Naufraxio do 'Argos Georgia': só os tripulantes saben as causas
O afundimento do 'Argos Xeorxia' resulta para algún un suceso estraño. Aínda que as condicións climáticas eran adversas con ondas de oito metros e que o barco estaba en ruta cara ao caladoiro de pesca. As sospeitas sobre o que podía suceder son iso, sospeitas
O 'Argos Xeorxia' era un barco de última xeración. Botado en 2018 estaba preparado para afrontar os duros temporais en áreas onde as condicións climáticas no mar son tan perigosas como impredicibles. Contactouse desde esta redacción coa empresa propietaria Argos Froyanes (unha sociedade formada pola británica Argos e a norueguesa Ervik Havfiske) para preguntarlles sobre os últimos datos dos que poidan dispor sen que polo momento se recibiu resposta por parte da compañía. De momento, o catorce sobreviventes están en terra hospitalizados. Este venres día 26 de xullo espérase a chegada dunha aeronave española cun diplomático da división de Emerxencia Consular para facilitar os labores de repatriación dos mariñeiros españois. Até o momento Antonio Barreiro, de Noia, e Juan Antonio García Rey, de Ribeira permanecen desaparecidos. Entre os falecidos están o vigués César Acevedo e o baionés Santiago Leyenda.
Segundo a información recollida por fontes sindicais, a tripulación estaba preparada para abandonar o barco, con todo as condicións meteorolóxicas impediron levar adiante unha evacuación ordenada. As ondas eran de oito metros e os ventos de sete nós. Era posible que este temporal tomase por sorpresa ao barco? Non se atenderon ás previsións meteorolóxicas? “Non podemos nin debemos especular, nesa zona o mal tempo é case unha constante e máis agora que no hemisferio sur é inverno” sinala Xabier Aboi, CIG-Mar. “Debemos esperar ás declaracións dos sobreviventes e aí será cando saberemos o que sucedeu”.
“A investigación debe realizala o país que abanderaba o barco, neste caso era pavillón de Santa Helena” di Francisco Pena, de CCOO. O barco afúndese en augas próximas ás Malvinas e, por tanto, en último termo, o país con soberanía tanto en Santa Helena e Malvinas é o Reino Unido, pois ambos son territorios británicos de ultramar. Con todo, na investigación tamén se implicarían a empresa propietaria, a aseguradora para os seguros de vida, a Organización Marítima Internacional e, “tamén España debería estar presente pois dez dos vinte e sete tripulantes eran españois”.
A propietaria do barco, a compañía británico-norueguesa Argos Froyanes, empresa con diferentes bases como Santa Helena e Xibraltar. “A empresa ten capital español aínda que opera baixo pavillón británico (Santa Helena) porque segundo as leis do Reino Unido, unha empresa estranxeira non pode faenar libremente en augas británicas” apunta Carlos Tubío de UXT. Sobre a posición exacta do pesqueiro “sabemos que estaba en ruta cara ao caladoiro por iso non podemos dicir se estaba dentro ou fóra de augas territoriais de Malvinas”.
O labirinto de bandeiras, xurisdicións, responsabilidades empresariais, propietarios británicos e noruegueses con capital español, todo isto dificultará as investigacións sobre o afundimento do 'Argos Xeorxia'? “Non creo, farase unha investigación e a parte británica estará moi implicada en iso” di Aboi. Poderíase facer un peritaje tal como sucedeu coa 'Vila de Pitanxo'? “Véxoo complicado, aínda que todo dependerá das condicións do mar, da profundidade a que estea e si seica a aseguradora pide facer devandito peritaje”.
Nas últimas horas a Autoridade Marítima de Malvinas recibiu críticas polo que se considera escaso apoio á procura da tripulación. Con todo, o estamento malvinense declara que se puxeron todos os medios posibles, pero as dificultades meteorolóxicas así como o radio de acción dalgúns medios (helicópteros) veríanse limitados pola distancia e a falta de combustible para ir máis aló da zona desde onde se emitiu o último sinal de 'Argos Xeorxia'.
A partir deste momento as declaracións dos sobreviventes serán a clave para aclarar como se abriu unha vía de auga no casco. Algunhas informacións apuntan ao choque cun iceberg, con todo, outras fontes non descartarían elementos como colectores á deriva (elementos metálicos que son lanzados por ondas moi altas e a gran velocidade, case un torpedo).
Por outra banda, e algo no que se insistiu desde o primeiro momento, é a petición de apoio ás familias afectadas nestes momentos. Segue habendo mariñeiros desaparecidos e as súas familias viven na incerteza. Tamén se pediu que se respecte a súa intimidade ata que a situación se aclare e estea dispoñible toda a información.
Escribe o teu comentario