Aumentan as protestas por falta de profesores no inicio de curso

O arranque do ano académico 2025-2026 en Galicia viuse embazado por unha onda de protestas e un profundo malestar en parte da comunidade educativa. Apenas tres días despois do inicio das clases, o sindicato CIG-Ensino sinala que hai queixas en decenas de colexios mentres que a Xunta se defende alegando que o número de profesores de apoio, cuxa escaseza é o principal motor das queixas, duplicouse nos últimos quince anos.


|

Protesta en el CEIP Praia Xardu00edn de Boiro en una foto de CIG
Protesta no CEIP Praia Xardín de Boiro nunha foto de CIG

 

 

 

A central sindical nacionalista cifra en decenas os centros afectados por toda a xeografía galega e convoca unha manifestación este sábado en Santiago, á que anima a sumar a familias e estudantes, como antesala dunha folga o próximo 25 de setembro.

 

O epicentro do conflito, segundo denuncia o secretario comarcal da CIG-Ensino, Rubén Monteagudo, é a falta de persoal docente. O sindicato afirma que ás xubilacións non repostas nos últimos anos e á negativa da Consellería a dotar aos centros con suficientes especialistas para atender á diversidade, sumábanse esta mesma mañá dez vacantes por baixas ou permisos aínda sen cubrir. Esta situación viuse agravada, segundo a CIG, polo adianto do calendario escolar, que impediu unha organización axeitada, xa que o persoal provisional non se incorporou até o 1 de setembro, deixando unha marxe de manobra de apenas cinco días. "É imposible dar unha cifra exacta do profesorado que se precisaría", indica Monteagudo, quen asegura que os centros se afixeron a "traballar baixo mínimos" con parches como os plans Mega ou as itinerancias de profesores entre distintos colexios.

 

 

Nas etapas de infantil e primaria, o sindicato sinala un notable aumento das medias xornadas e as prazas con perfil "afín", é dicir, un especialista que debe impartir outras áreas alleas á súa especialidade. Isto, que cualifican como un "dous por un", obriga a un mesmo docente a tutorizar unha aula con materias troncales e, ao mesmo tempo, dar apoio a alumnado con Necesidades Educativas Específicas. A CIG enumera unha longa lista de centros con problemáticas concretas: o CEIP Monte dous Postes en Santiago reclama dous especialistas en Pedagoxía Terapéutica (#PT) e un en Audición e Linguaxe (Ao); o CEIP López Ferreiro, tamén na capital, necesita un Ao máis; e o CEIP Rodríguez Cadarso de Noia viu suprimida unha praza de primaria e outra de inglés. Outros casos sinalados son o CPI Disvos de Rois, a Escola de Educación Infantil do Milladoiro, o CEIP de Pedrouzos en Brión ou o CEIP de Melide, onde non se autorizou un desdobre para unha clase de 26 alumnos.

 

Protesta en el Monte dos Postes de Santiago
Protesta no Monte dous Postes de Santiago

 

A comarca do Barbanza vive algúns dos conflitos máis virulentos. No CEIP Ou Grupo de Ribeira, a situación chegou a un punto crítico coa dimisión do equipo directivo en bloque. A causa é a negativa da Consellería a cubrir a praza de tutoría dun curso de 3º, cuxa titular ten concedida unha comisión de servizos desde xuño. A solución proposta pola administración, unha "cotitorización" entre outro titor e as horas de garda do resto de profesores, foi cualificada como "totalmente insólita". Mentres, no CEIP Ana María Diéguez de Rianxo, as familias manteñen unha folga e non levan aos seus fillos a clase para esixir o desdobre dunha aula de 5º de primaria que, con 24 alumnos, computa como 28 polas necesidades especiais de parte do alumnado.

 

 

 

 

 

Na comarca de Ferrol, os problemas repítense. O sindicato lembra mobilizacións do curso pasado en centros como o CEIP Cruceiro de Canido ou o CEIP San Xoán de Filgueira. Neste último, denuncian que se pasou de ter dous especialistas de PT e un da O a só un Ao e medio PT, a pesar de que o número de alumnos con necesidades aumentou. Critican tamén a situación do IES de Catabois, onde se perderon tres profesores con destino definitivo para ser substituídos por un único docente provisional que debe impartir tres especialidades distintas. A CIG-Ensino afea directamente ao Conselleiro de Educación as súas declaracións sobre o exceso de profesorado pola baixada da natalidade, argumentando que esta visión do alumnado e os docentes como "simples números" é a que provoca estes recortes con grave afección social.

 

Pola súa banda, fontes da Consellería de Educación da Xunta de Galicia aseguraron que a planificación do curso realizouse garantindo a correcta atención a todo o alumnado e que se está traballando para cubrir todas as vacantes sobrevindas o máis axiña posible. A administración autonómica defende que o cociente de profesor por alumno en Galicia é un dos mellores do Estado e cualifica moitas das denuncias como incidencias puntuais propias do inicio dun curso escolar de gran complexidade. Afirman que se estudan as demandas de cada centro de maneira individualizada para achegar as solucións necesarias e garanten que a calidade do sistema educativo público galego non está comprometida, subliñando o esforzo investidor en infraestruturas e persoal.

 

Ante as numerosas mobilizacións de principio de curso, hoxe o conselleiro de Educación, Ciencia, Universidades e FP, Román Rodríguez, destacou que a educación galega duplicou en 15 anos o número de especialistas en atención á diversidade, con 3.000 profesores de Pedagoxía Terapéutica (#PT) e de Audición e Linguaxe (Ao) a día de hoxe nas aulas fronte aos sobre 1.500 que había en 2009.

 

Protestas na Coruña e malestar en Secundaria

 

A situación non é mellor na comarca da Coruña e a Costa da Morte, onde a CIG denuncia unha carencia xeneralizada de profesorado especialista en atención á diversidade. Centros como o IES Agra de Raíces de Cee ou o CEIP Vicente Otero Valcárcel de Carral xa iniciaron mobilizacións. O sindicato asegura que en moitos casos a Consellería obriga a agrupar aulas ou denega desdobres co único fin de aforrar en contratación. Con todo, tamén destacan que a mobilización das familias logrou vitorias, como no CEIP Val Inclán de Oleiros, que conseguiu reverter cocientes de até 28 alumnos por aula, ou no CEIP Alfredo Brañas de Caión, onde as protestas lograron a promesa dunha coidadora e a ampliación do comedor.

 

 

 

 

 

A conflitividade esténdese ás infraestruturas, con numerosos centros que comezaron o curso convivindo con obras , como o IES Rafael Dieste e Salvador de Madariaga na Coruña ou o IES Manuel Murguía en Arteixo. No IES Menéndez Pidal-Zalaeta, as obras xa finalizadas resultaron ser erradas, provocando unha grave inundación nas instalacións. Esta realidade construtiva súmase a un profundo sentimento de hartazgo entre o profesorado de Secundaria e Formación Profesional, que sente nas peores condicións laborais en décadas. Denuncian que Galicia é a única comunidade que mantén as 20 horas lectivas, o incremento de cocientes que pode chegar a un profesor por cada 200 alumnos, e unha burocracia asfixiante.

 

 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE