO A VOCES"
En liñas similares pronúnciase Aclamación Mariño, da CUT, que comprende que este anuncio non deixa de ser a ratificación de "un segredo a voces" que non pilla por sorpresa ao sindicato, inmerso en varios procesos xudiciais contra a dirección de Stellantis dos que saíu vitorioso.
"Cada un xoga as súas bazas e está claro que o Grupo Stellantis xogounas. Manter esa tensión obriga tanto ao Goberno de España como á Xunta a abrir a man coas axudas públicas e ser condescendentes co grupo en moitas das políticas que pon en prácticas", censura Mariño, que sospeita que a demora deste anuncio está condicionada polas presións da compañía para dispor de máis investimentos públicos.
"Na última década a pesar dos resultados do grupo sempre nos acompañou un ERTE ou un ERE encima da mesa. Este ano que non negociamos ningún, cando se che adxudica a plataforma quere dicir que vas manter a carga de traballo ou que vas aumentala, pero iso non nos libra de que se anuncien novas medidas de flexibilidade", lamentan desde a CUT, que enmarca a novidade dentro da "política sistemática do grupo de manter a todo o mundo sempre en tensión, algo que lles serve para pedir recortes e axustes".
"Os traballadores do centro de Vigo saben que indistintamente da situación financeira do grupo ou non, da adxudicación dunha plataforma ou non, da saturación como temos agora porque parece que temos que traballar tres quendas consecutivas para poder dicir que a fábrica de Vigo é rendible cando antes con dúas quendas de luns a venres xa era rendible, atopámonos nunha sobreproducción do nominal anterior", apostila Mariño, crítico coas "dogmas" que "padecemos todos en Vigo con estas políticas regresivas", que achaca á "representación social que no canto de defender os intereses dos traballadores defende os empresariais".
Escribe o teu comentario