Pemex comprou Barreras sabendo que non lle servía, indica o tribunal de contas de México

A dirección de Lozoya -hoxe preso acusado de asociación delituosa noutro caso- dixo que compraban o estaleiro para facerse co saber naval galego, cando os seus propios técnicos advertíranlle que Barreiras subcontrataba case todo. Tras comprar os estaleiros, os mexicanos desentendéronse de dirixilo, segundo un informe de Cuatrecases.


|

A dirección de Lozoya -hoxe preso acusado de  asociación delituosa   noutro caso- dixo que compraban o estaleiro para facerse co saber naval galego, cando os seus propios técnicos advertíranlle que Barreiras subcontrataba case todo. 


Tras comprar os estaleiros, os mexicanos desentendéronse de dirixilo, segundo un informe de Cuatrecases, ata que López Obradoiro chegou ao poder e vendeu.


Feijóo Pemex

Lozoya e Feijóo nunha das reunións nas que se fraguou a compra de Barerras nunha foto da Xunta



Mentres o estaleiro Hijos de J. Barreras agoniza, as súas pantasmas mexicanas séguenlle perseguindo. 


Hai uns días a Fiscalía Xeral da República presentou unha acusación  contra o exdirector de   Pemex,  Emilio Lozoya, ao que lle pide 39 anos de prisión. Lozoya foi, xunto á Xunta, un dos impulsores da polémica compra de Barreiras por parte da compañía pública americana.



Eses 39 anos que penden sobre el non teñen que ver coa operación Barreiras. Pídenllos senón por os presuntos delitos de asociación delituosa, lavado de diñeiro e suborno descubertos na investigación do caso  Odebrecht . Con todo, entre os varios preitos pendentes de Lozoya  está o de Hijos de J. Barreras (HJB). 


En 2020, xa co esquerdista López Obradoiro no poder, a petroleira pública Pemex presentou unha denuncia ante a Fiscalía Xeral da República (FGR) polo posible delito de administración fraudulenta pola compra  do estaleiro galelgo en 2013, cando  Lozoya era director  de Pemex e o presidente do estado a dereitista Pena Nieto.


Por agora non se sabe nada sobre se a Fiscalía segue adiante coa investigación sobre Barreras, pero os contables oficiais mexicanos si han auditado varias veces a operación.  Os seus informes verten sombras sobre o porqué real da compra.


'KNOW HOW' GALLEGO

Segundo o último informe da Auditoría Superior da Federación publicado a finais de 2021, Pemex  non perdeu moito diñeiro coa compra  e a posterior venda en 2020 a Ritz Carlton. Iso si, os funcionarios apuntan a que a compra foi irresponsable, desatendendo os  informes solicitados pola propia cúpula de Pmex.


Pemex xustificou a adquisición de Barreras, que estaba preto da quebra, para facerse co coñecemento naval galego e así poder desenvolver a medio prazo unha produción propia.  Os fiscais sinalan que o Director Xeral de PEMEX e o seu xefe de asesores presentaron unha proposta de investimento no estaleiro español HJB, co obxectivo, entre outros, de “…transferir o 'Know how' deste estaleiro, a fin de traer a México a capacidade construtora en buques especializados para atender parcialmente a demanda de Petróleos Mexicanos”.


Con todo, unha Due Diligence encargada pola empresa Athelera LLC, advertía que "dado que HJB subcontrata entre 90% ao 95% da construción dos seus buques, a transferencia de coñecemento é máis complexa". 


Os expertos de Athelera LLC avisaron que "o futuro de HJB depende enteiramente do pedido de PEMEX", que "debido ao colapso de pedidos de novas embarcacións na industria e ao cesamento de produción durante o Concurso Mercantil, HJB non produciu embarcacións desde xullo do 2011”  e que a "a xerencia de HJB tratou de manter á boia a operación diferindo

sobrecustos na produción de buques para contabilizalos a futuro"


Lozoya executou a operación a pesar de que os propios informes de pagos por PEMEX non desaconsellábana, pero si advertían de serios problemas. É máis,  Lozoya e os seus compañeiros "non tomaron as medidas para mitigar os riscos" dos que foran advertidos, indica a ASF.



Obejeciones

Algunhas das obxeccións da Due Dillegence  de Athelera antes de comprar Pemex, nun extracto do informe da ASF


"Non obstante o sinalado no Due Dilligence e que HJB atopábase en concurso mercantil, o 26 de novembro de 2013, asinouse o Contrato de Investimento ", indca o  informe de 2021 de a Auditoría Superior da Federación (ASF). 


MÉXICO DI QUE PERDEU SÓ 1,4 MILLÓNS

Canto perdeu México finalmente? Non moito, polo menos no que á compra-venda de Barreas refírese.  Outra cousa é cos floteles.


A ASF estima que, a operación custoulle a México só 1,4 millóns, pois recuperou íntegros os 5,1 millóns que pagou pola industria en 2013 ao revenderla en 2020. 


Os 1,4 millóns de perdas non os xeraría cómpraa-venda, senón os pagos a un despacho de avogados, o coñecido bufete catalán Cuatrecasas.  Pemex contratou a Cuatrecases para romper a súa relación con Barreiras, xa con López Obradoiro no poder.


A pedimento dos novos dirigientes mexicanos, Cuatrecases fixo un informe para Pemex no que deixou constancia de que na etapa de Pena Nieto os mexicanos desentendéronse do estaleiro que acaban de comprar, ata o punto de que México "non tomou o control efectivo da Sociedade, nin en sede de xunta xeral de accionistas, nin en sede do consello de administración".


Pemex (51%) pagou e deixou o control a os accionistas minoritarios galegos: Albacora, S.A., co 24.5%; Electromecánica Naval e Industrial, S.A., co 12.3%, e Baliño, S.A.  . 




Cuatrecases


Extracto dun informe de Cuatrecases a Pemex


Por certo, que os contables públicos mexicanos descubriron pequenas irregularidades nos tratos do actual Goberno con Cuatrecases. 


Segundo o portal Oronegro.mx, a auditoría auditoría 437-DE, correspondente á segunda entrega da revisión á Conta Pública 2020, indica que houbo diferenzas entre as tarifas que México pagou aos letrados en 2019 e 2020 os honorarios inicialmente pactados. Con todo, as diferenzas son pequenas,  se temos en consideración o calado do que había entre mans. A ASF estima que México pagou de máis 1.700 euros e realizou outros pagos improcedentes por 15.100 euros.


OUTRA AUDITORÍA CUESTIONOU A CONTRATACIÓN DE Os FLOTELES

Xa antes desta auditoría de 2021, en 2020, a ASF cuestionara noutro informe varios aspectos da actividade de Pemex en Galicia, en particular o encargo de construción de dúas floteles, un ao seu por entón filial Barreiras e outro ao estaleiro público Navantia de Ferrol.  


En a  Auditoría Especial de Cumprimento Financeiro das contas públicas de entre 2013 e 2018 os contables sinalaron  que non se puido probar que eses barcos cumprisen os requisitos establecidos no concurso público, nin que a oferta de Navantia Ferrol para construír o flotel Orgullo Petroleiro -hoxe Cerro da Peixe- fose a mellor porque non se lles proporcionou o contrato nin que construír 2 floteles en Europa fose máis barato que manter as  25 plafaformas fixas que xa tiña . 


A pouco de recibilo de Navantia en 2017, Pemex puxo en venda este flotel, sen nin sequera estrealo. Pemex gastouse 3,6 millóns só nos custos dos 452 de amarre que estivo parado en Ferrol. Por iso é que as perdas mexicanas en todo este envurullo superan con moito os 1,4 millóns que cobrou Cuatrecasas.


MOURIÑO E CARRERA PANIZZO

Cal foi a razón real do investimento de Pemex en Galicia? 


O semanario Contralínea publicou no seu día que a operación naceu dunha promesa feita por ex-presidente anterior a Pena Nieto, Calderón, a Juan Camilo Mouriño, o seu asesor de raices galegas. Mouriño é o falecido fillo do empresario galego con negocios en México, Carlos Mouriño, presidente do Celta de Vigo.





Outro dos protagonistas de foina José Manuel Carrera Panizzo, ex director corporativo de Alianzas e Novos Negocios de Pemex. Carrera viu confirmada hai uns meses unha sanción de 10 anos de inhabilitación polo caso Agronitrogenados, polo cal acábanlle de pedir 15 anos de prisión ao seu ex-xefe, Lozoya.


En total, Lozoya, o máximo responsable alén do Atlántico da operación PemexBarreras e hoxe preso preventivo tras ser detido escondido en España enfróntase  a 46 anos de cárcere en dous preitos. Máis os que eventualmente lle poidan pedir ao fío da compra do estaleiro galego.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE