Plataforma Nacional do Transporte, motor do anterior paro, votará este domingo volver a non traballar

No resto do sector en Galicia hai discrepancias, como as había cando xurdiu a mobilización de abril, que ao final acabaron converténdose en tan importantes que provocaron desabastecementos nos supermercados.

 


|

Os camioneiros volverán ás protestas se os membros da Plataforma Nacional Defensa Sector do Transporte así o votan este domingo. 

 

Esta é unha das conclusións que se poden sacar do novo comunicado do colectivo, que liderou as manifestacións de primavera.

 

No resto do sector en Galicia hai discrepancias, como as había cando xurdiu a mobilización de abril, que ao final acabaron converténdose en tan importantes que provocaron desabastecementos nos supermercados.

 

Protesta da Plataforma Nacional en Defensa do Sector do Transporte en Estremadura a principios de xuño nunha foto de Juan Parello do Grupo Parlamentario do PP en Estremadura
Protesta da Plataforma Nacional en Defensa do Sector do Transporte en Estremadura a principios de xuño nunha foto de Juan Parello do Grupo Parlamentario do PP en Estremadura

 

A Plataforma sinala, iso si, que non hai data decidida para a mobilización. Desmente as informacións que apuntaban a que o paro comezaría o día 27. 

 

Tal e como indicou Galiciapress hai unha semana, a principal demanda da asociación é unha nova Lei que impida pórtelos a perdas. Quérena antes do 30 de xuño, pola contra xa advertiran que posiblemente volverían a folga.  "Non fixamos data sobre a reactivación do paro, temos unha consulta o próximo día 26 de xuño cos transportistas e condutores para votar esa decisión", indican na súa última nota.

 

As súas queixas pasan polo que ven como medidas insuficientes e promesas incumpridas tras a desconvocatoria da anterior onda de protestas. Así llo transmitiron o xoves ao Ministerio de Transporte (MITECO) nunha reunión cun director xeral. Non os recibiu a ministra, detalle importante,  porque non foi ata que lograron interlocución directa coa mandataria que desconvocaron a folga anterior.

 

"Non imos tolerar dilatar máis no tempo medidas que, por pura xustiza e necesidade, deberían de estar postas en marcha"

 

"Non imos tolerar dilatar máis no tempo medidas que, por pura xustiza e necesidade, deberían de estar postas en marcha e aplicándose contra todos eses cargadores abusivos e sen consideración do afogo económico que supón as súas altas comisións dando lugar á nosa falta de rendibilidade e en consecuencia á quebra económica", advertiron tras aquela reunión en Madrid.

 

Así as cousas, os seus socios terán sobre as súas mesa este domingo unha proposta de "paro indefinido de transporte", salvo que o Goberno mova ficha urxentemente e aprobe por decreto a prohibición das cargas a perdas, algo que parece moi improbable.

 

Terá éxito unha eventual nova folga do transporte? Está por ver. O certo é que a Plataforma Nacional Defensa Sector do Transporte  demostrou na primavera unha relevante capacidade de mobilización, sobre todo nalgúns territorios, Galicia por exemplo. Isto provocou un efecto de arrastre, que levou a outras entidades do sector e a camioneiros autónomos a sumarse, aínda que  non todos.

 

Esta división de opinións mantense. Así, a Asociación Empresarial do Transporte de Mercadorías por Estrada de Galicia (Apetamcor) sen chamar á folga, si advertiu que os transportistas que operan en Galicia "poderían verse abocados a curto prazo a un colapso total e á paralización da súa actividade".  Un punto de vista similar ao da Asociación Empresarial Transportes Río Miño (Aetram) en Lugo, que asegurou que co prezo do carburante disparado "agora mesmo é inviable traballar".

 

 Pola contra, en declaracións a Europa Press, o secretario xeral da Federación Galega de Transporte de Mercadorías (Fegatramer), Carlos García Cumprido, avisa de que "sería un erro" volver ao bloqueo.

 

QUEN REPRESENTA A QUEN?

As discrepancias están influídas polos diferentes intereses nun sector heteroxéneo e dividido a nivel organizativo. Plataforma acusa a outros colectivos de non representar os intereses de condutores e pequenos empresarios, moitos autónomos; favorecendo a grandes compañías e intermediarios. 

 

Outros axentes acusan a Plataforma de ser moi minoritaria e intimidar mediante piquetes a outros condutores, que acaban parando por medo a ver danados os seus vehículos. 

 

Tamén hai que ter en conta que no sector operan miles de traballadores por conta allea, asalariados, que son os que en sentido estrito poden convocar folgas. En España non existe a figura legal do paro patronal, polo menos non para este tipo de reivindicacións. 

 

Plataforma non é un sindicato, os seus estatutos indican que é un colectivo de empresarios; polo que legalmente e en stricto sensu non pode convocar folgas. O seu presidente advertiu hai unhas semanas que se volven ás protestas tentarán que se somen outros sectores económicos golpeados pola gran subida do prezo dos combustibles.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE