A DXT pon o foco esta semana nos autobuses escolares
Aínda que en 2016 non houbo ningún accidente con vítimas, a campaña busca manter alerta "tanto a usuarios como a condutores, pais e colexios".
A Dirección Xeral de Tráfico (DXT) pon en marcha entre este luns, 16 de xaneiro, e o vindeiro venres unha campaña de vixilancia sobre autobuses destinados a transporte escolar, un medio que utilizan cada día 230.000 escolares.
A DXT puxo en marcha esta campaña especial debido á vulnerabilidade dos pasaxeiros e o tipo de vías polo que adoita circular, xeralmente estradas convencionais. A pesar diso, en 2016 non se rexistrou ningún accidente con vítimas mortais.
O director xeral de Tráfico, Gregorio Serrano, manifestou que "este tipo de transporte, moi sensible aos accidentes pola transcendencia que teñen e pola idade dos afectados, goza dunha seguridade maior que outros medios, e para conservar o actual nivel seguiremos desenvolvendo campañas de concienciación que manteñan alerta tanto a usuarios como a condutores, pais e colexios".
Durante esta semana, os autocares dedicados ao transporte de escolares serán obxecto dun incremento da vixilancia. As inspeccións que realizarán os axentes consisten nun primeiro control de carácter administrativo sobre as autorizacións e documentos que deben ter devanditos vehículos para a correcta prestación do servizo.
Tamén verificarán que as condicións técnicas e elementos de seguridade do vehículo son os que esixe a normativa, así como os requisitos especiais que debe cumprir o propio condutor, como son o permiso de condución, os tempos de condución e descanso.
Ademais, controlarán que os condutores circulan á velocidade permitida e que non fan uso do teléfono móbil ou outros aparellos que supoñan distracción xa que ambos os dous factores, velocidade e distracción, son as principais causas dos accidentes nos que están implicados este tipo de vehículos.
CONTROIS DE ALCOL, DROGAS E CINTOS
Igualmente incrementaranse os controis de alcol e drogas entre os condutores e debido á importancia que ten o cinto de seguridade en caso de accidente, prestarase especial atención ao uso destes naqueles autobuses escolares que os leven instalados. Actualmente máis do 60% deste tipo de vehículos equipan xa os cintos de seguridade.
Segundo diversos estudos o uso dun sistema de seguridade en autobuses reduciría as lesións mortais nun 90% en caso de choque frontal ou envorco, xa que correctamente abrochado evita a proxección do pasaxeiro (adulto ou neno) e reduce os impactos no peito, abdome e pernas. Desde outubro de 2007 denégase a matriculación a calquera autobús que non leve instalados estes sistemas de retención.
Igualmente, a DXT convidou aos municipios de máis de 20.000 habitantes a sumarse á mesma, de modo que a vixilancia deste tipo de transporte sexa tanto en zona urbana como en interurbana.
En 2015, os autobuses escolares víronse implicados en 27 accidentes (14 en vías interurbanas e 13 en urbanas), nos que non faleceu ningunha persoa aínda que 9 ocupantes resultaron feridos.
Segundo un estudo elaborado pola Agrupación de Tráfico da Garda Civil sobre accidentalidade e lesividad dos vehículos dedicados ao transporte escolar, a gran maioría deles ocorren en vías convencionais (o pasado ano o 65% ocorreron nesta clase de vías). O tipo de accidente máis frecuente é a colisión fronto-lateral e a distracción e a velocidade inadecuada aparecen como factores concorrentes máis frecuentes.
Escribe o teu comentario