O Goberno de Portugal prioriza a conexión entre Vigo e O Porto sobre a do Porto e Lisboa

En España traballan en actuacións como o Saída Sur de Vigo ou a licitación para o tramo O Porriño coa fronteira portuguesa.


|

Tren ave
Foto: EP

 

Portugal parece decidida a modernizar a súa rede ferroviaria e vertebrar dunha vez por todas o país de norte a sur. Con todo, no Goberno luso consideran capital levar este tren máis aló das súas fronteiras, con Galicia como o primeiro destino. A liña entre Vigo e O Porto promete conectar as dúas cidades nun tempo marca, pero nos plans do Executivo portugués está tamén a de modernizar a liña entre o seu capital e a cidade do Douro. No entanto, parece que a liña entre a cidade olívica e a do norte de Portugal é máis urxente.

 

Así o demostrou Carlos Fernandes, vicepresidente de Infraestruturas de Portugal, que propón ao Goberno de Luís Montenegro dar prioridade á construción da primeira fase da alta velocidade para conectar O Porto e Valença do Miño. Isto suporía deixar nun segundo plano o tramo entre Carregado e Lisboa, última fase da liña entre as dúas cidades máis importantes do país.

 

A razón, que beneficia a España, é o interese en que a liña conecte a estación de Campanhã e o aeroporto de Sá Carnerio. O enlace entre estas dúas infraestruturas é un dos principais motivos para acometer este investimento millonario, pero tamén cabe destacar que, o tramo para conectar O Porto con Lisboa é, en termos económicos, o máis complexo de abordar. Tamén no aspecto técnico merece unha gran reflexión e traballo, aínda que neste tramo xa circulan trens de alta velocidade. 

 

Por isto, desde o Palacio de Belém estiman que acelerar entre a unión do aeroporto e a estación é máis importante, o que deixa ás claras a preferencia de Portugal de conectar canto antes O Porto e Vigo. "En seis ou sete anos, a primeira fase da liña O Porto-Vigo podería estar tamén en funcionamento", estima Fernandes. No entanto, falta por coñecer o resultado dos estudos de impacto ambiental, un dos moitos trámites que hai que salvar antes de iniciar o proceso de licitación. 

 

ESPAÑA, EN FARIÑA

Agora, é responsabilidade da administración española dar o mesmo exemplo. Todo pasa por resolver asuntos como o do Saída Sur de Vigo, aínda que desde Adif afirman que é unha obra "prioritaria". De igual maneira, o Ministerio de Transportes e Mobilidade Sostible avanzou esta mesma semana que están a traballar na licitación do tramo de AVE entre O Porriño e a fronteira con Portugal.

 

A confirmación chegou despois da consulta da senadora do BNG, Carme de Silva, que quixo coñecer a actualidade ao redor dos plans do Goberno central co Corredor Atlántico e coa conexión da alta velocidade con Portugal, puntos crave do acordo de investidura de Pedro Sánchez. Por agora, o Saída Sur de Vigo está aínda pendente de que finalice o estudo informativo.

 

 

O asunto do Saída Sur foi un dos aspectos criticados polo Eixo Atlántico despois de que Alfonso Rueda viaxase hai un mes a Portugal para co ministro de Infraestruturas de Portugal, Miguel Pinto, un encontro que o ente transfronteirizo valorou como un acto "electoralista" sen verdadeiro fondo. 

 

 

 

"Se isto fose algo coherente (Rueda) xa se reuniu co Goberno de España, non agora, hai polo menos un ano para desbloquear un tema como o do Saída Sur de Vigo, que é competencia de España", afeou entón o secretario xeral do Eixo, Xoán Vázquez Mao. "Esas datas e ese seguimento que di que facer que o faga na parte española co tramo que ten que ver entre Vigo e a fronteira", apostilou. 

 

 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE