O Goberno reforma a estiba en solitario e reclama acordos ás partes

De la Serna pide a os grupos parlamentarios que non bloqueen o decreto e a traballadores e empresas que avancen na negociación para desconvocar os paros.


|

Puertoestibadoresmercancia


O Goberno aprobou o Real Decreto Lei de reforma da estiba portuaria, o colectivo de 6.150 traballadores que se dedican a cargar e descargar a mercadoría dos barcos nos portos, co fin de liberalizar o sector e que cumpra así coa normativa europea.


A reforma apróbase mentres os estibadores teñen convocado un calendario de tres semanas de paros nos portos para partir do próximo 6 de marzo e en tanto os sindicatos e a patronal do ramo seguen negociando sobre aspectos da reestruturación.


Con todo, o texto da reforma, unha vez aprobado polo Consello de Ministros, debe pasar agora ao Congreso, onde o Executivo conta cun prazo máximo dun mes para buscar apoios suficientes entre os grupos parlamentarios para que sexa validado.


Por todo iso, o ministro de Fomento, Íñigo de la Serna, asegurou que a aprobación do texto en Consello de Ministros "non é o final do proceso", senón que agora é a quenda da negociación colectiva e parlamentaria.


Así, pediu a patronal e sindicatos que "intensifiquen" a súa negociación para chegar a acordos sobre as reivindicacións dos traballadores que a Comisión Europea non permite incluír na lei e que, en último termo, poden evitar a folga nos portos.


De igual forma, apelou á "responsabilidade" dos grupos parlamentarios para que "favorezan" a convalidación da reforma e contribúan ao acordo do sector, evitando que o "ruído político" interfira na súa negociación.


O ministro advertiu de que unha folga nos portos pode supoñer un grave prexuízo na economía, aínda que asegura contar cun plan de continxencia para o caso de que leve a cabo.


Tamén avisou de que non aprobar a reforma no Congreso abocará a un "escenario de bucle sen fin" no sector e a que o Tribunal de Xustiza da UE impoña a España unha multa de 21,5 millóns de euros e unha sanción diaria de 134.000 euros por cada día que pasase ata que se reformase o sector. "Importes que recaerían sobre o peto de todos os cidadáns", sinalou na rolda de prensa posterior ao Consello de Ministros.


TRES ANOS PARA ACABAR CO MONOPOLIO


Da Serna lembrou que o Goberno está "obrigado" a acometer a reforma para cumprir cun mandato da UE e evitar a sanción, aínda que estima que o cambio permitirá liberalizar a estiba, e que deixe de ser así o "único sector económico do país no que as empresas non poden contratar libremente aos seus traballadores".


A reforma afecta a un sector básico para a economía española. Os estibadores garanten a carga e descarga da mercadoría que entra e sae do país por mar, un volume de carga anual valorado nuns 200.000 millóns de euros, que supón o 86% das exportacións e o 60% das importacións.


O Real Decreto Lei de reforma do Réxime dos Traballadores da Estiba aprobado hoxe establece un período de tres anos para que desaparezan as sociedades de xestión de estibadores portuarios, as Sagep, as firmas que actualmente o sector.


Destas firmas depende todo o colectivo de 6.150 estibadores que traballan nos portos e controlan a súa contratación por parte das empresas que operan nas instalacións portuarias.


A reforma contempla que ou ben as Sagep se convirtan en Centros Portuarios de Emprego, firmas con carácter de ETT, ou que as empresas que utilizan os portos contraten directa e "libremente" os estibadores que necesiten.


O texto recoñece a capacitación como estibador a todos os traballadores do ramo que acrediten cen xornadas de traballo, a pesar de que non conten coa formación ou titulación requirida. Ademais, o Goberno, a través de Portos do Estado, garante a súa antigüidade.


Fomento considera que estes dous puntos contribuirán a garantir os empregos do sector e a que as empresas subroguen os traballadores, unha das principais reivindicacións dos sindicatos que convocaron os paros contra a reforma (Coordinadora de Traballadores do Mar, CC.OO. UXT, CIG e CXT).


A convocatoria comprende nove días de paros parciais a partir do 6 de marzo que, dado que están programados de forma alterna, estenderanse durante tres semanas. En concreto, están previstos para as horas impares dos días 6, 8, 10, 13, 15, 17, 20, 22 e 24 do próximo mes de marzo.


A FOLGA, EN PÉ


Os estibadores ratificaron o calendario de tres semanas de paros ao considerar que se trata da "única medida de presión" que queda aos traballadores do ramo. Así o indicou a Coordinadora de Traballadores do Mar, o principal sindicato do sector, que ademais apelou á "responsabilidade e sentido común" dos grupos políticos para que a norma non se aprobe no Congreso.


"Trátase dunha norma autoritaria e abusiva, que non só vai moito máis alá do que pide a UE, senón que ademais non responde a defensa dos intereses dos cidadáns, senón ao das grandes empresas, moitas delas multinacionais", denuncia o sindicato.

relacionada Os estibadores convocan paros en marzo para atrasar a reforma de Fomento
relacionada Os estibadores de Vigo critican "acoso e derriba" contra os seus empregos
relacionada Os estibadores españois reciben o respaldo internacional dos seus colegas

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE