CUT acusa á Stellantis Vigo de actuar ás costas dos traballadores no Perte e a Xunta responsabiliza ao Goberno
O Ministerio de Industria desestimou a solicitude de Stellantis Vigo para optar aos 43 millóns da repartición de fondos europeos, o que provocou unha auténtica sacudida na planta e na economía galega.
O Ministerio de Industria desestimou a solicitude de Stellantis Vigo para optar aos 43 millóns da repartición de fondos europeos, o que provocou unha auténtica sacudida na planta e na economía galega.
Desde a Central Unitaria de Traballadores (CUT) denuncian que a dirección nunca informou ao persoal de cal era o plan para ese diñeiro, se se ía a investir en mellorar as condicións dos traballadores ou se pola contra ía aumentar a precariedade.
Pola súa banda, a Xunta de Galicia sinala directamente ao Goberno e a un Perte "mal deseñado" como motivos para a exclusión da planta olívica das axudas.
Stellantis Vigo quedouse fóra do Perte do Vehículo Eléctrico e Conectado. Isto supón un durísimo mazazo para a compañía, primeira produtora de coches en España, pero que arrastra unha profunda crise desde fai máis dun ano, con paróns constantes na súa actividade e con parte dos sindicatos enfrontados coas manobras da dirección, que unha vez máis, e segundo o relato dos representantes dos traballadores, volveu a actuar ás costas dos empregados.
Á vista dos feitos, desde a CUT critican que a dirección “presente plans sen que a representación legal sexa coñecedora dos mesmos”, con motivo de “unha solicitude dos fondos Perte” de 43 millóns que os traballadores din descoñecer para que se vai a destinar. Unha solicitude, doutra banda, rexeitada polas “estritas” bases da convocatoria “e que non poden gastar o diñeiro público como queren e cando queren”.
“Denunciamos o pouco interese que ten esta dirección en formar unha fronte común coa representación social para reclamar investimentos. Na CUT estariamos en disposición de dar o visto e prace a estas axudas a condición de que redundasen na diminución das cargas e ritmos de traballo, no acondicionamento ergonómico do útil industrial para evitar lesiónelas músculo-esqueléticas, na climatización das instalacións para evitar o estrés térmico tanto no inverno como no verán e, sobre todo, para eliminar a precariedade contractual, onde case a metade do persoal indefinido ten un contrato a tempo parcial”, reprocha o sindicato.
Con todo, a CUT incide en que descoñece o destino dese diñeiro, contra o que se posicionarían se con iso profundásese en “aumentar a produtividade a costa do esforzo, saúde e deterioración das condicións económicas e laborais das persoas traballadoras” ou no caso de que estes millóns viñesen da man da “externalización” e a destrución do emprego.
A MÁIS PRODUTIVA
“A pesar da incorporación de todas as factorías do grupo FIAT, a fábrica de Vigo segue sendo a máis produtiva do Grupo Stellantis, se temos en conta entre outros o cociente vehículo fabricado por metro cadrado de factoría. O que redunda nun aproveitamento extremo do útil industrial”, recalcan.
Os representantes dos traballadores esixen máis información sobre os plans deseñados por Stellantis de lograr esas axudas “Temos dereito legal a información de investimentos que podería posibilitar unha maior carga de traballo, a afectación sobre o emprego…”, lembran.
“A empresa incumpre reiteradamente os deberes legais de información como xa foi requirida pola Inspección de Traballo. Lamentamos que non teña interese nun dialogo social, que si a dirección quere que todo o colectivo empuxe no mesmo sentido tome tamén en consideración as relacións laborais, e non chan das administracións e cargos políticos”, conclúe a CUT.
“É CULPA DO GOBERNO”
Mentres, desde San Caetano os tiros van dirixidos a Madrid porque consideran que “algo se fixo mal”. Así se expresou en rolda de prensa Alfonso Rueda, consultado por a planta de Stellantis de Vigo quede fose do Proxecto Estratéxico para a Recuperación e Transformación Económica (Perte) do Vehículo Eléctrico e Conectado.
Para Rueda, o Perte “non está ben deseñado” se Stellantis, “que produce case a cuarta parte de
automóbiles en España", está excluído destes fondos. "Cando unha fábrica tan potente como Stellantis queda fóra, algo se está facendo mal", censurou, achancando a situación ao Goberno de España.
Ao tempo, acusou o Goberno central de “falta de capacidade de xestión” ao ter executada menos dun cuarto dos 3.000 millóns do plan, e lembrou a conversación que tivo con Sánchez na que reclamou solucións para a factoría. "Dixo que se estaba traballando", subliña Rueda, que con todo concedeu un voto de confianza ao presidente do Goberno de España.
Escribe o teu comentario