Prohibidas as chamadas comerciais desde teléfonos móbiles: adeus ás estafas e ao acoso?

A publicidade desde números descoñecidos parece chegar ao seu fin. Seguro? É posible que os operadores atopen ocos na nova lexislación para seguir chamando con números spam. A partir de agora só poder efectuar chamadas con números xeográficos e con liñas 800 e 900


|

 

Archivo - Un niño usa el teléfono móvil y una tablet, a 18 de octubre de 2023, en Madrid (España).
Arquivo - Un neno usa o teléfono móbil e unha tablet


 

O pesadelo parece chegar ao seu fin. Ou iso parece porque desde o pasado 7 de xuño de 2025, España deu un paso decisivo na loita contra o acoso telefónico e as estafas. A Orde TDF/149/2025, impulsada polo Ministerio para a Transformación Dixital e Función Pública, prohibe ás empresas realizar chamadas comerciais desde números móbiles a particulares. A partir de agora, as empresas estarán obrigadas a efectuar as súas comunicacións publicitarias desde prefixos específicos, números xeográficos ou liñas habilitadas para iso, como os 800 e 900.

 

A normativa busca acabar co uso fraudulento de números móbiles, unha das ferramentas máis empregadas polos estafadores para suplantar identidades e roubar información confidencial. A partir de agora, as empresas só poderán chamar a particulares con fins comerciais desde liñas que permitan identificar claramente a orixe da chamada, facilitando así que o usuario a recoñeza como publicitaria ou mesmo reciba un aviso automático da súa natureza comercial.
 

Esta medida súmase á prohibición vixente desde xuño de 2023 das chamadas comerciais non consentidas, aínda que agora se reforza coa imposibilidade de usar números móbiles, o que limita notablemente a capacidade das compañías para contactar sen permiso previo.

 

 

 


 

ORIXE DA NORMA E SANCIÓNS

O Goberno integra esta medida como parte dun plan integral contra a fraude telefónica, que inclúe tamén o bloqueo de chamadas e SMS procedentes do estranxeiro pero que simulan ser de números españois. Segundo datos do Ministerio, nos últimos meses se bloquearon máis de 14 millóns de chamadas falsas, cunha media diaria de 235.600 chamadas e 10.000 SMS fraudulentos.


 

O ministro Óscar López remarcou que se busca "atallar a utilización da numeración móbil nacional para acometer estafas de suplantación de identidade", unha práctica que foi en aumento nos últimos anos e que afecta á confianza dos cidadáns nas comunicacións telefónicas.


 

As empresas que realicen chamadas comerciais desde móbiles exponse a multas de até 2 millóns de euros ou o 4% da súa facturación anual, dependendo da gravidade da infracción. Ademais, Carlos Jiménez, Head of Sales de Enreach Spain, advirte de que o incumprimento tamén pode danar gravemente a reputación e a confianza dos clientes.


 

 


 

SEGUIRÁ HABENDO PUBLICIDADE POR MÓBIL

Aínda que a nova lexislación supón un avance significativo, non elimina por completo a posibilidade de recibir chamadas comerciais. A normativa permite que as empresas contacten a particulares si contan co seu consentimento previo ou si existe un interese lexítimo na comunicación, sempre dentro dos límites establecidos pola Lei Xeral de Telecomunicacións e o Regulamento Xeral de Protección de Datos.


 

A medida foi ben recibida polos consumidores e expertos en protección de datos, que a ven como un paso necesario para frear o 'spam' telefónico e reducir o risco de estafas. Con todo, advirten de que a fraude seguirá existindo mentres haxa empresas dispostas a incumprir a lei e usuarios desprevindo que faciliten información persoal.


 

 

 

PREVENCIÓN

Si en verdade a fraude continuará a pesar das medidas legais e, se a pesar de todo, seguimos sendo vulnerables aos números spam haberá que tomar medidas. Entre elas están as funcións dos smartphones que identifican e bloquean automaticamente chamadas sospeitosas, marcándoas como spam ou número non desexado.

 

Engadir apps como TrueCaller que permiten identificar números descoñecidos e bloquear chamadas non desexadas, pero estas apps requiren acceso á axenda do usuario. Buscar o número en Google para revelar a identidade da empresa ou a natureza da chamada, grazas a foros e directorios online onde outros usuarios comparten a súa experiencia.
 

#Inscribir na Lista Robinson, o servizo de exclusión publicitaria que pode reducir significativamente as chamadas comerciais non desexadas, aínda que non as elimina por completo si existe consentimento previo ou relación contractual.

 

 


 

Ademais disto, tamén se pode gravar a chamada non desexada. A A genciaEspañola de Protección de Datos (AEPD) permite gravar as chamadas para presentar probas en caso de denuncia. Pódese presentar unha reclamación á AEPD a través da súa sede electrónica, achegando datos como o número de teléfono, a data e hora da chamada, e a identidade da empresa, xunto con probas documentais. Por último, pódese solicitar a baixa en listas de mercadotecnia e opor ao tratamento dos seus datos persoais para fins publicitarios.


 

O teléfono móbil segue sendo unha canle crave para a publicidade, pero tamén un espazo onde se libra unha batalla constante entre o dereito á privacidade e o interese comercial. A regulación avanzou nos últimos anos, pero a creatividade das empresas e os baleiros legais obrigan aos usuarios a estar alerta e a utilizar todas as ferramentas dispoñibles para protexer da publicidade non desexada.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE