O WOS 2025, a piques de colgar o completo cun programa con 13 estreas
Tras un ano de silencio, o evento de cultura contemporánea volve á capital galega colgando o cartel de "entradas case esgotadas", mentres a súa dirección busca un modelo financeiro estable que garanta a súa permanencia na cidade.
Santiago de Compostela convértese de novo no epicentro da vangarda sonora co regreso do WOS Festival. Despois da obrigada cancelación da súa edición en 2024, o evento multidisciplinar volve alagar a capital galega desde este xoves e até o vindeiro domingo cunha programación que roza o cheo absoluto. Xa se esgotaron os abonos para os catro días.
Este éxito de convocatoria contrasta coa fraxilidade económica que ameaza a súa continuidade, un desafío que o seu director artístico, Iván Arias, puxo sobre a mesa como a máxima prioridade do proxecto: lograr a estabilidade financeira para que o festival siga sendo unha referencia en Santiago.
A pausa do ano pasado non foi unha decisión sinxela. O propio Arias explicou que múltiples factores conduciron á interrupción de 2024, destacando a inviabilidad do proxecto naquel momento. "O WOS converteuse nun festival moi custoso e que necesita moito das administracións", recoñeceu, admitindo que mesmo con todas as entradas vendidas, a viabilidade económica estaba comprometida. A organización sopesou unha edición máis reducida, pero descartouse a idea ao considerar que non estaría á altura do listón deixado en 2023, cualificada como "a mellor edición" da súa historia.
Este ano, o panorama cambiou grazas a un renovado apoio institucional. O director do festival valorou positivamente que tanto a Xunta de Galicia como o Concello de Santiago "comprometéronse máis". Froito deste diálogo, e tras a cancelación, articulouse "un plan de financiamento e de viabilidade para que o proxecto poida existir e permanecer" en Compostela. Este respaldo foi fundamental para que máis de 30 artistas nacionais e internacionais de "primeiro nivel" desembarquen na cidade durante catro intensas xornadas.
Un respaldo masivo que transcende fronteiras
A resposta do público foi unánim. "Quizais foi o ano da nosa historia en que máis rápido se venderon os abonos", afirmou Arias. Até o pasado venres, dun total de 4.000 pases, apenas quedaban douscentos dispoñibles, vender a un ritmo diario de entre 30 e 40. Este fenómeno evidencia unha demanda consolidada que, segundo o director, estivo presente "desde o primeiro ano", subliñando que o desafío do WOS nunca foi o interese da audiencia, senón a súa estrutura financeira.
Un dato revelador sobre o alcance do festival é a procedencia dos seus asistentes. Máis da metade do público, concretamente un 52%, viaxa a Santiago desde fóra de Galicia. Sorprendentemente, a cidade desde a que se adquiren máis entradas non é galega. "Madrid é a cidade onde máis 'tickets' vendemos de todas as cidades do mundo, mesmo máis que calquera galega", detallou Arias. Este feito sitúa ao WOS non só como un evento cultural de primeira orde, senón tamén como un potente motor de turismo para a capital galega.
O perfil do asistente tamén evolucionou. Si antes predominaba o público de fin de semana, agora disparouse a venda de abonos completos para os catro días, o que indica un maior grao de implicación e o desexo de vivir a experiencia WOS na súa totalidade. Este respaldo masivo é o principal aval dun proxecto que busca consolidar definitivamente no calendario cultural da cidade e do país.
Unha aposta cultural estratéxica para Galicia
O apoio institucional ha chegado este ano en gran parte a través do programa Concertos do Xacobeo da Xunta de Galicia. Durante a presentación do evento, o director de Turismo de Galicia, Xosé Merelles, salientou o valor estratéxico do festival. Subliñou que, con este respaldo, o WOS "contribuirá, un ano máis, a reactivar Compostela cunha perspectiva única sobre o son e a cultura contemporánea". Merelles tamén destacou o "compromiso da cita coa diversidade de orixes e de xénero", así como a súa aposta por unha calidade artística que o converte nun evento "único e de gran potencial turístico e cultural".
O festival non se limita a ser unha sucesión de concertos. O seu carácter multidisciplinar é unha dos seus acenos de identidade, ofrecendo un programa que inclúe talleres, paneis de debate, proxeccións cinematográficas e instalacións artísticas. A programación desprégase ao longo de dez localizacións emblemáticas de Santiago, transformando a cidade nun escenario vivo que vai desde teatros e igrexas até clubs e espazos inesperados como o CGAC, a Fundación Eugenio Granell, a Sala Capitol ou a Igrexa dá Universidade.
Dentro da súa variada oferta, o festival reserva un espazo para a reflexión e a posta en valor do patrimonio sonoro galego. Un exemplo é o panel de discusión "Ou son electrónico de Galicia: unha conversa interxeracional", que reunirá a distintas xeracións de creadores. Ademais, destaca o proxecto de investigación e creación "Amplificando a memoria", unha iniciativa que recupera e reactiva o histórico altofalante galego Organsound, creado polos irmáns Portela Seijo en 1972, conectando a vangarda actual coa memoria tecnolóxica da comunidade.
A oitava edición do WOS Festival presenta un cartel de luxo, cunha trintena de artistas que garanten unha experiencia sonora inmersiva e arriscada. A programación é un escaparate da escena máis innovadora, con 29 actividades musicais que inclúen 14 estreas a nivel estatal. Santiago será o escenario de 13 premieres de discos, directos ou concertos audiovisuais en España, consolidando a súa posición como un referente para a música electrónica e de vangarda no país.
Entre os nomes que conforman o cartel atópanse figuras da talla de Abdullah Miniawy, Batu, Beatrice Dillon, Djrum, Klein, Objekt ou Torta Relena, xunto a unha nutrida representación da escena galega como BFlecha b2b Mwëslee, Carme López ou Malandrómeda & Caamaño. Esta combinación de talento local e internacional ofrece unha panorámica completa das tendencias máis actuais da creación sonora contemporánea.
Escribe o teu comentario