O Porto da Coruña aumenta o seu tráfico mentres Vigo perde competitividade

|

BarcovigomercanteBarco mercante no porto de Vigo


O Porto da Coruña iniciou o ano 2017 cun incremento do 21,28 por cento nos seus tráficos con respecto ao mes de xaneiro do exercicio anterior. Así, o movemento de mercadorías superou os 1,28 millóns de toneladas.


Diso deu conta a autoridade portuaria a través dun comunicado, no que detallou que os graneis líquidos aumentaron un 57,3 por cento, ata as 860.000 toneladas.


Pola súa banda, a mercadoría xeral, que xera "un gran valor engadido en canto a facturación", creceu un 13,4 por cento, con máis de 72.000 toneladas movidas.


Atendendo á pesca, o saldo positivo elévase ao 42 por cento, con 2.119 toneladas en capturas ao longo do mes de xaneiro. Este sector, como comentou o porto, xera máis de 10.000 postos de traballo na cidade herculina.


Adicionalmente, os cruceiros tamén mostraron un bo comportamento, cun 77,75 por cento de incremento e un total de 6.671 pasaxeiros.


VIGO PERDE COMPETITIVIDADE


A Federación de Usuarios do Porto de Vigo deu este venres a voz de alarma sobre a perda de competitividade da terminal viguesa, e lamentou que, lonxe de resolverse, mantéñense trabas como o "exceso de celo" no PIF, a "descoordinación" entre administracións e cuestións relacionadas co custo dos servizos, que converten o Porto en "caro, lento e con problemas".


Nunha rolda de prensa tras a celebración dunha reunión de varios representantes de asociacións, portavoces da Federación deron lectura a un comunicado no que, por unha banda, reclaman aos operadores portuarios que axusten o seu funcionamento ás regras de competencia marcadas pola contorna comunitaria e as sentenzas do TUE (en alusión aos estibadores), e por outro, piden que se cre a 'ventanilla única' e que se axilice o funcionamento do PIF.


O presidente da Cooperativa de Armadores, Javier Touza, apuntou que os usuarios do Porto están "preocupados polas incertezas e problemas que afectan á competitividade" da terminal e das empresas, e fixo fincapé nas "disfuncións" no PIF, que manteñen mercadorías retidas, co consecuente aumento de custos.


Touza insistiu en que "non se pode dilatar a toma de decisións", porque "cando se perden certos tráficos, poden ser irrecuperables", aínda que matizou que os problemas non son os controis sanitarios, senón o "exceso de celo" e o control "arbitrario" de certas mercadorías e colectores.


COLECTORES RETIDOS


Nesa liña abundou o presidente de Conxemar, José Luis Freire, quen aseverou que "os servizos do Porto de Vigo non son adecuados, son lentos, caros e con problemas". "Agora mesmo hai unha empresa que ten retidos 20 contenedores con vaina de pota procedente de China", explicou.


Segundo Freire, os custos de cada colector "parado" só durante dous días no PIF permitirían pagar un mes de almacenamento noutros frigoríficos, pero non se permite ás empresas trasladalos. "Iso é un tema que se pode resolver, e que hai que resolver, porque as empresas foxen do Porto de Vigo, é un porto para evitar", alertou, e engadiu que, noutras terminais, "hai flexibilidade para non prexudicar ás empresas".


Finalmente, con respecto ao conflito da estiba, a Federación de Usuarios do Porto evitou facer comentarios respecto da actuación do Goberno ou dos representantes dos traballadores, nin tampouco sobre a decisión da Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia de abrir expediente sancionador ás empresas e sindicatos da SAGEP de Vigo.


Con todo, Freire admitiu que "un monopolio é ineficaz por definición" e incrementa os custos, e que a estiba debe ser "liberalizada". Ademais, contrapuxo os 110 empregos deste servizo cos "miles" de postos de traballo que dependen dun eficaz funcionamento do Porto.

relacionada Fomento chama a dialogar "canto antes" a sindicatos e patronal da estiba
relacionada Os estibadores non farán folga a próxima semana

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress