Hidróxeno verde: a enerxía renovable pola que está a apostar Galicia e que en Dinamarca fracasou

En Galicia son varios os proxectos desta fonte de enerxía polos que se está apostando diñeiro


|

Reganosa
Maqueta do proxecto H2Pole de Reganosa / Foto: H2Pole

Galicia comezou desde hai meses unha aposta moi decisiva polo hidróxeno verde, que pretende ser a fonte de enerxía renovable do futuro. Trátase dunha fonte de enerxía que non xera emisións de efecto invernadoiro cara á atmosfera, o contrario que as centrais procesadoras. Por esta fonte enerxética han apostado xa empresas en Galicia como Reganosa, que pretende construír a planta máis grande da comunidade autónoma nas Pontes, ou Repsol, que ten un proxecto na Coruña para o que se adxudicaron xa 250 millóns de axudas.

 

Tamén Vila de Cruzamentos tería o seu proxecto de enerxía limpa a través do hidróxeno verde, xunto ao encoro de Touro, en Ollares . Doutra banda, apostou tamén o Centro de Innovación Norvento Enerxía, en Lugo , segundo fixo público a Xunta de Galicia.

 

QUE ES E POR QUE ATRAE TANTO O HIDRÓXENO VERDE?

O hidróxeno é o elemento químico que máis abunda no planeta, ademais de ser moi lixeiro e almacenable. Separando o hidróxeno do resto de elementos que se atopan presentes xunto con el na natureza pódese obter un combustible limpo. O hidróxeno producido a partir de enerxías renovables denominar hidróxeno verde. Este conséguese a través da electrolisis da auga, conectando a auga a electrodos e separando os seus dous átomos, osíxeno e hidróxeno. Xuntando de novo o hidróxeno e o osíxeno xérase electricidade, xerando auga como único residuo.

 

A principal aplicación do hidróxeno verde é o almacenamento de enerxía para así utilizala en casos de escaseza, ademais do uso da industria, especialmente aquela que require máis enerxía, como a petroquímica ou a siderúrxica. Tamén se aplica para a mobilidade sostible, en medios como os barcos mercantes e camións de gran tonelaxe. Tamén se prevé que poida ser utilizado en medios de transporte público por estrada, en ferrocarrís e en avións.

 

Segundo a empresa Acciona, en 2050 o hidróxeno podería ser a fonte de "a quinta parte da enerxía consumida".

 

Con todo, a implantación desta enerxía require de grandes investimentos, ademais de ser aínda unha tecnoloxía en desenvolvemento. Segundo as cifras de Acciona, calcúlase que nos próximos anos farían falta a nivel mundial un total de 300.000 en investimentos tan só para infraestruturas e investigación.

 

Con todo, a promesa de ser unha fonte de enerxía futurista e dunha importante previsión de demanda nas próximas décadas fixeron que empresas enerxéticas comecen a apostar por este tipo de enerxías. En Galicia xa son varias as entidades que o fixeron.

 

H2POLE

Este pasado verán, a Xunta de Galicia anunciaba que daba licitación a unha gran planta de hidróxeno verde na localidade coruñesa das Pontes de García Rodríguez, situada no número de Castelo e A Esfaparra. O proxecto recibe o nome de H2Pole e está impulsado por Reganosa (Naturgy) e EDP Renovables.

 

Trátase dun proxecto que está previsto que xere 5.000 empregos directos e indirectos, incluíndo os traballos de construción e futura xestión da planta. Esta planta, segundo informa o Boletín Oficial do Estado, tería unha capacidade de aproximadamente 100 megawatios, producindo unha cantidade de 16.000 toneladas de hidróxeno ao ano.

 

Este proxecto foi seleccionado coomo Plan de Recuperación de Enerxías Renovables, Hidróxeno Renovable e Almacenamento. Isto serviu para que recibise unha axuda dun total de 24 millóns de euros do Goberno central. Isto supón algo máis da sexta parte de todo o investimento do proxecto, que rolda os 156 millóns.

 

DINAMARCA ESQUECE O HIDRÓXENO VERDE

Dinamarca é outro dos países europeos que apostou firmenente polo hidróxeno verde. En 2021 anunciaba a creación dunha ampla rede de estacións para coches con enerxía a partir desta fonte limpa.

 

Con todo, a pesar dos millóns de euros que o país nórdico había destinado á construción de estacións de hidróxeno verde, anunciou que as pechará todas. Alemaña tamén fixera o mesmo na Baixa Sajonia, a primeira rexión do mundo en operar trens con hidróxenos, abandonando por completo os plans, alegando "malos resultados".

 

Agora, o país europeo que máis diñeiro investira nesta enerxía decidiu abandonala e desmantelar as súas instalacións. "A produción de hidróxeno verde en Dinamarca aínda non está lista. Nin a electrólise, nin os camións cisterna nin as estacións estiveron tan maduros como se esperaba cando lanzamos as nosas ambicións. Isto, unido á falta de volume por parte dos fabricantes de vehículos, dificultou atopar un modelo de negocio para a explotación de estacións de hidróxeno", indicou Jacob Krogsgaard, director xeral de Everfue, a empresa que anunciara no ano 2021 unha rede de 19 estacións para finais do presente ano. Krogsgaard admitiu que os investimentos foron un erro: "Non podemos xustificar que se destinemás diñeiro unicamente a subsidiar o hidróxeno".

 

Ademais de Dinamarca, que xa abandonou estes investimentos, o resto de Europa aínda camiña cara ao hidróxeno verde. Algunhas grandes cidades como Venecia, en Italia ; Colonia, en Alemaña , ou Barcelona, en España , están actualmente investindo nesta tecnoloxía. No caso da cidade catalá, por exemplo, Transports Metropolitans de Barcelona anunciou a compra de 36 novos autobuses propulsados por hidróxeno verde, o que supuxo un gasto de 23.296.400 euros.

 

Todos estes proxectos, nos que Galicia tamén está involucrada e nos que a comunidade autónoma está a investir moito a través da Xunta e do Goberno central, poderían terminar, segundo informan empresas como Endesa, en crear unha "burbulla enerxética". De feito, a propia ministra de Transición Ecolóxica, Teresa Ribera, advertiu que algúns dos usos que se lle están dando actualmente ao hidróxeno verde "son altamente ineficientes".

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE