Exame oral de inglés entre os probables cambios da nova selectividade a medio prazo
A publicación de cualificacións provisionais da convocatoria ordinaria está prevista para o 16 de xuño ás 20:00. Haberá unha convocatoria extraordinaria o 12, 13 e 14 de xullo. Poderían ser das últimas EBAUS co actual sistema pois o Ministerio de Educación quere meterlle man para que se pareza máis aos criterios do informe Pisa, no que España non adoita saír ben parada.
A publicación de cualificacións provisionais da convocatoria ordinaria está prevista para o 16 de xuño ás 20:00. Haberá unha convocatoria extraordinaria o 12, 13 e 14 de xullo.
Poderían ser das últimas EBAU co actual sistema pois o Ministerio de Educación quere meterlle man para que se pareza máis aos criterios do informe Pisa, no que España non adoita saír ben parada.
Como leva pasando no sector da educación desde hai moitos anos, o cambio de normativa nas leis do sector non satisfán nunca a todo o mundo. Iso mesmo está a pasar coa EBAU ou selectividade. Profesionais educativos están a reclamar que haxa unha reforma ou cambios na EBAU para mellorar a aprendizaxe profunda do alumnado.
É por iso, que desde algúns profesionais educativos propoñen algúns cambios para que o estudante consiga unha aprendizaxe moito máis profunda para poder reunir coñecementos, vinculalos e aplicalos para resolver problemas.
Aínda así, espérase que a nova selectividade comece a aplicarse en xuño de 2024. A intención do Ministerio de Educación é coñecer as características do novo exame antes do inicio do próximo curso para que alumnos e profesores saiban desde o inicio a que tipo de exame enfrontaranse. O Ministerio de Educación quixo substituír a actual Selectividade por unha proba menos baseada en contidos e máis parecida aos exames do Informe Pisa. O obxectivo deste cambio é que a proba se centre en que os alumnos sexan capaces de demostrar que saben aplicar os coñecementos adquiridos durante os dous anos que dura o Bacharelato.
POSIBLES CAMBIOS QUE PODERÍAN MELLORAR A SELECTIVIDADE
DIFICULTADE DE APLICAR O SISTEMA PISA
Os mellores exames de cualificación son os de PISA. A metade das preguntas son pechadas e a outra metade son abertas. Segundo Francisco Luna, director do Instito Vasco de Avaliación e Investigación e membro do consello escolar estatal, di que "hai unha verdadeira pelexa en reunións internacionais, para acordar a interpretación correcta que se lle vai a dar ao obxecto aberto".E é por iso, cre que se fará dificil a implantación do sistema PISA.
REDUCIR O NÚMERO DE EXAMES
A selectividade actual conta con catro ou cinco examenes dependendo de se existe unha lingua cooficial. Das cales, só un corresponde á modalidade escollida polo estudante. En total, o alumno pode facer como máximo entre 8 e 9 exames. Caderno sobre a capacidade de aprender en España exalborado por unha ducia de expertos e publicado pola unidade Hajj, Alianza pola Educación, proponí reducir o número total de exames como forma de conseguir unha aprendizaxe máis "crítica".
EXAME ORAL DE INGLÉS
O cambio máis factible segundo os expertos para os examenes de idiomas estranxeiros sería facer unha parte oral. Isto cambiaria a maneira en como se ensinan os idiomas na escola secundaria e que estará baseado en competencias, requirindo que o estudante mobilice o seu coñecemento no idioma en lugar de limitarse a reproducir material en gran parte memorizado. Tony Gill, coordinador de EVA na Comunidade Valenciana, lembra que este cambio xa estaba arraigado na reforma de selección aceptada na década anterior e non levou a cabo polas barreiras loxísticas que expuxeron as universidades e comunidades autónomas para implantalas.
CAMBIO DEMOGRÁFICO
Juan Manuel Moreno, catedrático de Didáctica e Organización Escolar da UNED, pregúntase se non sería mellor buscar un sistema de asignación de prazas universitarias. O modelo actual afirma que presenta un baixo nivel de "tres características claves de todas as probas de acceso á universidade: equidade, uniformidade e opcionalidad": O crecemento demográfico estudantil derivado do ascenso das universidade privadas di Morena que "nos está levando a un escenario en que serán as universidade tamén as que compiten polos estudantes, non os estudantes para ingresar nas universidades.
Escribe o teu comentario