O Atlántico "limpa" o aire en Galicia da contaminación dos coches

Episodios coma os que obrigan a restrinxir o tráfico en Madrid non se dan nin en horas punta.


|

CochestraficoOs coches contaminan máis que a industria.

Menos vehículos, pero tamén a proximidade do océano Atlántico son os factores "clave" para que Galicia esquive episodios de contaminación atmosférica coma os que afectan a Madrid e Valladolid, que están a restrinxir a circulación e o estacionamento para reducir as emisións.


Nun escenario de anticiclón prolongado, no que as chuvias e o vento dos últimos días se volveron noticia en pleno outono e nunha rexión coma a galega, o Atlántico xoga un papel determinante na calidade do aire desta comunidade, segundo expertos consultados por Europa Press.


O profesor de enxeñería química José Antonio Souto, da Universidade de Santiago de Compostela, explica que "en condicións moi estables" coma as que vén rexistrando toda a península, incluído o noroeste, "os contaminantes non se mesturan", de modo que as concentracións de partículas son maiores. Pero, en Galicia, a circulación de aire procedente do Atlántico "renova e permite que se limpe a atmosfera".


A subdirectora de investigación de Meteogalicia, María Luz Macho, destaca igualmente que a comunidade galega goza de "moi boa ventilación", de novo pola proximidade do océano, por iso é polo que a seca non repercutiu na calidade do aire "tanto como podía pensarse".


Ambos os especialistas chaman a atención sobre que os niveis de calidade do aire galego ofrecen "marxe" para resistir un empeoramento que, en calquera caso, non se está notando de forma significativa, segundo apuntan, con base nos datos fornecidos pola rede de medición da Xunta.


O CASO DA CORUÑA


No caso da Coruña, ecoloxistas detectaron unha superación do límite diario de partículas inferiores a 10 micras de diámetro (PM10) de forma recorrente ata o pasado domingo.


A responsable de Meteogalicia expón que nas inmediacións da torre de Hércules, sobre todo, a ondada implica que aparezan niveis elevados de partículas. Trátase de aerosol mariño, que contén sales do mar. "Pero non é contaminación", chama a atención, por iso é polo que o servizo de predición autonómico ten que realizar análise de sodio e potasio, que non conteñen as emisións industriais nin as de tráfico, para demostralo.


Na mesma liña, o profesor universitario alude aos estudos recentes cos que se corroborou que estas partículas se deben ao aerosol que desprenden as ondas ao romper na costa. Con elas, comenta, "non hai risco para a saúde nin para a vexetación". É unha causa "esencialmente natural" contra a que "non se pode facer nada", máis aló de facer as analíticas correspondentes, que non son "automáticas".


SEN 'BOINA'


Falando de meteoroloxía, e deixando de lado o volume de coches e industrias contaminantes, o profesor Souto resalta que "a gran descoñecida" na configuración da calidade do aire é a estabilidade atmosférica.


E é que é a proximidade do océano a que achega ás capas altas da atmosfera galega a inestabilidade necesaria para que as partículas contaminantes se mesturen e se dilúan, de modo que o aire que respiran os galegos elude concentracións de polución máis habituais nas contornas de grandes urbes como Madrid.


Na capital madrileña, indica Souto, "a tormenta perfecta" composta por un elevado tráfico rodado e moita estabilidade atmosférica en altura (ao situarse no centro peninsular) xera o que vulgarmente cse coñece como 'a boina' sobre a cidade, unha capa de cor marrón que se debe aos óxidos de nitróxeno que emiten os vehículos.


Ademais do menor número de automóbiles que circulan polas localidades galegas con máis tráfico e atascos, como A Coruña, Vigo e ata Santiago en horas punta, a diferenza na comunidade galega reside nesa inestabilidade en altura, mesmo en períodos coma o actual, con prolongadas secas e "certas condicións estables".


PICOS POR TRÁFICO


En Galicia, os días de ceos claros, sen nubes, "tampouco se dan condicións de estabilidade moi fortes" en altura, sinala Souto, facendo referencia ao "aire renovado" ou á "brisa mariña" que chega do Atlántico, e que afecta non só á costa, senón tamén ao interior galego.


De feito, sostén que "só se poden observar picos" non relacionados coa industria, senón coas aglomeracións de vehículos, en cidades como A Coruña e Vigo. E estase en valores "moi inferiores" aos máximos permitidos.


Descarta tamén que unha maior produción de enerxía a partir de carbón pola escaseza de precipitacións (para centrais hidráulicas) e vento (eólicos) vaia afectar á calidade do aire en Galicia.


As plantas de Meirama e As Pontes, como o conxunto das centrais térmicas, "teñen uns límites moi estritos" e nun futuro próximo "van baixar máis aínda", afirma.


"UN DÍA, SUFICIENTE"


Neste contexto, existe "marxe", segundo os expertos consultados, para que, se as condicións da seca se prolongan ou agravan, o nivel de calidade do aire en Galicia continúe sendo apropiado.


Isto é así debido a que "un día é suficiente para mesturar e diluír" as partículas contaminantes que máis preocupan, que son as derivadas dos automóbiles (os óxidos de nitróxeno).


Só no caso do ozono sería "acumulable", se se desen as condicións de temperatura e radiación solar favorables. "Algo que sempre preocupa cando hai anticiclón continuado é o ozono, pero ao baixar as temperaturas nocturnas, non hai problema", sostén María Luz Macho.


relacionada As restricións de tráfico poden chegar a áreas urbanas galegas

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE