Supercomputación, cuántica e 'Mulleres con superpoderes', o novo mural en Santiago

 'Ou tendal cuántico' xa é unha realidade nunha fachada situada ao final da rúa Bernardo Barreiro de Santiago de Compostela


|

Fotonoticia 20241026113957 1920
Fotonoticia 20241026113957 1920


 


Unir nun mural a supercomputación e a cuántica coas mulleres con 'superpoderes' do rural galego? Esa foi a proposta que o Centro de Supercomputación de Galicia (Cesga) lanzoulle ao artista Yoseba Muruzábal e, meu dito meu feito, 'Ou tendal cuántico' xa é unha realidade nunha fachada situada ao final da rúa Bernardo Barreiro de Santiago de Compostela.

Así, Carmen e a súa compañeira Loita únense á serie 'Fenómenas do Rural', a través da cal o artista desenvolveu xa en máis dunha vintena de localizacións estas peculiares 'Mulleres con superpoderes'.

Na maioría das súas obras, Yoseba reflicte a mulleres características do rural galego con diferentes "superpoderes" e, nesta ocasión, debido á entidade que encargou o mural, a idea da que debía partir era unha combinación desta serie "co tema do cuántico", algo que o propio artista recoñece que foi "moi complexo".

ESCENA
En conversación con Europa Press, o pintor explica que nun primeiro momento expuxo ao Cesga dúas escenas: dúas mulleres tendendo a roupa e, á súa vez, duplicadas elas mesmas encima do seu respectivo tendal e interpretando unha canción "#facer chegar a mensaxe en puntos diferentes".

Aparentemente, detalla Yoseba, a escena parece que está no mesmo sitio, "pero se ve que son casas distintas". A todo iso hai que engadir dous elementos que poderían pasar desapercibidos, "unha especie de medusas voadoras", tal e como as describe o autor, pero que en realidade pretenden emular a dous computadores cuánticos.

"Tiña que meter computadores cuánticos porque os que pagan necesitan ver que aquí se está facendo algo co seu diñeiro", xustifica entre risas Yoseba, que explica tamén que o mural contén "unha formulación matemática" que describe as dúas escenas paralelas. "O que está a pasar aí é real, xa que no mundo subatómico iso si que pode chegar a pasar", asevera.

O artista asegura que o proceso de creación foi "moi divertido", especialmente cando levou ao Cesga o bosquexo e entre todos comezaron a engadir algúns dos diferentes elementos e o diálogo "converteuse en Big Bang Theory, facer formulacións, ao discutir sobre cal estaba ben e cal estaba mal".

LOCALIZACIÓN E OUTROS ELEMENTOS
Pero un mural non é só a idea, tamén hai que ter en conta o lugar no que se vai a erixir. Nesta ocasión, trátase dunha fachada horizontal, polo que a Yoseba coincidíanlle ben estas dúas escenas cadradas.

Pola contra, expón, se o edificio tivese unha parede vertical, a composición seguramente tivese que ser outra. Sexa como fose, para o formato parede definitivo a idea que se lle ocorreu foi esta, que unha vez trasladada aos profesionais do Cesga gustoulles.

A todos eles, recoñece o artista, daralles "máis xogo" que a calquera cidadán común, posto que "eles vano a ver e vano a entender doutra maneira".

Outro dos elementos que chama a atención se un pon a mirada no centro deste mural é unha das sudaderas que colgan do tendal, na que se pode observar o popular logo dos Suaves. Ademais, na outra escena tamén aparece un felino que, tal e como explica Yoseba, é un elemento que decidiu meter o Cesga por "o gato de Schrödinger".

MÁIS MURAIS DA SERIE
Para os composteláns, as características deste mural non serán alleas, xa que a serie 'Fenómenas do rural' de Yoseba xa se pode ver desde hai un tempo noutras fachadas da capital galega, como en Romeu Donallo ou en Fontiñas.

Pero tamén hai 'greleiras' na estrada N-550 ao seu paso polo municipio coruñés de Ordes ou outras pinturas como 'Fina de Carballo: A muller Nitromón', en Carballo, na que representa unha muller cargando cunha pataca xigante coma se dun menhir tratásese; ou 'A muller acróbata, A Cortesa de Cambre', unha muller sobre unha bombona de butano, cargando con outro, e baixando a costa da súa casa. E é que, como afirma o propio Yoseba, "cada mural ten a súa historia".

Aínda que el xa perdeu a conta dos que leva, confirma que vai seguir con esta serie "ata que a xeración destas mulleres siga viva".

"Isto é unha xeración. Estas mulleres deixaron a escola con 12 anos; agora no rural non te atopas iso, iso condiciónache unha maneira de ver a vida e de vivila. Mulleres que sacrificaron as súas vidas pola súa familia, ese tipo de muller, por sorte, xa non hai. No momento en que esta xeración xa non estea, se cadra tampouco estou eu, pero deixarei de facelo", recoñece.

Tal foi o 'boom' destes murais, que Muruzábal conta que xa o chamaron de fóra de Galicia para pintar esta serie. Con todo, el sostén que máis aló da fronteira galega esta iniciativa non se entendería, xa que se traduce "como mulleres con superpoderes" pero, segundo a visión do artista, non se trata de mulleres con superpoderes, senón de "avoas minifundistas e, por iso, teñen superpoderes".

"Entón, se non hai minifundio, moitas destas vivencias que levan por unha vida de rural duro, non terían eses superpoderes, entón noutros sitios non lles vexo tanto sentido", reafirma.

 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE